کدام لپتاپ‌های ایسوس را می‌توان با قیمت ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان خرید؟ (اسفند ۱۴۰۱)

اگر دلتان می‌خواهد هر چه سریع‌تر یک لپتاپ اقتصادی و مناسب در رنج قیمت ۲۰ الی ۳۰ تومن قیمت را خریداری کنید، شاید در میان طیف وسیعی از محصولات بازار دچار شک، تردید و سردرگمی شوید. در این مطلب تلاش می‌کنیم در قالب یک یادداشت به شما کمک کنیم تا لپتاپ مد نظرتان را از بین لپتاپ‌های ایسوس انتخاب کنید.

خرید لپتاپ، معمولا بسته به بودجه‌ای که در اختیار دارید می‌تواند یک فرایند فوق‌العاده طاقت‌فرسا باشد؛ چراکه در وهله‌ی اول، لپتاپ‌ها به شدت متنوع بوده و در قدم بعدی، شما باید بهترین مدل را بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارید خریداری کنید. در این مطلب، تلاش می‌کنیم ضمن معرفیِ چند لپتاپ از برند ایسوس، به نقاط قوت و ضعفِ هر یک از محصولات به طور خیلی خلاصه‌وار اشاره کنیم. در ضمن با توجه به افزایش شدید قیمت دلار طی روزهای گذشته و احتمالا آینده، ممکن است زمانی که این مطلب را می‌خوانید لپ‌تاپ‌های موردنظر در محدوده‌ی قیمتی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان قرار نداشته باشند.

چرا برند ایسوس؟

شرکت ایسوس بیشتر با هدف جذب کاربران گیمر، محصولات متعددی را روانه‌ی بازار می‌کند و این شرکت، محدوده‌ی کاری خود را صرفا محدود به ساخت لپتاپ گیمینگ نکرده است. برای مثال، مادربردهای گیمینگِ شرکت ایسوس، یکی از خوش ساخت‌ترین قطعات سخت‌افزاری موجود در بازار الکترونیکی در سطح بین‌المللی محسوب می‌شوند.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل ZenBook Pro Duo 15 UX582ZM-H2065W

۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰

تومان

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF FX506HC-F15-153050

۴۱,۳۲۰,۰۰۰

تومان

یکی از مزیت‌های خوبِ محصولات شرکت ایسوس، مقرون به صرفه بودن محصولات به خصوص لپتاپ‌های میان‌رده‌ است. همچنین، قابلیت کاستوم کردنِ اکثر لپتاپ‌های ایسوس مثل Vivobook و سری TUF Gaming موجب شده تا مشتری‌های زیادی برای خرید لپتاپ‌های گیمینگ میان‌رده‌ی ایسوس ترغیب شوند.

در ادامه تلاش می‌کنیم تا به این سوال پاسخ دهیم که در دامنه‌ی قیمت ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان، کدام یک از لپتاپ‌های برند ایسوس را می‌توانید خریداری کنید. لازم به ذکر است که محصولات موجود در این یادداشت، بر اساس قیمتشان در ماه اسفند سال ۱۴۰۱ انتخاب شده‌اند.

۱. لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل Vivobook X515EP-EJ441 – کاستوم شده

X515EP

پردازنده Core i۷- ۱۱۶۵G۷
فرکانس پردازنده ۲.۸ تا ۴.۷ گیگاهرتز
حافظه Cache ۱۲ مگابایت
ظرفیت حافظه RAM ۱۶Gb-DDR4
ظرفیت حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت SSD
مدل پردازنده گرافیکی GeForce MX۳۵۰ – دو گیگابایت
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
درگاه‌های ارتباطی
  • USB
  • Wi-Fi
  • HDMI
  • Bluetooth
  • USB Type-C
  • شیار کارت حافظه
تعداد پورت USB 3.0 ۱ عدد
تعداد پورت USB Type-C ۱ عدد
نوع و شارژدهی باتری دو سلولی با ظرفیت ۳۷ وات ساعت – ۲ الی ۴ ساعت
سیستم عامل Microsoft Windows ۱۰
وزن ۱.۸ کیلوگرم
لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل Vivobook X515EP-EJ441 - کاستوم شده

