کارت گرافیک MSI GeForce RTX 4090D Ventus 3X با سه اسلات و اورکلاک کارخانه ناچیز

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد که شرکت MSI یک کارت گرافیک پرچمدار جدید GeForce RTX 4090D را به خط تولید چینی خود بر اساس خنک کننده Ventus 3X اضافه کرده است.

مشخصات کارت گرافیک GeForce RTX 4090D Ventus 3X شرکت MSI: سه اسلات، سه فن و با اورکلاک کارخانه‌ای ۱۵ مگاهرتز

با اضافه شدن نسخه Ventus 3X، مجموعه فعلی GeForce RTX 4090D شرکت MSI از کارت گرافیک‌های مدل پرچمدار SUPRIM X و مدل Gaming X SLIM تشکیل شده است. نسخه Ventus 3X یک محصول جدید است که دارای همان چیپ گرافیکی AD102-250 بوده و از ۱۴۵۹۲ هسته CUDA و ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6X پشتیبانی می‌کند. سرعت‌های کلاک در این کارت گرافیک بر روی حداکثر ۲۵۲۰ مگاهرتز تنظیم شده‌اند، اما با اعمال یک اورکلاک کارخانه‌ای به مقدار ۱۵ مگاهرتز، سرعت آن به ۲۵۳۵ مگاهرتز افزایش می‌یابد

همانطور که می‌توانید ببینید، این یک اورکلاک بزرگ نیست و در بهترین حالت باید کمترین افزایش عملکرد را به همراه داشته باشد که اصلاً در برنامه‌های بازی قابل لمس نخواهد بود. دلیل مهم ذکر این اورکلاک کارخانه این است که تقریباً همه کارت گرافیک‌های ۴۰۹۰D با سرعت کلاک مرجع عرضه می‌شوند، اما برخی از تولیدکنندگان پا را فراتر می‌گذارند و اورکلاک را از طریق برنامه‌های شخص ثالث خود ارائه می‌کنند که می‌تواند فوراً اعمال شود. ما دیده‌ایم که برخی از فروشندگان محدودیت‌های قدرت را تا ۶۰۰ وات بالا برده‌اند که امکان تنظیم دستی برای بهره بردن از عملکردی بیشتر از کارت‌های گرافیک RTX 4090 Founders Edition را فراهم می‌کند.

در مورد خود کارت گرافیک GeForce RTX 4090D Ventus 3X شرکت MSI می‌توان گفت که این محصول دارای یک اسلات سه گانه و خنک کننده سه فن است که فراتر از PCB خواهد بود، به علاوه یک بریدگی کوچک روی صفحه پشتی فن سوم وجود دارد تا بتواند هوا را خارج کند. این کارت دارای رنگ‌های نمادین نقره‌ای و مشکی روی بدنه است که برای طراحی‌های مینیمال عالی به نظر می‌رسد.

کارت گرافیک MSI GeForce RTX 4090D Ventus 3X با سه اسلات و اورکلاک کارخانه ناچیز
تصویر کارت گرافیک MSI GeForce RTX 4090D Ventus 3X

نکات برجسته اصلی این کارت گرافیک‌ها عبارتند از:

فرکانس بوست/سرعت حافظه
  • ۲۵۲۰ مگاهرتز (۲۵۳۵ ۱-کلیک) / ۲۱ گیگابیت بر ثانیه
  • ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6X
  • دو DisplayPort (v1.4a)
  • دو HDMI (پشتیبانی از ۴K@120Hz HDR، ۸K@60Hz HDR و نرخ تازه سازی متغیر در مشخصات HDMI 2.1a)

طراحی خنک کننده سه فن

  • فن نسل ششم Blade:  فن نسل ششم Blade کار رویایی شرکت MSI است. طراحی حلقوی تکان دهنده پره‌های فن باعث می‌شود که جریان هوا با تمرکز بیشتری به سیستم خنک کننده سه فن دمیده شود.
  • فناوری هدایت جریان هوا:  فناوری راهنمای جریان هوا دینامیک جریان هوا را بهبود می‌بخشد و نویز را کاهش می‌دهد. دفلکتورها فضای خنک کننده اضافی را فراهم می‌کنند و جریان هوا را به مناطقی که نیاز به خنک کننده بیشتر است هدایت خواهند کرد.
  • لوله حرارتی هسته:  قسمت مربعی لوله حرارتی می‌تواند به طور کامل با سطح پایه که هسته گرافیکی را پوشش می‌دهد تماس پیدا کند و در نتیجه راندمان اتلاف گرما را بهبود بخشد.
  • تکنولوژی حرکت صفر: زمانی که دمای کارت گرافیک پایین باشد، چرخش فن به طور کامل متوقف می‌شود و در نتیجه صدای فن حذف خواهد شد.

صفحه پشتی فلزی

  • صفحه پشتی فلزی جامد از طراحی تهویه شده برخوردار است و به یک پد حرارتی در داخل مجهز شده است تا خنک کننده کمکی اضافی را فراهم کند.

از نظر قیمت، کارت گرافیک GeForce RTX 4090D Ventus 3X شرکت MSI با بها تمام شده ۱۴۹۹۹ RMB (معادل ۲۱۱۵ دلار آمریکا) به فروش می‌رسد که بالاتر از قیمت پیشنهادی رسمی ۱۲۹۹۹ RMB در چین است، با این وجود قیمت آن کمتر از دو مدل دیگر خواهد بود.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.