کد تست گوشی سامسونگ؛‌ از تست سلامت باتری تا افزایش صدا

samsung hidden smartphone codes 651d2f52193cce537e1bb1bf

فرض کنید قصد دارید گوشی کارکرده‌ی سامسونگ بخرید و نمی‌توانید همه‌ی ویژگی‌های آن را آزمایش کنید و از سلامت عملکردها مطمئن شوید. در این شرایط، می‌توان از کدهای مخفی استفاده کرد؛ زیرا فقط در چند ثانیه می‌توانید مشکلات مختلف دستگاه را شناسایی کنید یا از سالم‌بودن قطعات مختلف مطمئن شوید.

کدهای مخفی سامسونگ برای عیب‌یابی و رفع برخی مشکلات فنی گوشی‌های هوشمند این شرکت یا دسترسی سریع به برخی امکانات و قابلیت‌ها طراحی شده‌اند. غول فناوری کره‌ای تعداد زیادی کد مخفی برای توسعه‌دهندگان ارائه داده است که در اکثر مواقع فقط کاربران حرفه‌ای از آن‌ها استفاده می‌کنند. این کدها به‌طور گسترده برای رفع مشکلات، اشکال‌زدایی و تست عملکردهای مختلف گوشی سامسونگ استفاده می‌شوند.

چگونه از کدهای مخفی گوشی سامسونگ استفاده کنیم؟

برای استفاده از کدهای مخفی روی گوشی سامسونگ خود، به‌سادگی شماره‌گیر را باز کنید و پس‌ از تایپ کد مخفی مدنظر، روی دکمه‌ی برقرای تماس ضربه بزنید که با نماد گوشی تلفن سبزرنگ مشخص شده است. به‌بیان بهتر، روش استفاده از کد دقیقاً مثل زمانی است که قصد دارید با شماره تلفن کسی تماس بگیرید و فقط باید به‌جای شماره‌ تلفن، کد مدنظرتان را وارد کنید.

کدهای مخفی گوشی سامسونگ در One UI

درادامه کدهای مخفی رابط‌ کاربری اختصاصی سامسونگ موسوم‌ به One UI را مرور می‌کنیم. این کدها روی اکثر گوشی‌های شرکت کره‌ای کار می‌کنند.

مشاهده‌ی کد IMEI گوشی سامسونگ:

بررسی عملکردهای متعدد دستگاه (عملکرد RGB، گیرنده، موتور لرزشی، حساسیت لمسی، اسپیکر، حسگرهای دوربین، قلم S-Pen، صوت، نسخه‌ی نرم‌افزار و…):

تغییر تنظیمات USB گوشی سامسونگ:

بررسی وضعیت باتری ADC و خواندن RSSI و بسیاری از گزینه‌های دیگر گوشی سامسونگ:

دسترسی به اطلاعات و وضعیت GSM:

مشاهده‌ی نسخه‌ی سخت‌افزار گوشی سامسونگ:

مشاهده‌ی نسخه‌ی نرم‌افزار گوشی سامسونگ:

بررسی پیکربندی سیستم عیب‌یابی گوشی سامسونگ:

بررسی حالت Dump Mode روی گوشی سامسونگ:

بررسی اطلاعات سخت‌افزار و نرم‌افزار و تاریخ تولید گوشی سامسونگ:

بررسی کنترل صوتی روی گوشی سامسونگ:

آپدیت نسخه‌ی فرم‌ور دوربین گوشی سامسونگ:

بررسی کد کلید قفل شبکه روی گوشی سامسونگ:

مشاهده و به‌روزرسانی فرم‌ور TSP و TSK روی گوشی سامسونگ:

مشاهده‌ی کد محصول روی گوشی سامسونگ:

مشاهده‌ی فرم‌ور دوربین در گوشی سامسونگ:

فعال‌کردن انتظار مکالمه روی گوشی سامسونگ:

غیرفعال‌سازی انتظار مکالمه روی گوشی سامسونگ:

مشاهده‌ی وضعیت ویژگی انتظار مکالمه روی گوشی سامسونگ:

مشاهده‌ی شماره موبایل خود روی گوشی سامسونگ:

کد مخفی تغییر پین‌کد گوشی سامسونگ (دقت کنید به‌جای [old Pin] باید پین‌کد قبلی و به‌جای [new Pin] پین‌کد جدید را جایگزین کنید):

