کارت گرافیک کاملا سفید GALAX GeForce RTX 4060 با سه فن عرضه شد

بر اساس اخبار جدید شرکت GALAX یک کارت گرافیک جدید بر اساس پایین‌رده‌ترین نسخه از کمپانی انویدیا، یعنی RTX 4060 با سه فن و طراحی کم ارتفاع به بازار عرضه کرده است.
به نظر می‌رسد که یک روند جدید در حوزه کارت‌های گرافیک در حال ظهور است، این استایل منحصربه‌فرد ابتدا توسط شرکت گیگابایت معرفی شد، که اولین برندی بود که چنین کارت گرافیکی را نمایش داد. کمپانی ایسوس نیز با معرفی طراحی BRK (Low Profile) خود، بر اساس همان کارت گرافیک انویدیا، از این روند پیروی کرد. با این حال، این شرکت‌ها تنها کمپانی‌هایی نیستند که به این رویکرد علاقه‌مند شده‌اند.
شرکت GALAX اعلام کرده است، از طریق توزیع کننده ژاپنی خود Kuroutoshikou، کارت گرافیک RTX 4060 GALAKURO را به بازار عرضه می‌کنند. مشابه کارت گرافیک های ایسوس و گیگابایت، محصول آنها دارای یک طراحی دو اسلات، کم ارتفاع و مجهز به سه فن خواهد بود. ویژگی منحصر به فرد این کارت گرافیک این است که این کارت با طراحی کاملاً سفید عرضه می‌شود، همچنین شامل PCB خواهد بود، چیزی که در یک کارت گرافیک پایین‌رده غیر عادی است.

مشخصات کارت گرافیک RTX 4060 جدید شرکت Galax:

مدل جدید با ابعاد ۱۸.۲ × ۶.۹ × ۴.۰ سانتی‌متر به بازار می‌آید، به علاوه با یک کانکتور تغذیه ۸ پینی تکی که در عقب قرار دارد تجهیز شده است. همچنین، این کارت گرافیک دارای دو براکت ۱/۰ است، با ارتفاع کامل یا نیمه، بسته به اینکه چگونه از آن استفاده خواهد شد. لازم به ذکر است که این کارت گرافیک از چهار پورت نمایش پشتیبانی می‌کند، که شامل دو پورت DP 1.4a و دو پورت HDMI 2.1a خواهد بود.
شرکت Galax تصمیم گرفته است که کمی اورکلاک به این مدل اضافه کند، و با افزایش سرعت بوست آن تا ۲۴۷۵ مگاهرتز، به اندازه ۱۵ مگاهرتز از مشخصات مرجع شرکت انویدیا سریع‌تر خواهد بود. کارت گرافیک RTX 4060 تلاش نمی‌کند تا یک هیولا در حوزه بازی باشد، و این موضوع روشن است. این نسخه دارای چیپ گرافیکی AD107 با ۳۰۷۲ هسته CUDA، به همراه ۸ مگابایت حافظه GDDR6 و یک رابط حافظه ۱۲۸ بیتی است.

کارت گرافیک کاملا سفید GALAX GeForce RTX 4060 با سه فن عرضه شد

همانطور که اشاره شد، این اولین کارت گرافیک کم ارتفاع با طراحی سه فن نیست. این ایده قبلاً توسط کمپانی‌های ایسوس و گیگابایت بررسی شده بود، گفتنیست که کارت‌های آنها بسیار شبیه به هم هستند. با این حال، این کارت گرافیک با طراحی جالب خود، برای کسانی که واقعاً به یک کارت گرافیک سفید برای انجام دادن کارهای مختلف نیاز دارند، ساخته شده است. متأسفانه، شرکت Galax International هنوز این مدل را برای فروش لیست نکرده است؛ در حال حاضر، این محصول به صورت انحصاری برای بازار ژاپن موجود است. با این حال، از آنجایی که Kurotoshikou به طور معمول بیشتر طرح‌های شرکت GALAX را (تحت برند Galakuro خود) ارائه می‌دهد، احتمالاً در آینده این مدل به صورت جهانی توسط Galax به بازار عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.