کدام کشورها از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۱ جنگل بیشتری از دست داده‌اند؟ + اینفوگرافیک

جنگل ها منابع طبیعی حیاتی هستند که اغلب به خاطر توسعه اقتصادی آسیب می بینند. با توجه به گسترش سکونتگاه انسان ها، کشاورزی و صنعت، جهان از سال ۲۰۰۱ تقریباً ۱ میلیون کیلومتر مربع از پوشش جنگلی خود را از دست داده است. اما بیشتر این جنگل زدایی کجا اتفاق افتاده است؟

کدام کشور از سال 2001 تا2021 جنگل بیشتری از دست داده‌اند؟

برای این رتبه بندی، کل مساحت جنگل‌های کشورها، بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۱، که بر حسب کیلومتر مربع اندازه‌گیری می‌شود، به همراه درصد کاهش آن‌ها، مورد بررسی قرار گرفته است. بنابراین کشورهایی که بزرگترین جنگل‌ها را دارند عمدتاً در این فهرست دیده می شوند.

کدام کشور از سال ۲۰۰۱ تا۲۰۲۱ بیشترین مساحت جنگل را از دست داده است؟

5 9

برزیل در دو دهه گذشته بیش از نیم میلیون کیلومتر مربع از جنگل هایش را از دست داده است. توسعه کشاورزی برای تولید گوشت گاو و سویا در کنار رشد معادن و زیرساخت ها، محرک های اصلی این جنگل زدایی در مقیاس بزرگ هستند.

این امر همچنین باعث آتش‌سوزی‌های دوره‌ای در جنگل‌های بارانی آمازون شده است. در واقع، برزیل به اندازه مجموع چهار کشور بعدی، پوشش جنگلی از دست داده است.

در جدول زیر کشورهایی که بیشترین جنگل زدایی را داشته اند، فهرست شده اند.

کدام کشور از سال 2001 تا2021 جنگل بیشتری از دست داده‌اند؟
کدام کشور از سال 2001 تا2021 جنگل بیشتری از دست داده‌اند؟

به وضوح قابل مشاهده است که اکثر کشورهای این لیست از آفریقا و آمریکای جنوبی هستند. یک مطالعه نشان داد که در اقتصادهای در حال توسعه نسبت به اقتصادهای پیشرفته نرخ جنگل زدایی بالاتری وجود دارد. مستعمرات سابق نیز نسبت به بخش هایی که استعمار نشده بودند، تلفات جنگلی بیشتری را تجربه کرده اند.

4 2

در آسیا، صنعت رو به رشد روغن پالم اندونزی، محرکی کلیدی برای جنگل زدایی است، اگرچه اکنون تلاش هایی برای معکوس کردن تأثیر آن انجام می شود. در همین حال، کامبوج برای مزارع در حال رشد کائوچو و صنعت الوار، شاهد جنگل زدایی قابل توجهی بوده است.

سرانجام، میانمار مدت‌هاست که با قطع غیرقانونی درختان چوب دست و پنجه نرم می‌کند، اما جنگ داخلی جاری در این کشور مجالی برای رسیدگی به این معضل نداده است.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.