کشف جدید محققان؛سلول ها چگونه با یکدیگر صحبت می کنند؟

بر اساس یافته های اخیر محققان موسسه دانش و فناوری اتریش، سلول ها نیز مانند انسان ها، به روش خاص خود، با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. سلول ها با استفاده از امواج، با هم صحبت می کنند و اطلاعات خاصی را به اشتراک می ‌گذارند.

پژوهشگران دریافتند: کشف اخیر، این امکان را به ما می دهد تا درک خود از ارتباطات بین سلول ها و نیروهای مکانیکی پیچیده ای که به یکدیگر اعمال می کنند را گسترش دهیم.

سلول ‌ها نه تنها قادر به درک نیروهای مکانیکی اعمال شده بر خود هستند، بلکه محیط شیمیایی اطرافشان را نیز حس می ‌کنند. به گفته محققان، ارتباطات بین سلول ها، ترکیبی از تعاملات بیوشیمیایی، فیزیکی و مکانیکی است. با این حال، دامنه هر یک از این شیوه های ارتباطی و نحوه عملکرد این تعاملات در بافت های زنده، تا به حال نامشخص بوده اند.

گفتنی است، این تیم تحقیقاتی توانست به کمک مدل کامپیوتری اخیر خود، که بر مطالعه ارتباط بین سلول ها و خواص مواد تشکیل دهنده بافت ها متمرکز است، نحوه حرکت و تعامل سلول ها با یکدیگر را تجزیه و تحلیل کند.

دانشمندان توضیح دادند: ما دریافتیم که مهار یک مسیر سیگنال‌ دهی شیمیایی که سلول ها را به حرکت و اعمال نیرو به سلول های دیگر وا می دارد، باعث می شود که سلول ‌ها از حرکت بایستند؛ در نتیجه هیچ امواج ارتباطی بین سلول ها پخش نمی ‌شود. این یافته ها، می توانند در آینده به ما کمک کنند تا بتوانیم پویایی و سازگاری بافت ها را مطابق با شرایط مدنظر، تغییر داده و تنظیم کنیم.

به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی از طریق مجله PRX Life قابل دسترسی هستند.

مترجم: سنا دلفیه

نوشته

کشف جدید محققان؛

سلول ها چگونه با یکدیگر صحبت می کنند؟ اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.