کتاب روش‌های افزایش بازده تسلیح در خاک مسلح منتشر شد

انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «روش‌های افزایش بازده تسلیح در خاک مسلح» با رویکردی به حوزه فنی مهندسی به ویژه مهندسی عمران، مکانیک خاک و مهندسی پی را منتشر کرد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، این کتاب که توسط دکتر «احد اوریا» عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی گردآوری شده است؛ آمده است: افزایش شدید ترافیک، نیاز روز افزون به سیستم‌های حمل و نقل غیر همتراز را نمایان ساخته است.

برای احداث سازه‌های بزرگ اولین عامل تعیین کننده مقاومت زمین می‌باشد که با افزایش تعداد طبقات و گودبرداری‌های عمیق، خاک‌های طبیعی تامین کننده مقاومت مورد نیاز برای این سازه نمی باشند. لذا تثبیت و تسلیح خاک یکی از قسمت‌های مهم و اجتناب ناپذیر پروژه‌های عمرانی شده است.

در این کتاب تاکید شده است: استفاده از روش‌های تثبیت شیمیایی علاوه بر سختی‌های زمان اجرا، دارای عواقب زیست محیطی جبران ناپذیری می‌باشند که استفاده از آن روش ها را با علامت سوال مواجه ساخته است. از طرفی مسالح طبیعی فراوانی می‌تواند به عنوان مسطح کننده مکانیکی جهت تقویت و بهبود مشخصات خاک ها مورد استفاده قرار گیرد. لذا در برخی موارد استفاده از مسلح می‌تواند علاوه بر تامین مشخصات مکانیکی مورد نیاز پروژه تبعات زیست محیطی کمی ایجاد کند.

کتاب «روش‌های افزایش بازده تسلیح در خاک مسلح» خلاصه‌ای از تحقیقات نویسنده در زمینه طرح و اجرای بهینه سیستم‌های خاک مسلح است که در سال های اخیر منتشر شده و در آن به خاک مسلح، روش های تحلیل، طراحی و اجرای سازه‌های خاک مسلح، روش های افزایش بازده المان های مسلح کننده و کاربرد روش های افزایش بازده تسلیح در پی های واقع بر خاک مسلح پرداخته شده است.

کتاب« روش‌های افزایش بازده تسلیح در خاک مسلح» ۱۵۲ صفحه ای، در ۴ فصل گردآوری شده است و به قیمت ۸۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

نوشته کتاب روش‌های افزایش بازده تسلیح در خاک مسلح منتشر شد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.