کاهش توانایی ریاضی در کودکان

بر اساس داده‌های رسمی اخیر، نوجوانان ۱۳ ساله در پی همه ‌گیری جهانی کرونا در اکثر دروس به‌ویژه در ریاضیات، به شدت افت کرده اند.

به گزارش سیناپرس، ارزیابی ملی پیشرفت تحصیلی (NAEP)، پروژه ای که از سال ۱۹۶۹ بر نمرات آزمون ها نظارت می کند، دانش آموزان را در اواخر سال ۲۰۲۲ مورد آزمایش قرار داده و دریافت که نمرات خواندن و ریاضی دانش آموزان به طور قابل توجهی نسبت به اواخر سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

به گفته تحلیلگران، میانگین نمرات ریاضی از زمان شروع ارزیابی ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است، اما اکنون به سطوحی که آخرین بار در سال ۱۹۹۰ مشاهده شده بود، با کاهش بیشتر در بین دانش آموزان با عملکرد پایین تر، کاهش یافته است.

بورلی پردو (Beverly Perdue) رئیس هیئت حاکمه ارزیابی ملی ایالات متحده در این باره گفت: دانش آموزان در سراسر جهان در حال افول هستند. مربیان، سیاست گذاران و خانواده ها باید فورا و قاطعانه با یکدیگر همکاری کنند تا نیازهای یادگیری این نسل را برطرف کنند.

به گفته دانشمندان این ارزیابی که بر نمونه‌ های ملی تکیه دارد، چندین نگرانی دیگر از جمله پایین ‌ترین حد تعداد نوجوانانی که برای سرگرمی مطالعه می ‌کنند را آشکار کرده است. طبق آمار فقط ۱۴ درصد از دانش آموزان هر روز برای سرگرمی مطالعه می کنند که سه پله نسبت به سال ۲۰۲۰ و ۱۳ پله نسبت به سال ۲۰۱۲ کاهش یافته است. نگران کننده تر این است که در میان دانش‌آموزان با عملکرد پایین‌تر، ۴۲ درصد اعلام کردند که هرگز یا به ندرت برای سرگرمی مطالعه می کنند.

آمارها همچنین نشان می دهد: غیبت نیز افزایش یافته است، به طوری که درصد دانش آموزانی که پنج روز یا بیشتر را در کلاس حاضر نمی شوند از آخرین ارزیابی دو برابر شده است. تحقیقات نشان داده است که تعطیلی مدارس در طول قرنطینه کووید-۱۹ به خانواده ‌های کم‌ درآمد و اقلیت‌های قومی بیشترین ضربه را می ‌زند.

به گزارش سیناپرس، بیماری همه گیر کرونا همچنین نتایج یادگیری را بدتر کرد که می توان به افزایش دانش آموزانی که به دنبال خدمات بهداشت روانی، خشونت و اختلال در مدرسه، آزار و اذیت سایبری و کمبود معلم و کارکنان بودند، اشاره کرد.

مترجم:نداجوادهراتی

منبع: sciencealert

نوشته کاهش توانایی ریاضی در کودکان اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.