چیپ S9 اپل واچ سری ۹، بر پایه چیپ A15 Bionic

شرکت اپل در پایان امسال نه تنها قرار است گوشی های جدید آیفون ۱۵ را معرفی کند، بلکه به احتمال زیاد نسل جدید اپل واچ یعنی اپل واچ سری ۹ را نیز معرفی خواهد کرد. طراحی اپل واچ سری ۹ قرار نیست تغییر خاصی نسبت به سری ۸ داشته باشد اما در عوض، سیستم عامل watchOS 10 بزرگ‌ترین آپدیت نرم افزاری اپل واچ از سری اول تاکنون خواهد بود. علاوه بر آن، گفته شده که اپل واچ سری ۹ قرار است به چیپ جدید S9 مجهز بشود که بر پایه پردازشگر A15 Bionic توسعه پیدا می‌کند. این یعنی پردازشگر S9 یک پردازشگر ۵ نانومتری خواهد بود.

چیپ ۵ نانومتری S9 برای اپل واچ سری ۹

اطلاعات تازه توسط «مارک گورمن»، تحلیلگر شناخته شده تکنولوژی و روی چنل دیسکورد رسانه «Power On» (رسانه جدید خود مارک) منتشر شده‌اند. صرفاً جهت یادآوری، اپل واچ سری ۸ به پردازشگر S8 مجهز شده بود که در واقع همان پردازشگر دو سال قبل خود بود و فرق خاصی با پردازشگر استفاده شده در اپل واچ سری ۶ نمی‌کرد. درست است که شرکت اپل آن را به عنوان یک چیپ جدید معرفی کرده بود، اما عملکرد فنی آن تفاوت خاصی با چیپ‌های قبل خود یعنی S6 و S7 نداشت.

Apple Watch S9 Chip e1683577782252.jpg

اما اینطور که مارک عقیده دارد، شرکت اپل قصد دارد چیپ جدید S9 که در اپل واچ سری ۹ استفاده می‌شود را بر پایه پردازشگر ۵ نانومتری A15 Bionic توسعه بدهد و این یک تغییر مثبت است. استفاده از نود ۵ نانومتری برای چیپ S9 عملکرد فنی و شارژدهی آن را نسبت به نسل‌های قبل به میزان قابل توجهی بهبود می‌دهد. در ساعت‌های هوشمند، شارژدهی حرف اول را می‌زند و بهینگی عملکرد پردازشگر S9 در مدیریت مصرف انرژی، می‌تواند شارژدهی اپل واچ سری ۹ را نسبت به سری ۸ به میزان قابل توجهی بهبود بدهد. به علاوه، سیستم عامل watchOS 10 می‌تواند از توان پردازشی افزایش یافته این پردازشگر هم استفاده کند.

اینکه شرکت اپل قصد دارد از معماری جدید و به‌روز برای پردازشگر S9 استفاده کند، در مجموع تغییر مثبتی است. علاوه بر آن، اپل استفاده از نود ۳ نانومتری را هم در دستور کار خودش دارد و نسل‌های آینده ساعت‌های هوشمند این شرکت می‌توانند از بهینگی فوق العاده این نود استفاده کنند. البته به احتمال زیاد اپل پیش از نود ۳ نانومتری، برای چندین سال از نود ۵ نانومتری برای پردازشگرهای اپل واچ استفاده خواهد کرد.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.