کاهش قیمت کارت گرافیک RX 7900 XTX به ۹۴۹ یورو، حتی ارزان تر از RTX 4070 Ti

ازراک، یک شرکت نسبتاً تازه وارد در صنعت کارت گرافیک است. این شرکت چندین ماه است که به طور مداوم قیمت گذاری رقابتی را برای خطوط تولید AMD Radeon و Intel Arc خود حفظ کرده است. استراتژی قیمت‌گذاری این شرکت بسیار اهمیت دارد، زیرا آنها اغلب به عنوان پیشگامی برای تنظیم قیمت از سوی برند‌های دیگر عمل می‌کنند. چیزی که مطمئنا همه‌ی ما آن را دوست داریم. ظاهرا این بار نوبت به کاهش قیمت کارت گرافیک RX 7900 XTX رسیده است، به صورتی که آن را حتی از RTX 4070 Ti انویدیا هم ارزان‌تر کرده است.

کاهش قیمت AMD Radeon RX 7600 تنها یک روز پس از عرضه

ASRock RX 7900 XTX اکنون ۲۰ درصد ارزان‌تر از قیمت اولیه مصرف کننده است

به تازگی قیمت کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX به پایین‌ترین حد خود در اروپا کاهش یافته است و اکنون با قیمت ۹۴۹ یورو در دسترس است و آن را به مقرون به صرفه‌ترین کارت گرافیک موجود در بازار تبدیل می‌کند. این قیمت رقابتی باعث شده است که بسیاری از گیمرها با تصمیم سختی بین GeForce RTX 4070 Ti و RX 7900 XTX روبرو شوند، زیرا این دو کارت اکنون اغلب در سطوح قیمتی مشابه یافت می‌شوند.

در بخش رده بالای سری RTX 40 انویدیا، قیمت‌ها بسیار متفاوت است. قیمت RTX 4070 Ti از ۸۴۰ یورو تا ۱۰۷۰ یورو برای محصولات برتری مانند مدل‌های MSI SUPRIM متغیر است. RX 7900 XTX با توجه به وضعیت آن به عنوان سریع‌ترین پردازنده گرافیکی AMD موجود، روند مشابهی را دنبال می‌کند. ظاهرا این شرکای تجاری انعطاف پذیری بالایی را برای تعیین قیمت‌های خود دارند، که ممکن است حتی با منطق مرسوم برای تعیین قیمت هماهنگ نباشد. در حال حاضر، گیمرها می‌توانند این محصول را با قیمتی بین ۹۴۹ تا ۱۴۵۰ یورو تهیه کنند، که قیمت دوم برای انواع سفارشی خنک‌شونده مایع مانند ASRock Aqua اعمال می‌شود که بخشی از کارت گرافیک‌های خاص به شمار می‌آید.

کاهش قیمت RX 7900 XTX
نمودار کاهش قیمت Radeon RX 7900 XTX فانتوم گیمینگ ASRock، منبع: Geizhals

پردازنده گرافیکی فانتوم گیمینگ ASRock در ابتدای این هفته به قیمت پایین ۹۴۹ یورو رسیده است. در مورد Proshop نروژ، چندین کارت سفارشی RTX 4070 Ti اغلب از قیمت این مدل بیشتر است. در واقع، میانگین قیمت این کارت‌ها اکنون در حدود ۱ درصد بیشتر از قیمت ASRock RX 7900 XTX است.

کاهش قیمت RX 7900 XTX
کاهش قیمت RX 7900 XTX

به عنوان مرجع، در حال حاضر با قیمت ۹۴۹ یورو، کارت ASRock RX 7900 XTX 100 یورو ارزان‌تر از قمیت مصرف کننده اولیه خود در هنگام عرضه است. با این حال، باید به این نکته توجه داشت که این قیمت مرجع برای نوع XT با قیمت ۱۰۴۹ یورو است. RX 7900 XTX ابتدا در اروپا با قیمت ۱۱۴۹ یورو عرضه شد، که به این معنی است که در حال حاضر با تخفیفی بیش از ۲۰٪ طرف هستیم.

در ایالات متحده، همان کارت را می‌توان با قیمت ۹۴۹ دلار پیدا کرد که تقریباً همان قیمتی است که چند ماه پیش گزارش شده است. تفاوت در کاهش قیمت مصرف کننده بین یورو و دلار در درجه اول به دلیل تغییرات در نرخ تبدیل ارز هنگام عرضه پردازنده‌های گرافیکی Radeon با نسبت تقریبی ۱:۱ EUR/USD است. با این حال، هنگام محاسبه نرخ فعلی مبادله، قیمت یورو همچنان در مجموع مطلوب‌تر در نظر گرفته می‌شود، معادل تقریباً ۸۱۳ دلار پس از کسر ۲۰٪ مالیات بر ارزش افزوده.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.