لپتاپ‌های سری Vivobook برند ایسوس اغلب به ظاهر ساده، کلاسیک و وزن سبک مشهور هستند. لپتاپ ویوبوک مدل X515EP دارای پردازنده‌ی اینتل Core i7 با فرکانس پایه‌ی حداقل ۲.۸ است. به همین دلیل، این نسخه از لپتاپ Vivobook به دلیل داشتن این پردازنده در اولویت خریدتان باید قرار گیرد. همچنین حافظه‌ی رم با ظرفیت ۱۶ گیگابایت DDR4 یکی دیگر از موارد مثبت این لپتاپ به شمار می‌رود که موجب می‌شود تا شما در انجام کارهای مختلف به طور هم‌زمان دچار مشکل نشوید.

از نقاط ضعفِ این دستگاه می‌توان به ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی SSD اشاره کرد. این لپتاپ می‌توانسته ظرفیت ۱ ترابایتی داشته باشد؛ هر چند، حافظه‌ی داخلی لپتاپ مدل X515EP را می‌توان به ۱ ترابایت ارتقا داد. همچنین حافظه‌ی اختصاصی پردازنده‌ی گرافیکی دستگاه دو گیگابایت است. بنابراین، اگر تصور می‌کنید این لپتاپ می‌تواند از پسِ جدیدترین بازی‌های ویدیویی روز دنیا بربیاید، سخت در اشتباه هستید. از طرفی دیگر، صفحه نمایش دستگاه از نوع TFT LCD است که شاید کمی تو ذوق بزند. با این حال، برای یک لپتاپ با قیمت اقتصادی، به طور کلی مشخصات فنی این مدل لپتاپ به نظر قابل قبول است.

۲. لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل VivoBook R565EP-BQ456

R565EP

پردازنده Core i۵- ۱۱۶۵G۷
فرکانس پردازنده ۲.۴ تا ۴.۲ گیگاهرتز
حافظه Cache هشت مگابایت
ظرفیت حافظه RAM ۸Gb-DDR4
ظرفیت حافظه داخلی یک ترابایت HDD و ۲۵۶ گیگابایت SSD
مدل پردازنده گرافیکی  GeForce MX۳۳۰ – دو گیگابایت
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
درگاه‌های ارتباطی
  • USB
  • Wi-Fi
  • HDMI
  • Bluetooth
  • USB Type-C
تعداد پورت USB 3.2 ۲ عدد
تعداد پورت USB 2.0 ۲ عدد
تعداد پورت USB Type-C
نوع و شارژدهی باتری دو سلولی با ظرفیت ۳۷ وات ساعت – ۲ الی ۴ ساعت
سیستم عامل
وزن ۱.۸ کیلوگرم
لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R565EP-BQ456

لپتاپ دومِ موجود در این لیست هم یک نوع Vivobook است اما مشخصات فنی متفاوت‌تری نسبت به مدل قبلی دارد. مدل R565EP از لحاظ پردازنده و ظرفیت حافظه‌ی رم، یک سطح نسبت به مورد شماره‌ی یک ضعیف‌تر است. با این حال، ظرفیت حافظه‌ی داخلی این دستگاه با یک ترابایت و ۲۵۶ گیگابایت بیشتر از مورد قبلی است. بنابراین، اگر احساس می‌کنید برای کار با لپتاپ یک ظرفیت حافظه‌ی داخلی بیشتری نیاز دارید، مدل R565EP می‌تواند برای شما یک گزینه‌ی خوب تلقی شود. البته باید به این نکته توجه کرد که حافظه‌ی داخلی مدل R565EP هیبریدی است؛ به این معنا که در این محصول تنها از SSD ۲۵۶ گیگابایتی استفاده شده و ۱ ترابایت حافظه‌ی HDD برای افزایش حافظه در نظر گرفته شده است.

