کانن هم به دنبال همکاری با شرکت سازنده گوشی هوشمند است

همکاری شرکت‌های سازنده دوربین‌های عکاسی و لنزهای حرفه‌ای با سازندگان گوشی‌های هوشمند به هیچ عنوان چیز جدیدی نیستند. در چند سال گذشته شاهد چندین همکاری بین شرکت‌های مختلف بوده‌ایم و در این بین برخی بسیار خوب و موفق کار کردند و حاصل کار برخی نیز آن قدرها که انتظار می‌رفت خوب از آب در نیامد. به گزارش وب سایت WccTech کانن به شرکت بعدی تبدیل شده است که می‌خواهد با یک شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند همکاری کند.

به گفته یکی از کارشناسان معتبر Digital Chat Station، شرکت کانن مشتاقانه منتظر همکاری با یک سازنده گوشی هوشمند است. این خبر می‌تواند به این معنی باشد که این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد رخ نمایی برند Canon بر روی گوشی‌های هوشمند باشیم.

گوشی هوشمند کانن

کانن به دنبال همکاری با چه شرکتی است؟

با شنیدن این خبر، همه کنجکاو می‌شوند که کانن به دنبال کار کردن با چه شرکتی خواهد بود؟ در مرحله اول می‌توان شرکت‌های شیائومی، ویوو، اوپو یا وان پلاس را از لیست حذف کرد، زیرا این شرکت‌ها همگی قبلاً با برندهای Leika، Zeiss و Hasselblad همکاری کرده‌اند. این بدان معناست که ما اکنون اپل، سامسونگ، ایسوس، گوگل، آنر، هواوی، موتورولا، Nothing و ریلمی را به عنوان نامزدهای احتمالی داریم. با این حال، ما می‌دانیم که احتمال تن دادن اپل و سامسونگ به چنین شراکتی تقریبا صفر است. ضمن اینکه سونی هم نمی‌تواند در لیست ما قرار بگیرد زیرا خود سونی در حال حاضر یک تولید کننده حرفه‌ای در دنیای دوربین‌های عکاسی و فیلم برداری و تجهزات مربوط به آن است و اگر بخواهیم صادق باشیم یکی از دو رقیب اصلی کانن به حساب می‌آید. به این ترتیب تنها گزینه ۶ گزینه باقی می‌ماند.

گوشی هوشمند کانن

بنابراین، برای کسانی که نمی‌دانند حاصل همکاری یک شرکت دوربین‌سازی با یک تولید کننده گوشی هوشمند چه می‌شود، خوب از نظر فنی هیچی. شما تنها به همراه برخی از پروفایل‌های رنگی و سایر موارد مشابه، تنظیماتی را دریافت می‌کنید، اما این برای ایجاد تحول در تجربه گوشی‌های هوشمند کافی نیست، و دلیل اصلی عدم نیاز شرکت‌های بزرگ با سازندگان دوربین برای بهبود دوربین‌های خود است. به همین دلیل است که اعتقاد داریم سامسونگ یا اپل و حتی گوگل با کانن شریک نمی‌شوند. بنا به دلایلی، محتمل‌ترین نامزد را می‌توان شرکت Nothing دانست، و با توجه به اینکه Nothing Phone 2 برای اواخر امسال برنامه‌ریزی شده است، ممکن است در آینده شاهد وقوع آن باشیم.

حقیقتا نمی‌توان مطمئن بود که نتیجه‌ی این همکاری به چه شکلی پیش خواهد رفت. همان‌طور که گفته شد تا پیش از این نیز شاهد چندین همکاری دیگر بین شرکت‌های مختلف بوده‌ایم که می‌توان حاصل آنها را تقریبا هیچی دانست. پس فعلا باید صبر کرد تا اول مشخص شود این همکاری بین کانن با چه شرکتی خواهد بود و ثانیا حاصل آن تنها یک برند سازی تبلیغاتی خواهد بود یا اینکه واقعا شاهد یک تحول در عکاسی با دوربین گوشی خواهیم بود.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.