کدام گیاهان دارویی حساسیت به مواد غذایی را درمان می کنند؟

سیناپرس با همکاری پزشکان متخصص حوزه های مختلف، هر هفته به سوالات پزشکی شما مخاطبان پاسخ می دهد. سوالات خود را مطرح کنید، پاسخ علمی و درستی دریافت کنید.

شایع ترین علائم حساسیت به مواد غذایی چیست؟ آیا حساسیت به مواد غذایی را می توان با کمک گیاهان دارویی درمان کرد؟ بهترین گیاهان برای درمان این بیماری کدامند؟ نحوه استفاده از این گیاهان باید چگونه باشد؟

به گزارش سیناپرس، حساسیت های غذایی شایع شامل شیر گاو، گندم و گوشت گاو می توانند نشانه های گسترده تری ایجاد کنند. ممکن است حساسیت مربوط به وجود عفونت کاندیدایی باشد. حساسیت به سالیسیلات ها (آسپیرین) شایع است. حساسیت به گلوتن ممکن است، دشواری های جدی به وجود آورد.

ناراحتی گوارشی، درد و سفتی مفاصل، بثورات جلدی و اگزما، مشکلات تنفسی، عفونت ادراری مداوم یا برفک واژینال در کاندیدیاز، اختلالات عصبی از جمله علائم و نشانه های کلیدی حساسیت به مواد غذایی است.

مصرف اوفاطریون، سیر، گیاه همیشه بهار و هیدراستیس می تواند برای درمان این عارضه موثر باشد. اوفاطریون، تسکین دهنده تحریک و التهاب روده است و مخاط صدمه دیده را نیز ترمیم می کند. اوفاطریون را می توانید به صورت دمکرده یا حداکثر ۴ میلی لیتر تنتور سه بار در روز مصرف کنید. برای کاهش استرس می توانید به آن بادرنجبویه یا بابونه ۴ میلی لیتر تنتور سه بار در اضافه کنید و با ضد التهاب های تسکین دهنده مانند ریشه گل ختمی ترکیب کنید.

سیر نیز خاصیت ضد قارچی دارد و برای دفع مخمرهای اضافی روده مفید است و به ترمیم فلور میکروبی روده کمک می کند. می توانید روزی یک حبه در غذا یا دو کپسول ۲۰۰ میلی گرم در روز سیر را مصرف کنید. بهتر است سیر به صورت ساده مصرف شود. برای کاهش بوی سیر نیز می توانید از جعفری استفاده کنید.

همیشه بهار نیز خاصیت ضد قارچی دارد. این گیاه برای دفع مخمرهای اضافی روده در کاندیدیاز مفید است. این گیاه را می توانید به صورت دمکرده یا تنتور رقیق شده با آب مصرف کنید. همچنین می توانید ضد میکروب هایی مانند گل گندم و تقویت کننده های اعصاب مانند بادرنجبویه یا ضد التهاب هایی مانند آقطی را به آن اضافه کنید.

هیدراستیس نیز محرک خوبی برای کبد است. این گیاه خاصیت برطرف کننده حساسیت گوارشی دارد و قابض و ترمیم کننده مخاط گوارشی است. این گیاه را می توانید به صورت ۲ کپسول ۲۰۰ میلی گرمی تا سه بار در روز یا دوزهای ۴-۲ میلی لیتری از تنتور سه بار در روز استفاده کنید. همچنین می توانید پودر شنبلیله یا غافث را به کپسول یا شیرین  بیان را به تنتور آن اضافه کنید تا مخاط گوارشی را تسکین دهد و ترمیم کند. در صورت بارداری یا فشار خون بالا نباید این گیاه را مصرف کنید. از مصرف بیش از حد آن نیز خودداری کنید.

*دکترعباس حاجی آخوندی، استاد تمام دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران

نوشته کدام گیاهان دارویی حساسیت به مواد غذایی را درمان می کنند؟ اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.