کفش ورزشی کمیاب اپل با قیمت ۵۰ هزار دلار به‌ فروش می‌رسد

وقتی درمورد اپل صحبت می‌کنیم، آیفون اولین محصولی است که به ذهنمان خطور می‌کند و این درحالی است که غول فناوری اهل کوپرتینو محصولات مختلفی را طی چند دهه فعالیت خود تولید کرده که شاید حتی نام آن‌ها را نشنیده باشید.

اکنون Sotheby تصمیم دارد یک جفت کفش ورزشی اپل موسوم‌به Omega Sports که در دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی تولید شده را با قیمت سرسام‌آور ۵۰ هزار دلار بفروشد. این کفش در یکی از رویدادهای اپل میان کارکنان این شرکت توزیع شد اما هرگز دردسترس عمودم قرار نگرفت و به‌همین دلیل به کالایی کمیاب تبدیل شد.

فروشگاه Sotheby عکسی از کفش‌ ورزشی اپل را با لوگوی رنگین‌کمانی اپل تبلیغ می‌کند که به‌همراه یک جفت بند قرمز اضافه عرضه می‌شود. طبق اطلاعات این وب‌سایت، برخی کارکنان اپل کفش‌های این شرکت را در اواسط دهه‌ی ۱۹۹۰ به‌عنوان هدیه دریافت کرده‌اند.

omega sports 64bff648c779beb50bc3a258
omega sports 1 64bff649c779beb50bc3a25c

البته کفشی که Sotheby به‌فروش گذاشته، کاملاً نو است و در بسته‌بندی اصلی عرضه خواهد شد. به‌هر حال Sotheby می‌گوید رنگ این کفش‌ها به‌دلیل گذشت سال‌های زیاد، کمی تغییر کرده و درواقع محل چسب آن زرد شده است.

البته زرد شدن کفش‌‌هایی که به‌مدت طولانی در جعبه نگهداری می‌شوند به‌دلیل پدیده‌ی اکسیدشدن کاملاً طبیعی است و کفش‌های قدیمی اپل نیز دقیقاً با چنین شرایطی مواجه شده‌اند.

این اولین‌باری نیست که کفش‌های قدیمی اپل با برچسب قیمتی درخورتوجه به‌فروش می‌رسند. سال ۲۰۲۰ نیز یک جفت کفش ورزشی اپل در حراجی Heritage فهرست شد و ۲۰ پیشنهاد خرید دریافت کرد و نهایتاً با قیمت ۹۶۸۷ دلار به‌فروش رسید. یک جفت دیگر از این کفش‌های کمیاب نیز سال ۲۰۱۶ با قیمت ۳۰ هزار دلار به‌حراج گذشته شد.

بد نیست بدانید یک دستگاه کامپیوتر کمیاب Apple-1 در حراجی سال ۲۰۲۰ با قیمت گزاف ۴۵۸۷۱۱ دلار به‌فروش رفت. همچنین سال ۲۰۱۹ کتابچه‌ی راهنمای اصلی Apple-1 به قیمت ۱۲۲۹۶ دلار فروخته شد. علاوه‌براین اخیراً اولین نسخه‌ی آیفون اپل با قیمت بیش‌از ۱۵۰ هزار دلار به‌فروش رسید.

نوشته کفش ورزشی کمیاب اپل با قیمت ۵۰ هزار دلار به‌ فروش می‌رسد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.