کشور روسیه کنسول بازی‌های ویدئویی خود را تولید خواهد کرد

کشور روسیه کنسول بازی‌های ویدئویی خود را تولید خواهد کرد

گزارش‌ها حاکی از آن است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دولت خود دستور داده تا به دنبال توسعه کنسول بازی‌های ویدئویی در روسیه باشد.

<!–

–>

به گزارش RT، دستور پوتین پس از نشستی در اوایل این هفته صادر شد که در آن به دولت خود دستور داد «الزامات سازماندهی تولید کنسول‌های بازی خانگی و قابل حمل در روسیه را بسنجید».

طبق گزارشات، آخرین مهلت اجرای این دستور تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴ تعیین شده است.


مطلب پیشنهادی:رازهایی که بازی سازها بهمون نمیگن [تماشا کنید]
رازهایی که بازی سازها بهمون نمیگن [تماشا کنید]رازهایی که بازی سازها بهمون نمیگن [تماشا کنید]

بر اساس بیانیه‌ای که در وب‌سایت کرملین منتشر شده، رئیس جمهور به عنوان بخشی از این دستور، از کابینه وزیران خواست تا به توسعه یک سیستم عامل و یک سیستم ابری برای ارائه بازی به کاربران توجه کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین توضیح داد که دستور رئیس جمهور برای بررسی ساخت یک کنسول روسی، با هدف توسعه صنعت بازی بومی روسیه بوده است.

بازی‌های ویدئوییبازی‌های ویدئویی

در سال ۲۰۲۲ پس از تهاجم این کشور به اوکراین، چندین شرکت بازی‌سازی مطرح در روسیه فعالیت خود را متوقف کردند. سونی، مایکروسافت، EA، اکتیویژن بلیزارد، نینتندو و بسیاری دیگر به دلیل این شرایط خود را از منطقه خارج کردند.

طبق گزارش PC Mag، روزنامه روسی Kommersant گزارش داد که پوتین احتمالا به شرکت فناوری روسی VK برای اجرای این طرح اعتماد کرده است.

با این حال، این روزنامه بیان می‌کند که فعالان بازار می‌گویند «هیچ صلاحیتی برای تولید کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس مختص به خود وجود ندارد و ایجاد چنین سیستمی از نقطه صفر، ۱۰ سال طول می‌کشد».

این روزنامه ادعا می‌کند گزینه واقعی‌تر این است که روسیه سخت‌افزار بازی‌های ویدئویی را از چین تهیه کند تا یک کنسول قابل حمل مشابه Steam Deck شرکت ولو بسازد.


مطلب پیشنهادی:چرا بازی ها شبیه تریلرهاشون نیستند؟ [تماشا کنید]
چرا بازی ها شبیه تریلرهاشون نیستند؟ [تماشا کنید]چرا بازی ها شبیه تریلرهاشون نیستند؟ [تماشا کنید]


از تعدیل ۹۰۰ کارمند پلی‌استیشن تا کنسل شدن بازی مندلورین | ویجی‌لاگ پلاس

تریلر جدیدی از بازی Dune: Awakening منتشر شد [تماشا کنید] - ویجیاتوتریلر جدیدی از بازی Dune: Awakening منتشر شد [تماشا کنید] - ویجیاتو

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.