چگونه کیبورد بلوتوثی را به اندروید متصل کنیم؟

با پیشرفت گوشی‌های هوشمند اندرویدی، امکانات جدیدی برای استفاده حرفه‌ای از آنها فراهم شده است. یکی از این قابلیت‌ها اتصال کیبوردهای بلوتوثی به گوشی اندروید است که کار را برای کاربران راحت‌تر می‌کند.

گوشی‌های اندرویدی امروزه توانمندی بسیار بالایی دارند و می‌توان از آنها همانند یک رایانه استفاده کرد. یکی از مواردی که این امکان را فراهم می‌کند، قابلیت اتصال کیبورد بلوتوثی به گوشی اندرویدی است. در این مقاله نحوه اتصال کیبورد بلوتوثی به گوشی و تبلت را قدم به قدم توضیح خواهیم داد.

گام‌های اتصال کیبورد بلوتوثی به گوشی‌های اندرویدی

برای اتصال کیبورد بلوتوثی به گوشی اندرویدی، تنها به یک کیبورد بی‌سیم که از بلوتوثی پشتیبانی می‌کند و یک دستگاه اندرویدی سازگار نیاز دارید. فرآیند اتصال ممکن است بین کیبوردهای مختلف کمی متفاوت باشد، اما روند جفت‌سازی در تمام گوشی‌های اندرویدی تقریباً یکسان است. برای اتصال کیبورد بلوتوثی به اندروید، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱.ابتدا کیبورد بلوتوثی خود را در حالت جفت‌سازی قرار دهید. معمولاً با فشردن یک ترکیب کلید خاص این کار انجام می‌شود. برای مثال در کیبورد NuPhy Air60 V2 از fn+Q استفاده می‌شود.

۲.در گوشی اندرویدی خود به بخش «تنظیمات» > «بلوتوث» بروید. کیبورد شما باید در این بخش نمایش داده شود.

گام‌های اتصال کیبورد بلوتوثی به گوشی‌های اندرویدی

۳.روی نام کیبورد در لیست دستگاه‌های بلوتوثی ضربه بزنید تا فرآیند جفت‌سازی آغاز شود.

بعد از چند لحظه، کیبورد بلوتوثی به گوشی شما متصل خواهد شد و می‌توانید از آن استفاده کنید.

نکته مهم این است که چون اتصال از طریق بلوتوث برقرار می‌شود، ممکن است با کمی تأخیر (لَگ) در تایپ مواجه شوید. برای داشتن تجربه بهتر، پیشنهاد می‌شود کیبوردی با نرخ نمونه‌برداری (Polling Rate) بالا انتخاب کنید تا تأخیر کمتری داشته باشید.

با دنبال کردن این مراحل ساده، می‌توانید هر کیبورد بلوتوثی را که پشتیبانی می‌کند به گوشی اندرویدی خود متصل کنید. پس از اتصال، کافی است هر برنامه‌ای که از ورودی کیبورد پشتیبانی می‌کند را باز کرده و شروع به تایپ کنید که البته در حال حاضر اکثر برنامه‌ها برای این کار سازگار شده‌اند و شما بدون هیچ مشکلی می‌توانید از آن استفاده کنید.

آیا تاکنون از کیبورد بلوتوثی برای گوشی یا تبلت خود استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.