کارت گرافیک MSI RTX 4090 Suprim Classic در چین در دسترس است

اگر خاطرتان باشد، شرکت MSI فقط یک سری کارت گرافیک سفارشی به نام Suprim Classic برای کارت گرافیک‌های خانواده Radeon RX 7900 در نظر گرفته بود، اما تصمیم گرفت کارت گرافیک RTX 4090 را هم تحت این سری عرضه کند. ویژگی کارت گرافیک‌های سری Suprim Classic مجهز بودن آن‌ها به خنک کننده نسل قبل است. این مسئله باعث می‌شود قیمت تمام شده این کارت گرافیک کاهش پیدا کند و بتوان آن را با قیمت پائین‌تری به بازار عرضه کرد.

کارت گرافیک MSI RTX 4090 Suprim Classic

اینطور که به نظر می‌رسد، کارت گرافیک MSI RTX 4090 Suprim Classic تا به این لحظه فقط در کشور چین عرضه شده است. نکته جالب این است که قیمت این کارت گرافیک، درست به اندازه مدل Suprim X عادی با خنک کننده نسل جدید است. در حال حاضر کارت گرافیک RTX 4090 Suprim X با قیمت ۱۵۹۹۹ یوآن و کارت گرافیک RTX 4090 Suprim Classic با قیمت ۱۵۴۹۹ یوآن عرضه می‌شوند که بسیار به هم نزدیک هستند. البته این قیمت کارت گرافیک RTX 4090 Suprim X پائین‌ترین قیمت آن است و قیمت این کارت گرافیک در دیگر فروشگاه‌ها به ۱۶۴۹۹ یوآن هم می‌رسد. اما به هر حال، انتظار اختلاف قیمت بیشتری بین این دو کارت گرافیک داشتیم.

MSI SUPRIM 4090 1200x567 1

کارت گرافیک‌های سری Suprim X به خنک کننده Tri Frozr 3S با فن‌های Torx 5.0 هستند، در حالی که در کارت گرافیک‌های سری Suprim Classic از خنک کننده Tri Frozr 2S و فن‌های Torx 4.0 استفاده شده است. یکی از تفاوت‌های اصلی این دو خنک کننده، مجهز بودن خنک کننده Tri Frozr 3S به محفظه بخار است که در خنک کننده Tri Frozr 2S از آن خبری نیست. مدل‌های RTX 4090 هر دو سری Suprim X و Suprim Classic مشخصات فنی کاملاً یکسانی دارند و فرکانس‌ها و توان حرارتی آن‌ها مشابه است و عملکرد فنی آن‌ها قرار نیست فرق قابل توجهی داشته باشد.

MSI GeForce RTX 4090 24GB SUPRIM CLASSIC 768x295 1

بسیار شبیه به RTX 3090 Ti Suprim

از نظر ظاهری، کارت گرافیک RTX 4090 Suprim Classic بسیار شبیه کارت گرافیک RTX 3090 Ti Suprim است، با این تفاوت که در قسمت بالای آن، خبری از رابط NV-Link نیست. این، سریع‌ترین راه تشخیص این دو کارت از هم است، چراکه خنک کننده آن‌ها کاملاً مشابه بوده و هردوی آن‌ها به درگاه ۱۶ پین مجهز هستند. نکته جالب در خصوص کارت گرافیک RTX 4090 Suprim Classic این است که این کارت گرافیک، تنها کارت گرافیک RTX 40 است که از فونت قدیمی انویدیا برای نوشتن لوگوی GeForce RTX در پشت آن استفاده شده است.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.