کارت گرافیک ایسوس GeForce RTX 4060 Ti با اسلات یکپارچه M.2 SSD معرفی شد

شرکت ایسوس این هفته رسما کارت گرافیک Dual GeForce RTX 4060 Ti SSD OC Edition هشت گیگابایت خود را معرفی کرد، کارت گرافیک غیرمعمولی که همچنین یک شیار M.2 SSD ارائه می‌دهد. این کارت گرافیک برای اولین بار در اوایل سال جاری به نمایش گذاشته شد. هدف آن سیستم‌های فاکتور کوچک است و به سازندگان سیستم امکان دسترسی به اسلات M.2 با پهنای باند کامل، بدون نیاز به اشغال کردن یک اسلات PCIe دوم را می‌دهد.

مشخصات کارت گرافیک Dual GeForce RTX 4060 Ti SSD OC Edition که به تازگی معرفی شده است

درست مانند سایر کارت‌های گرافیک GeForce RTX 4060 Ti، نسخه SSD Dual GeForce RTX 4060 Ti مبتنی بر چیپ گرافیکی AD106 شرکت انویدیا با ۴۳۵۲ هسته CUDA (که می‌تواند تا ۲۵۹۵ مگاهرتز کار کند) ساخته شده است. اما چیپ گرافیکی AD106 فقط ۸ خط PCIe را به طور پیش فرض دارد، کارت‌های معمولی RTX 4060 Ti از ۸ خط دیگری که توسط شیار PCIe x16 فراهم می‌شود استفاده نمی‌کنند. با این حال شرکت ایسوس برای کارت SSD ویژه خود، روش متفاوتی را در پیش گرفته است، و از دو شاخه شدن PCIe برای اتصال مستقیم ۴ خط از ۸ خط باقی مانده به اسلات M.2 (بدون نیاز به پل یا تراشه سوئیچ) استفاده می‌کند. نتیجه نهایی این است که این کارت گرافیک رابط معمولی PCIe 4.0 x8 خود را دریافت می‌کند در حالی که به اسلات M.2 یک رابط PCIe 5.0 x4 را نیز ارائه می‌دهد.

یک اسلات M.2 2280 در پشت کارت وجود دارد که کاربر می‌تواند به راحتی به آن دسترسی داشته باشد. سیستم خنک‌کننده این کارت گرافیک می‌تواند با استفاده از یک پد حرارتی با SSD تماس بگیرد. بنابراین خنک‌کننده Dual GeForce RTX 4060 Ti SSD می‌تواند درایو را خنک کند تا عملکرد ثابت آن را حتی در بارهای زیاد تضمین کند.
در مقایسه با نمونه اولیه بردی که شرکت ایسوس در ماه ژوئن ارائه کرد، این کمپانی محصول نهایی را ساده کرده است. به طور خاص، در حالی که نمونه اولیه دارای دو اسلات M.2 بود (یکی از آنها نیاز به حذف سیستم خنک کننده داشت) محصول تجاری فقط یک اسلات M.2 در پشت دارد که دسترسی به آن آسان است.

کارت گرافیک ایسوس GeForce RTX 4060 Ti با اسلات یکپارچه M.2 SSD معرفی شد

در داخل، استفاده از انشعاب PCIe برخی از عوارض اضافی را به همراه دارد. میزبان باید از انشعاب یک پیوند PCIe x16 به x8 + x8 پشتیبانی کند، که تقریباً تمام پلتفرم‌های مدرن شرکت‌های AMD و اینتل انجام می‌دهند (و در واقع، اکثر این سیستم‌ها به این ترتیب چندین اسلات x16 را هدایت می‌کنند). اما استثنائات نادری وجود دارد، به ویژه در مورد پلتفرم‌های سطح ورودی. حتی پس از آن، انشعاب در سطح دستگاه چیزی نیست که معمولاً در سخت افزار مصرف کننده استفاده می‌شود، به عبارت دیگر، این موضوع همیشه به خوبی آزمایش نمی‌شود. برای این منظور، شرکت ایسوس لیستی از مادربردهای خود را ارائه می‌دهد که تضمین شده است از کارت گرافیک Dual GeForce RTX 4060 Ti SSD خود پشتیبانی کنند.

در غیر این صورت، کارت گرافیک Dual GeForce RTX 4060 Ti SSD OC Edition 8GB یک کارت نسبتا معمولی RTX 4060 Ti است. توان اضافی از طریق یک کانکتور برق ۸ پین PCIe تامین می‌شود و شرکت ایسوس خروجی‌های ویدئویی استاندارد ۳x DisplayPort 1.4a + 1x HDMI 2.1b را ارائه می دهد. در همین حال، خنک‌سازی کارت پهن با اسلات ۲.۵ توسط یک جفت فن محوری انجام می‌شود.

در حال حاضر، شرکت ایسوس تاریخ عرضه یا قیمت پیشنهادی این کارت را اعلام نکرده است. بنابراین باید دید چه زمانی در دسترس خواهد بود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.