کاهش عرضه پردازنده های گرافیکی GeForce RTX 40 در راه است

به نقل از وب سایت wccftech، انویدیا به شرکای خود اطلاع داده است که با آماده‌سازی این شرکت برای عرضه RTX 50 Blackwell در بخش گیمینگ، عرضه‌ی خانواده GeForce RTX 40 “Ada” موجود به‌طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

نوآوری بزرگ در دنیای بازی: گرافیک‌های Blackwell GB202 گیمینگ انویدیا با فناوری ۴NP به بازار عرضه می‌شوند!

با وجود کاهش عرضه پردازنده گرافیکی RTX 40، قیمت ها روند نزولی خواهند داشت

این شایعه از سوی وب سایت کره‌ای Quasarzone سرچشمه می‌گیرد که با توجه به صحبت‌های خود با کارشناسان صنعت کره جنوبی، تأکید کرده است که انویدیا شرکای خود را در مورد محدود شدن محموله‌های پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 40 “Ada’ با نزدیک شدن به زمان عرضه پردازنده‌های گرافیکی RTX 50 “Blackwell” برای نیمه دوم ۲۰۲۴ مطلع کرده است.

کاهش عرضه RTX 40

کارشناسان به طور ویژه بیان می‌کنند که پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 40 مبتنی بر معماری Ada Lovelace، برای مدیریت سطح موجودی و ایجاد فضای کافی برای عرضه سری گیمنیگ نسل بعدی، کاهش شدیدی را تجربه خواهند کرد. اما با وجود کاهش شدید عرضه، انویدیا قیمت‌ها را برای سری RTX 40 خود حفظ خواهد کرد و حتی ممکن است شاهد کاهش مداوم قیمت پیشنهادی نیز باشیم، حتی اگر برخی از این پردازنده‌های گرافیکی RTX 40 گزینه‌های بسیار محبوبی برای بازار هوش مصنوعی به حساب بیایند.

لژند می‌گوید که یک شرکت واحد پردازش گرافیکی پیشرو به شرکای خود اطلاع داده است که باید آگاه باشند که عرضه محصول مصرفی آنها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

اگر بدون تغییر قیمت عرضه را کاهش دهیم و در عوض تراشه‌هایی را برای بازار بسیار سودآور هوش مصنوعی بفروشیم، می‌توانیم بدون اینکه مورد انتقاد قرار بگیریم، پول بیشتری به دست آوریم، درست است؟

آنها قبلاً قیمت پیشنهادی را برای سری GeForce RTX 30 ثابت یا کاهش داده بودند، اما خارج از روزهای اولیه {دوران کمبود کارت گرافیک}، هیچ‌کس نمی‌توانست آن را با آن قیمت بخرد، درست است؟ در نتیجه، تنها تولیدکنندگان/توزیع کنندگان/فروشندگان به دلیل تثبیت قیمت مورد انتقاد قرار گرفتند.

گفته می‌شود که پاسخ فعلی سری GeForce RTX 40 Super نرم است. واکنش بازار تا چه زمانی نرم باقی خواهد ماند؟

به نقل از QuasarZone

نحوه دستیابی انویدیا به سوددهی ساده و واضح است. این شرکت بخشی از هزینه‌ها را از طریق مجموعه هسته تانسور هوش مصنوعی خود مانند H100، H200 و پردازنده‌های گرافیکی آینده Blackwell B200/B100 جبران خواهد کرد. عرضه محدود پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 40 به این معنی است که NVIDIA می‌تواند ظرفیت تولید خود را به پردازنده‌های گرافیکی H100 AI تغییر دهد که مبتنی بر همان گره فرآیند TSMC 4N هستند. بازارهای کره جنوبی و آسیا-اقیانوسیه به طور کلی از همین الان هم شروع به کاهش قیمت GeForce RTX 40 “Ada” کرده‌اند و در چند ماه آینده می‌توانیم شاهد رخ دادن آن در بازارهای ایالات متحده و اتحادیه اروپا باشیم.

کاهش عرضه RTX 40

به طور مثال در بازار ایالات متحده، پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4090 پس از چندین ماه گران بودن به دلیل افزایش تقاضا، بالاخره به زیر ۲۰۰۰ دلار رسیده است. این کارت گرافیک پرچمدار Ada اکنون با قیمتی در حدود ۱۸۰۰ دلار قابل خرید است که البته هنوز هم بالاتر از قیمت پیشنهادی ۱۵۹۹ دلاری آن است، اما به هر حال در حال کاهش است و می‌توان انتظار داشت که در چند ماه آینده به قیمت‌های تعیین شده برسد.

در همین حال، کارت گرافیک RTX 4080 SUPER در حال حاضر با قیمت‌های بالاتری نیز عرضه می‌شود، اما بقیه مدل‌ها یا در حال حاضر در سطح قیمت پیشنهادی یا کمتر از آن هستند. طبیعتا نسخه‌های رده بالا اولین محصولاتی هستند که کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه خواهند کرد، زیرا طبق روال همیشگی اولین نسخه‌هایی هستند که با ورود خانواده GPU گیمینگ GeForce RTX 50 “Blackwell” جایگزین خواهند شد.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.