کاهش قیمت پردازنده مرکزی AMD Ryzen 7 7700X به ۲۹۵ دلار

در چند هفته گذشته شاهد کاهش چشم‌گیر قیمت محصولات AMD بودیم که این بار شامل حال پردازنده مرکزی Ryzen 7 7700X شده است. یک کاهش قیمت که با توجه به نشانه‌های موجود می‌توان آن را یک برنامه‌ی از پیش تعیین شده از سوی خود شرکت AMD برای کنترل فروش محصولاتش دانست.

AMD Ryzen 7 7700X اکنون ارزان تر از ۷۷۰۰ non-X است!

Ryzen 7 7700X یک پردزانده مرکزی دسکتاپ ۸ هسته‌ای Zen4 است که در ابتدا با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه شد. با این حال، در نهایت قیمت آن به ۳۳۰ دلار کاهش یافت. این پردزانده مرکزی توانست برای مدت طولانی در این سطح قیمت باقی بماند. اما با این حال، امروز هر دو فروشگاه آنلاین بزرگ آمازون و Newegg تخفیف‌هایی را اجرا کرده‌اند که قیمت آن را به زیر ۳۰۰ دلار کاهش می‌دهد:

  • فروشگاه آمازون: از ۳۳۹.۰۰ دلار با تخفیف ۴۴.۰۱ دلاری = ۲۹۴.۹۹ دلار
  • فروشگاه Newegg: از ۳۴۴ دلار با تخفیف ۵۰ دلاری = ۲۹۴.۹۹ دلار
کاهش قیمت Ryzen 7 7700X

همانطور که واضح است، با وجود قیمت‌های مختلف و کوپن‌های مختلف، قیمت نهایی همچنان آن در هر دو فرشگاه دقیقا یکسان است: ۲۹۵ دلار. این می‌تواند به این معنی باشد که تعدیل قیمت احتمالاً توسط خود AMD برنامه‌ریزی شده است، نه چیزی که دو خرده‌فروش مختلف با هم از پیش تعیین کرده باشند.

اما یک نکته جالب دیگر نیز وجود دارد، آن هم این است که با این کاهش قیمت در حال حاضر پردازنده Ryzen 7 7700X قیمت کمتری نسبت به نوع غیر X دارد که همچنان با قیمت ۳۲۰ دلار به فروش می‌رسد. این نسخه یک نسخه با TDP محدود است اما همان تعداد هسته X را ارائه می‌کند. با انتشار Ryzen 7 7800X3D، گیمرها اکنون می‌توانند از یک پردزانده مرکزی گیمینگ قدرتمندتر بهره‌مند شوند. اما متأسفانه، این محصول به طور قابل توجهی قیمت بالاتری دارد (۴۹۹ دلار) و تا این لحظه چندان تمایلی به کاهش قیمت نشان نداده است.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.