کارمزد کارت به کارت برای مبالغ مختلف

wire money 64b7bdef424f07b1a20ca2bb

همان‌طور که می‌بینید در نظام کارمزد جدید برای بعضی از خدماتی که تا به حال به صورت رایگان انجام می‌شدند کارمزد در نظر گرفته شده است. به طور کلی نرخ خدمات بانکداری الکترونیک در شبکه بانکی نسبت به سال ۱۳۹۹ با ۲۰ درصد افزایش همراه بوده است.

مثلا انتقال وجه پایا چه در پرداخت شخصی و چه در پرداخت گروهی کارمزد نداشت. اما در این ابلاغیه جدید برای هر انتقال بین بانکی پایا بین ۲۴۰۰ تا ۳ هزار تومان کارمزد در نظر گرفته شده است. انتقال ساتنا هم از امسال مشمول کارمزد است و تا سقف ۲۸ هزار تومان برای مشتریان هزینه دارد.

برای مبالغ بالاتر از ۱۵۰ میلیون تومان در انتقال سامانه ساتنا ۳۰ هزار تومان کارمزد در نظر گرفته شده است. سقف روزانه پرداخت‌های غیرحضوری در این روش ۱۰۰ میلیون تومان و از شعبه بدون مدارک مانند سند معاملاتی ۲۰۰ میلیون تومان و با ارائه‌ی مدارک، بالای ۲۰۰ میلیون تومان هم امکان‌پذیر است.

علاوه بر این‌ها تراکنش‌های خرید هم کارمزد دارند. هر تراکنش زیر ۶۰۰ هزار تومان ۱۲۰ تومان و بالاتر از ۶۰۰ هزار تومان تا سقف ۴ هزار تومان کارمزد برای پذیرنده به دنبال دارد. البته در تراکنش‌های خرید پایانه‌های اینترنتی یا فروش حضوری با دستگاه پوز، کارمزد را مشتری نمی‌پردازد بلکه دارنده دستگاه پوز مبلغ کارمزد را پرداخت می‌کند.

همچنین مبلغ کف کارمزد انتقال وجه شتاب یا کارت به کارت هم ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است و کارمزد مبالغ بالاتر به صورت پلکانی اضافه می‌شود. هزینه سال گذشته کارت به کارت برای مبالغ تا یک میلیون تومان ۶۰۰ تومان، تا ۲ میلیون تومان، ۸۴۰ تومان و تا ۳ میلیون تومان ۱۰۸۰ تومان بود. امسال این هزینه برای مبالغ تا یک میلیون تومان ۷۲۰ تومان است و به ازای هر یک میلیون تومان مازاد مبلغ ۲۸۰ تومان اضافه می‌شود. به این ترتیب برای کارت به کارت تا ۲ میلیون تومان ۱۰۰۰ تومان و تا ۳ میلیون تومان ۱۲۸۰ تومان کارمزد در نظر گرفته شده است.

کارمزد کارت به کارت بین دو بانک صادرکننده کارت و بانک پذیرنده تقسیم می‌شود و علاوه بر اینکه مبلغ ثابتی برای آن درنظر گرفته شده است، مبلغ کارت به کارت هم بر کارمزد آن تأثیر دارد و درصدی از مبلغ کارت به کارت به مبلغ ثابت اضافه می‌شود.

بانک مرکزی در تیرماه ۱۴۰۲ اطلاعیه‌ای منتشر کرده که بر اساس آن جزئیات اجرای طرح افزایش کارمزد کارت به کارت را اعلام کرده است. در این جدول می‌توانید محاسبه کارمزد کارت به کارت را برای مبالغ مختلف مشاهده کنید. این نرخ‌ها در همه بانک‌ها یکسان است و تفاوتی بین بانک خصوصی و دولتی در این کارمزدها وجود ندارد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.