چین قصد دارد به مرکز هوش مصنوعی در جهان تبدیل شود

4835140

فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و توسعه استفاده از آن در چین بسیار تقویت شده و این کشور قصد دارد در آینده خود را به عنوان مرکز اصلی هوش مصنوعی در جهان تبدیل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، توسعه هوش مصنوعی در سال‌های اخیر و اکنون در چین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است. فناوری‌هایی نظیر تشخیص چهره، تشخیص صدا، استفاده از ربات‌های هوشمند، واقعیت مجازی و دیگر فناوری‌ها در رانندگی و وسایل نقلیه همگی نشان از توسعه فناوری‌های جدید در رابطه با هوش مصنوعی در چین است.

چین بر اساس یک برنامه‌ریزی توسعه‌ای قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ با به کارگیری نسل جدیدی از هوش مصنوعی به مرکز اصلی این نوآوری در جهان تبدیل شود. هدف از اجرای چنین سیایت هایی نیز ارتقای پژوهش و توسعه علمی و فناوری همچنین به کارگیری آن در برنامه‌های کاربردی و توسعه صنعتی همراه با حل مشکلات کاربردی بوده است. دیگر دولت‌ها نیز تلاش دارند تا با ادغام سریع منابع نوآوری به ارتقای توسعه فناوری هوش مصنوعی و ترکیب آن با صنایع مرتبط بپردازند.

پکن با استفاده از استعداد هوش مصنوعی و قابلیت‌های تحقیق و توسعه در زمینه فناوری‌های هوش مصنوعی بسیار توسعه یافته است. گزارشی در مورد توسعه این فناوری در چین منتشر شده که نشان می‌دهد حدود ۲۸ درصد از شرکت‌های هوش مصنوعی از مجموع ۲۲۰۰ شرکت در جهان در این کشور قرار داشته و در این رابطه چین در رتبه اول قرار می‌گیرد.

ژانگ یینگ، رییس کمیسیون اقتصادی در شانگهای در این مورد گفته است: توسعه با کیفیت هوش مصنوعی در شانگهای ترویج خواهد شد و این موضوع می‌تواند به تقویت محیط زیست برای نوآوری مدل‌های بزرگ کمک کند. در حال حاضر نیز ۲۰ مدل بزرگ هوش مصنوعی توانستند فعالیت‌های دولت محلی را پشت سر بگذارند. مرکز نوآوری در این شهر نیز در کمتر از ۶ ماه توانسته ۶۰ شرکت را به خود جذب کند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.