کالبدشکافی گلکسی S24 اولترا – پرچمدار جدید سامسونگ واقعاً تیتانیومی است؟

bga930EaMMk HD

سامسونگ در گوشی گلکسی S24 اولترا برای اولین بار از فریم تیتانیومی استفاده کرده است. این تغییر، به دنبال استفاده اپل از تیتانیوم در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس، اتفاق افتاده است. اما آیا این تغییر صرفاً تقلیدی از اپل است یا مزایای دیگری نیز به همراه دارد؟

همانطور که در آیفون‌های اپل شاهد بودیم، تیتانیوم فقط در قاب خارجی گوشی به کار رفته است. اما سامسونگ و اپل برای ساختار داخلی گوشی از دو روش متفاوت استفاده کرده‌اند. در کالبدشکافی گلکسی S24 اولترا مشاهده خواهد کرد که سامسونگ از ترکیب آلومینیوم و پلاستیک استفاده کرده، در حالی که اپل قاب داخلی را از جنس آلومینیوم و تیتانیوم با درجه ۵ (که سخت‌تر از تیتانیوم خالص در گلکسی S24 اولترا است) ساخته است.

ساختار داخلی سامسونگ گلکسی S24 اولترا چگونه است؟

زک نلسون از کانال یوتیوب JerryRigEverything برای بررسی دقیق‌تر ساختار این گوشی، آن را به طور کامل جدا و بررسی کرد. او با قرار دادن قطعات در کوره با دمای ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد، آن‌ها را از یکدیگر جدا کرد.

برخلاف گلکسی S23 اولترا که از یک بلوک آلومینیومی تراشیده شده بود، قاب خارجی S24 اولترا از نوارهای تیتانیومی که به هم چسبیده ‌اند تشکیل شده است. تیتانیوم به دلیل قیمت بالا برای ساخت یک قاب یکپارچه مقرون به صرفه نیست.

بیشتر قطعات داخلی گلکسی S23 اولترا به یک قاب داخلی آلومینیومی متصل شده‌اند. پلاستیک قالب‌گیری شده در اطراف این قاب قرار گرفته و نوارهای تیتانیومی را در جای خود نگه می‌دارد.

به نظر می‌رسد که این روش ساخت، دوام گوشی را به خطر نمی‌اندازد. گلکسی S24 اولترا در تست خم شدن با سربلندی بیرون آمد.

تفاوت ساختار گلکسی S24 اولترا با آیفون ۱۵ پرو مکس

همانطور که گفته شد، اپل در ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس از روشی متفاوت استفاده کرده است. قاب تیتانیومی در این گوشی به قاب داخلی آلومینیومی جوش داده شده است.

استفاده از قاب تیتانیومی در گلکسی S24 اولترا یک نوآوری محسوب می‌شود، اما سامسونگ در ساختار داخلی این گوشی از روشی محافظه‌کارانه‌تر نسبت به اپل استفاده کرده است. باید منتظر ماند و دید که این روش ساخت در درازمدت چه نتایجی به همراه خواهد داشت.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.