دایورت تماس روی گوشی سامسونگ (به‌جای [number] شماره‌ای را جایگزین کنید که قصد دارید تماس‌های شما روی آن هدایت شوند):

غیرفعال‌سازی دایورت روی گوشی سامسونگ:

کد تست سلامت باتری گوشی سامسونگ

شما می‌توانید با استفاده از کدهای مخفی گوشی‌ سامسونگ، باتری آن را بررسی کنید. این اقدام به‌خصوص هنگام خرید گوشی‌های کارکرده بسیار مفید خواهد بود. برای این منظور باید کد زیر را در شماره‌گیر گوشی وارد کنید و روی دکمه‌ی برقراری تماس ضربه بزنید:

پس‌ از واردکردن کد بالا، منویی شامل اطلاعات میزان شارژ کنونی دستگاه، ولتاژ و… را مشاهده خواهید کرد؛ البته بخش مدنظر ما در این منو Level Block است.

به‌بیان ساده، Level Block محدوده‌ای بین عدد ۰ تا ۸ را نشان می‌دهد که به سطوح مختلف شارژ گوشی شما ارتباط دارد. به‌عنوان مثال، ناحیه‌ی شارژ از ۱۰۰ تا ۸۸ به‌عنوان Level Block 8 نمایش می‌یابد.

به‌عنوان مثال، اگر Level Block شما روی ۷ باشد؛ اما بازه‌ی آن از ۰ تا ۸ باشد؛ یعنی اگر باتری دستگاه را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید، به‌ سطح ۸، یعنی حداکثر سطح بلوک، دست خواهید یافت. اگر محدوده‌ی Level Block از ۰ تا ۸ به ۰ تا ۷ یا ۰ تا ۶ برسد؛ یعنی باتری شما خراب است و نمی‌تواند در ۸ بلوک تا ۱۰۰ درصد ظرفیت شارژ شود.

کد تست گوشی سامسونگ برای ال‌سی‌دی

کد مخفی گوشی‌های سامسونگ برای بررسی صفحه‌نمایش به شما اجازه می‌دهد مشکلات مرتبط با نمایشگر را پیدا کنید. با این کدها می‌توان اطلاعات مختلفی مثل رنگ‌ها، پیکسل‌های مرده، حساسیت لمسی، کالیبراسیون و… را بررسی کرد.

از کد زیر برای آزمایش بخش‌های مختلف گوشی سامسونگ خود ازجمله نمایشگر، دقت رنگ، پیکسل‌های مرده و حساسیت لمسی استفاده کنید:

کد زیر نیز برای تست نمایشگر سامسونگ در نظر گرفته شده است. اگر این قبلی روی گوشی شما کار نکرد، می‌توان از این کد برای تست صفحه‌نمایش گوشی خود بهره ببرید:

کد تست صدای گوشی سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ چندین کد مخفی برای بررسی صدا دراختیارتان قرار می‌دهند که درادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

کد تست حلقه‌ی صوتی:

ورود به تنظیمات صوتی گوشی سامسونگ:

پس‌ از واردکردن کد بالا به مسیر Hardware Testing > Audio بروید و از این بخش می‌توان حداکثر میزان صدا را تغییر داد. اگر کد بالا کار نکرد، می‌توانید خروجی صدا را با کد زیر افزایش دهید:

اکنون باید به مسیر H/W test > Audio Settings > MP3 spk > Rx Vol بروید. در این بخش، ۱۴ سطح مختلف وجود دارد که می‌توانید به‌دلخواه خود یکی را انتخاب کنید.

کد کارکرد گوشی سامسونگ

شما می‌توانید با استفاده از کد مخفی، مدت کل مکالمه را روی گوشی خود مشاهده و ریست کنید. برای این منظور کد زیر را در شماره‌گیر گوشی وارد کنید و روی دکمه‌ی برقراری تماس ضربه بزنید.

اگر کد بالا روی دستگاه سامسونگ شما کار نکرد، به‌طور مشابه می‌توانید از کد زیر استفاده کنید:

توجه کنید که بسته به مدل گوشی سامسونگ شما، امکان دارد برخی کدهای ارائه‌شده در این مقاله روی آن دستگاه کار نکند. به‌هر‌حال، سعی کردیم جدیدترین کدهای موجود و در برخی موارد حتی دو کد مختلف را به‌ شما معرفی کنیم.

اگر شما هم کد کاربردی مخفی دیگری برای گوشی سامسونگ می‌شناسید، در بخش بخش نظرات آن را با زومیت و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.