کارت گرافیک چینی MTT S70 بسیار ناامید کننده ظاهر شده است

یک شرکت چینی به تازگی کارت گرافیک دسکتاپ MTT S70 را معرفی کرده است که در مقایسه با S80 که چند ماه پیش عرضه کرده بود، دارای مشخصات کاهش یافته است. متأسفانه، گرافیک MTT به اندازه کافی قدرتمند نیست که بتواند با محصولات روز شرکت‌های AMD، انویدیا و یا حتی اینتل رقابت کند و این با وجود مشخصات نسبتاً چشمگیر روی کاغذ است.

تا ۲۲ درصد ضعیف‌تر از MTT S80

کارت گرافیک S70 دارای ۳۵۸۴ هسته MUSA و کلاک تقویتی تا ۱.۶ گیگاهرتز است. این یعنی کاهش از ۴۰۹۶ هسته و کلاک تقویت شده‌ی ۱.۸ گیگاهرتز نسبت به مدل S80. در نتیجه، در نهایت شاهد (۲۲٪) عملکرد محاسباتی کمتر (۳.۲ TFLOP) در کارت گرافیک S70 خواهیم بود.

کارت گرافیک چینی MTT S70

با این حال، این فقط مشخصات خود پردازنده گرافیکی نیست که کاهش یافته است. این کارت دارای ۷ گیگابایت حافظه GDDR6 غیرمعمول با حداکثر پهنای باند ۳۹۲ گیگابایت بر ثانیه است. این بدان معناست که GPU دارای یک رابط ۲۲۴ بیتی است که در کارت‌های گرافیک چندان رایج نیست. علاوه بر این، یکی از ویژگی‌های کلیدی و نکات مهم بازاریابی سری MTT از بین رفته است. S70 برخلاف S80 با پشتیبانی از PCIe Gen5 از رابط PCIe Gen4 x16 پشتیبانی می‌کند (در حال حاضر تنها پردازنده گرافیکی بازی دسکتاپ که چنین ویژگی را ارائه می‌دهد).

بزرگترین مشکل این کارت گرافیک MTT پشتیبانی مشکوک از فناوری‌های مدرن مانند tessellation (که به طور کامل پشتیبانی نمی‌شود) یا DX11 multithreading است. این پلتفرم حتی از رابط‌های برنامه‌نویسی DX12، Vulkan یا OpenGL نیز پشتیبانی نمی‌کند، که به شدت قابلیت‌های این معماری را محدود می‌کند. با این حال، این شرکت به طور فعال در حال توسعه نرم افزار است و پشتیبانی بازی‌های بیشتری را با انتشار هر درایور اضافه ممکن می‌کند. احتمالا به مرور زمان و با عرضه محصولات و درایورهای بیشتر، این مشکل اساسی نیز حل خواهد شد.

این شرکت هنوز باید مصرف برق بیکار را برطرف کند و پتانسیل کامل معماری خود را باز کند. در حال حاضر، S80 فقط در حال رقابت با گرافیک ۳۰W GT 1030 انویدیا است که به راحتی یکی از کندترین کارت های GeForce به حساب می‌آید. پس اگر روزی این کارت گرافیک را دیدید، فریب ظاهر یا احتمالا قیمت آن را نخورید، زیرا با استفاده از آن تقریبا هیچ چیزی عایدتان نمی‌شود.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.