کارت گرافیک PALIT RTX 4080 SUPER PCB دارای فضایی برای دو کانکتور برق استاندارد ۸ پین است

همانطور که قبلا گزارش شده بود، قبل از عرضه سری RTX 40 SUPER به بازار، کمپانی انویدیا تصمیم گرفته بود که تمام کارت گرافیک‌های RTX 40 SUPER باید از ۱۲VHPWR (یا همان اتصال برق ۱۶ پین) استفاده کنند. این موضوع کم و بیش در رابطه با هر کارت گرافیک SUPER که تاکنون اعلام شده است صدق می‌کند. این تصمیم برای شرکای تولید کننده مهم و دشوار بوده و نیاز به بررسی دقیق و تامل داشته است، اما برای کمپانی انویدیا به وضوح از اهمیت بالایی برخوردار بوده که منجر به طراحی بیش از ۱۸۸ کارت گرافیک نسخه SUPER با اتصال‌های ۱۲VHPWR شد، و حتی یک مدل نیز با اتصال استاندارد دیده نشد.

گفتیم کم و بیش چون یک کارت گرافیک خارج از این الگو وجود داشت و آن هم نسخه RTX 4070 SUPER از شرکت MaxSun است. این مدل تنها کارت گرافیک در سری RTX 40 SUPER با پیکربندی استاندارد پورت برق دوگانه ۸ پین است. تنها مشکلی که وجود دارد این است که این کارت گرافیک از وبسایت MaxSun ناپدید شده، بنابراین واضح است که هرگز قصد نداشته‌اند که این محصول را با چنین پیکربندی به بازار عرضه کنند.
به نظر می‌رسد شرکت Palit احتمال وارد کردن کانکتور برق ۸ پین را در طراحی کارت گرافیک PCB RTX 4080 SUPER خود در نظر گرفته است. طبق یافته‌های Jisakuhibi، مدل GamingPro فضای کافی برای دو پورت برق ۸ پین دارد، که در حال حاضر استفاده نشده و احتمالا به هیچ قطعه‌ای متصل نیست.

باید توجه داشت که این یک روش استاندارد برای طراحی بردهای PCB برای کارت گرافیک‌های محبوب است، زیرا شرکت‌ها اغلب از همان بردها برای کارت گرافیک‌های مصرفی (GeForce) و کاری (RTX یا Quadro) استفاده می‌کنند. در نهایت، این کارت‌ها معمولاً از همان چیپ گرافیکی استفاده می‌کنند و تنها ترتیب حافظه‌های مختلف دارند. این موضوع حداقل در کارت گرافیک‌های کاری قبلی RTX صحیح بود که با طراحی‌های مدرن که از اتصالات برق ۱۶ پینی استفاده می‌کنند.

اتصالات برق ۱۶ پین و کارت‌های گرافیک RTX 40 SUPER: ضرورت یا انتخاب؟

با این وجود لازم به ذکر است که داشتن اتصالات استاندارد بر روی تعداد خاصی از کارت گرافیک‌های RTX 40 SUPER می‌تواند مفید باشد. این امر به طور ویژه‌ای مهم است زیرا شرکت انویدیا دارای یک آداپتور برق دوگانه ۸ پین به ۱۶ پین با این کارت‌هاست، اما در این مورد، به چنین آداپتوری نیازی نیست. این مانند مجبور کردن شرکای هیئت مدیره برای حل مشکلی است که از ابتدا وجود نداشت.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.