کیفیت صفحه نمایش Full HD با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل هم از دیگر نقاط قوت این دستگاه محسوب می‌شود. با تمامی این تفاسیر، اگر از ظرفیت حافظه‌ی داخلی که نقطه مثبت گل درشت این محصول محسوب می‌شود فاکتور بگیریم، این لپتاپ مشخصات فنی ضعیف‌تری نسبت به مدل شماره ۱ در این لیست دارد. پردازنده‌ی اینتل Core i5، مقدار رم هشت گیگابایت و از طرفی دیگر پردازنده‌ی گرافیکی GeForce MX330 با حافظه‌ی اختصاصی دو گیگابایت برای گیمرهای حرفه‌ای مناسب نیست و این لپتاپ در مواجهه با نرم‌افزارهای سنگین مثل پریمیر پرو و ویرایش حرفه‌ای تصویر در فتوشاپ و سایر نرم‌افزارها مثل ایلوستریتور چندان قوی ظاهر نمی‌شود.

۳. لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل VivoBook 15 K513EQ-BN778

VivoBook 15

پردازنده Core i۵- ۱۱۳۵G۷
فرکانس پردازنده ۲.۴ تا ۴.۲ گیگاهرتز
حافظه Cache هشت مگابایت
ظرفیت حافظه RAM ۸Gb-DDR4
ظرفیت حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت SSD
مدل پردازنده گرافیکی GeForce MX۳۵۰ – دو گیگابایت
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
درگاه‌های ارتباطی
  • USB
  • Wi-Fi
  • HDMI
  • Bluetooth
  • شیار کارت حافظه
تعداد پورت USB 3.2 ۱ عدد
تعداد پورت USB 2.0 ۲ عدد
تعداد پورت USB Type-C ۱ عدد
نوع و شارژدهی باتری سه سلولی با ظرفیت ۴۲ وات-ساعت
سیستم عامل
وزن ۱.۸ کیلوگرم
لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook 15 K513EQ-BN778

این لپتاپ، تحت عنوان Vivobook 15 کاستوم شده و تا حد بسیار زیادی شبیه به مورد شماره ۲ در این لیست به شمار می‌رود. با این حال، مهم‌ترین تفاوتِ این دستگاه، باتری آن به شمار می‌رود که سه سلولی از نوع لیتیوم-یونی است. در این لپتاپ، نور پس‌زمینه برای کیبورد در نظر گرفته شده است. همچنین روشنایی صفحه ۳۰۰ نیت با نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ هرتز محسوب می‌شود.

با وجود این‌که پردازنده‌ی این لپتاپ Core i5 بوده و دقیقا همان چیزی است که در لپتاپ قبلی به آن اشاره کرده‌ایم، ظرفیت حافظه‌ی داخلی این لپتاپ ۵۱۲ گیگابایت M.2 NVME PCIe 3.0 SSD است. از طرفی دیگر، پردازنده‌ی گرافیکی لپتاپ مدل Vivobook 15، در حد خفیف بهتر از مدل قبلی است اما همچنان حافظه‌ی اختصاصی پردازنده‌ی گرافیکی دو گیگابایت محسوب از نوع GDDR5 محسوب می‌شود. به همین دلیل، لپتاپ Vivobook 15 این قدرت را دارد تا پردازش‌های گرافیکی به نسبت سنگین را هم در حد قابل قبولی اجرا کند.

۴. لپ تاپ ۱۴ اینچی ایسوس مدل Vivobook 14 R427FA-VLC

لپتاپ‌های ایسوس

پردازنده Core i۳- ۱۰۱۱۰U
فرکانس پردازنده ۲.۱ تا ۴.۲ گیگاهرتز
حافظه Cache چهار مگابایت
ظرفیت حافظه RAM ۸Gb-DDR4
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت حافظه‌ی HDD و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD
مدل پردازنده گرافیکی Intel UHD Graphics- بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا
اندازه صفحه نمایش ۱۴ اینچ
درگاه‌های ارتباطی
  • USB
  • Wi-Fi
  • HDMI
  • Bluetooth
  • شیار کارت حافظه
  • جک ۳.۵ میلی‌متری صدا
تعداد پورت USB 3.0 ۱ عدد
تعداد پورت USB 2.0 ۲ عدد
تعداد پورت USB Type-C ۱ عدد
نوع و شارژدهی باتری دو سلولی با ظرفیت ۳۲ وات‌ساعت- ۱ تا ۳ ساعت
سیستم عامل
وزن ۱.۵ کیلوگرم
لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل Vivobook 14 R427FA-VLC

