کاهش قیمت کارت گرافیک پرچمدار AMD Radeon RX 7900 XTX RDNA 3 به ۸۸۹ دلار!

بر اساس اخبار جدید، کارت گرافیک پرچمدار RDNA 3 شرکت AMD، یعنی نسخه Radeon RX 7900 XTX، اکنون با بها تمام شده ۱۱۰ دلار کمتر از قیمت رسمی پیشنهادی سازنده (۹۹۹ دلار آمریکا) در دسترس است که آن را به یک رقیب قابل توجه برای سایر کارت گرافیک‌های بخش رده بالا تبدیل می‌کند.

کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XTX RDNA 3 اکنون با قیمت ۸۸۹ دلار آمریکا برای مقابله با قیمت ۹۹۹ دلاری نسخه RTX 4080 SUPER در دسترس قرار گرفته است

به تازگی خبرهایی به گوشی می‌رسید مبنی بر اینکه چگونه برخی از کارت گرافیک‌های سری RTX 40 شرکت انویدیا شاهد کاهش قیمت بوده‌اند و همچنین بها تمام شده مدل‌هایی مانند GeForce RTX 4070 Ti و GeForce RTX 4060 به رقم مناسبی کاهش یافته است. با این اوصاف، اکنون به نظر می‌رسد شرکت AMD نیز پا به این عرصه گذاشته است. این شرکت این بار تخفیف‌های موردنظر را بر کارت گرافیک‌های پرچمدار RDNA 3 خود، یعنی مدل AMD Radeon RX 7900 XTX اعمال می‌کند و به این ترتیب قیمت آن‌ها را به ۸۸۹.۹۹ دلار کاهش خواهد داد. این تقریباً یک کاهش قیمت ۱۱ درصدی نسبت به قیمت MSRP رسمی ۹۹۹ دلاری این کارت‌های گرافیک خاص محسوب می‌شود.

این پیشنهاد در تمامی خرده‌فروشی‌های بزرگ ایالات متحده در دسترس قرار گرفته است و نسخه‌هایی که این تخفیف را دریافت می‌کنند، شامل مدل‌های PowerColor’s Hellhound و ASRock Phantom Gaming AMD Radeon RX 7900 XTX خواهند بود. باید اضافه کرد که علاوه بر ویژگی‌های ظاهری زیبایی که در این محصولات وجود دارد، هر دو این کارت گرافیک‌ها دارای طراحی فن سه‌گانه و قابلیت خنک‌کنندگی مناسب هستند که آن‌ها را به گزینه‌های عالی برای گیمرها تبدیل می‌کند. جزئیات قیمت این کارت گرافیک‌ها در ادامه لیست شده است:

  • PowerColor Hellhound Radeon RX 7900 XTX با قیمت ۸۸۹.۹۹ دلار آمریکا (در وبسایت Newegg ایالات متحده)
  • ASRock Phantom Gaming Radeon RX 7900 XTX با قیمت ۸۹۹.۹۹ دلار آمریکا (در وبسایت Newegg ایالات متحده)

روند نزولی بازار کارت‌های گرافیک:

در حالی که افت قیمت کارت‌های گرافیک Radeon RX 7900 XTX شرکت AMD چندان زیاد نیست، اما نشان می‌دهد با توجه به اینکه در حال ورود به جدول زمانی عرضه نسل بعدی کارت‌های گرافیک هستیم، ما در نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم که بازار بیشتر روند نزولی را طی می‌کند. از این رو، می‌توانید انتظار داشته باشید که کاهش قیمت‌های مشابهی را در آینده نیز مشاهده کنید، به‌ویژه در مدل‌های سطح پایین تا متوسط.

علاوه بر این، همانطور که احتمالا می‌دانید کارت گرافیک GeForce RTX 4080 SUPER شرکت انویدیا نیز اخیراً با بها تمام شده ۹۹۹ دلار آمریکا (قیمت پیشنهادی رسمی آن)، در دسترس قرار گرفته است. این کارت گرافیک برای مدتی با هزینه‌ای بیش از ۱۲۰۰ دلار آمریکا به فروش می‌رسید، اما به تدریج قیمت آن کاهش یافت. بنابراین می‌توان گفت که این کاهش قیمت در کارت گرافیک‌های شرکت AMD می تواند واکنشی به آن باشد.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.