کاهش رکود در بازار کامپیوتر؛ وضعیت رو به‌ بهبود است

2021 7 apple imac m1 2021 blue front pannel 638bb508fc121b5b0c1e33e1

نگاهی به فروش کامپیوترهای شخصی برای تولیدکنندگان مختلف نشان می‌دهد که مک بوک اپل رشد ۳۲ درصدی داشته است. آمار فروش سالانه‌ی کامپیوتر و لپ تاپ اچ پی نیز صعودی بود و این شرکت با ۶ درصد افزایش به صدر بازار راه یافت و کمی جلوتر از برند دل قرار گرفت.

در بازار تبلت نیز تغییرات مشابهی با کاهش ۴٫۹ درصدی دیده می‌شود. با این حال، اپل تنها تولیدکننده‌ای بود که رشد ۲۰ درصدی را در فروش آیپد تجربه کرد. تقریباً همه‌ی برندها افت‌های نسبتاً شدیدی داشتند؛ از جمله آمازون با ۳۲ درصد، TCL با ۱۸ درصد و سامسونگ با ۱۷ درصد.

افزایش عرضه و کاهش تقاضا موجب آسیب‌دیدن بازار کامپیوتر، تجهیزات الکترونیکی و قطعات جانبی در سال ۲۰۲۲ و اوایل ۲۰۲۳ شد. به عنوان مثال، فصل اول سال ۲۰۲۳ بدترین دوران در تاریخ ۵۵ ساله‌ی اینتل با زیان ۲٫۸ میلیارد دلاری بود. با این حال، افزایش قیمت CPU اینتل در فصل‌های بعدی، کمی از این زیان را جبران کرد و شرکت را به سودآوری بازگرداند. کانالیس پیش‌بینی می‌کند که اتفاق مشابهی برای کامپیوترها نیز رخ خواهد داد.

پیش‌بینی می‌شود که میزان فروش در فصل چهارم سال ۲۰۲۳ به‌لطف کمپین‌ها تا ۱۲ درصد افزایش یابد. این رشد احتمالاً با ۹ درصد در سال ۲۰۲۴ و با ۱۲ درصد در سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد یافت. همچنین، طبق گفته‌ی ترندفورس، بازار مانیتور نیز ممکن است از سال ۲۰۲۴ روند بازیابی مشابهی را تجربه کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.