اقتصادی‌ترین لپتاپ ایسوس که می‌توان در این لیست معرفی کرد، لپتاپ مدل Vivobook 14 است. این محصول صرفا ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد و برای حمل و نقل، هیچ دردسری اصلا و ابدا برای کاربر به دنبال نخواهد داشت. از طرفی دیگر، برخلاف سه لپتاپِ موجود در این لیست، لپتاپ Vivobook 14 از پردازنده‌ی اینتل Core i3 بهره می‌برد که با حافظه‌ی کش چهار مگابایت، قدرت ضعیف‌تری نسبت به سایر قطعات دارد.

این لپتاپ از حافظه‌ی هیبریدی بهره می‌برد. یک ترابایت HDD و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD در داخل این دستگاه تعبیه شده است که در مقایسه با سایر لپتاپ‌های این لیست، بیشترین حافظه را دارد. با این تفاسیر، به این مسئله دقت کنید که لپتاپ Vivobook 14 از حافظه‌ی گرافیکی مجزا استفاده نمی‌کند و صرفا گرافیکِ مجتمعِ اینتل UHD در این لپتاپ دیده می‌شود. بنابراین، اگر برای کارهای گرافیکی و تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی قصد دارید این لپتاپ را خریداری کنید، این دستگاه به احتمال بسیار زیاد شما را مایوس خواهد کرد. در غیر این صورت، این لپتاپ صرفا برای کارهای روتین و اداری می‌تواند قابل قبول باشد.

لپتاپ ایسوس؛ اقتصادی، میان‌رده و بالارده

لپتاپ‌های ایسوس

این لیست که شامل چهار محصول است، بیشتر برای افرادی است که به دنبال خرید یک لپتاپ اقتصادی هستند. به همین دلیل، مشخصات فنی موجود در لپتاپ‌های این یادداشت شاید به مذاق بسیاری از افراد خوش نیاید. اگر این قدرت را دارید تا بودجه‌تان را افزایش دهید، محصولات بهتری با برچسبِ «میان‌رده» و «گیمینگ» در بازار موجود هستند که هم برای تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی مناسب تلقی می‌شوند و هم می‌توان کارهای نرم‌افزاری سنگین را با این دسته از لپتاپ‌ها انجام داد.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل ZenBook Pro Duo 15 UX582ZM-H2065W

۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰

تومان

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF FX506HC-F15-153050

۴۱,۳۲۰,۰۰۰

تومان

روی هم رفته، لپتاپ‌های ایسوس به خصوص مدل Vivobook با مشخصات فنی متعددی شخصی‌سازی (کاستوم) شده‌اند. اگر تصور می‌کنید که چهار لپتاپ موجود در این لیست به کار شما نمی‌آیند، بهتر است خودتان مشخصات فنی هر نسخه از لپتاپ‌های ایسوس در رنج ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان را بررسی کرده تا بهترین لپتاپ را بر اساس نیازهای خود تهیه کنید.

سوال و جواب‌های رایج درباره‌ی لپتاپ‌های ایسوس در رنج قیمت ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان

در رنج قیمت ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان کدام مدل لپتاپ ایسوس برای خرید مناسب است؟

لپتاپ ایسوس مدل Vivobook 15 و همچنین مدل ۱۴ برای خرید مناسب است.

لپتاپ‌های ایسوس در رنج قیمت ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان برای گیم مناسب است؟

برای تجربه‌ی بازی‌های روز دنیا با پایین‌ترین کیفیت ممکن شاید بتوان Vivobook 15 را یک گزینه‌ی قابل قبول تلقی کرد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.