چگونه ورژن DirectX ویندوز را چک کنیم؟

دایرکت ایکس (DirectX) که پیش از این در مقالات قبلی ویجیاتو از آن صحبت کردیم، در واقع رابطی نرم افزاری است بعد مولتی مدیای ویندوز را به دوش می‌کشد. DirectX گذشته، حال و آینده APIهای گرافیکی را تشکیل داده و هر نسخه از آن ویژگی‌های متفاوتی دارند و با ارائه نسخه‌های جدیدتر مزایای قابل توجهی را در کیفیت بصری تجربه بازی ها ارائه می‌دهند.

<!–

–>

لوگوی ورژن DirectXلوگوی ورژن DirectX

کدام نسخه از DirectX برای بازی‌های کامپیوتری مناسب‌تر است؟

آخرین نسخه DirectX برنامه‌ها را قادر می‌سازد تا منابع را براساس نیاز مدیریت کنند و ضمن بهبود عملکرد، اتلاف منابع کامپیوتر را به حداقل برسانند. اکثر گیمرهایی که از کامپیوتر ویندوزی استفاده می‌کنند، در استفاده از DirectX به‌روزتر شاهد بهبود عملکرد، به ویژه نرخ فریم خواهند بود.

کامپیوتر گیمینگ بروز
کامپیوتر گیمینگ بروز

اگر گزینه‌ای برای انتخاب نسخه DirectX در تنظیمات بازی وجود دارد، بهتر است که نسخه‌های مختلف دایرکت‌ایکس را امتحان کنید تا ببینید کدام گزینه بهترین عملکرد را ارائه می‌‎دهد. لازم‌به‌ذکر است زمانی که DirectX 12 توسط سازنده بازی به درستی پیاده سازی شده باشد، استفاده از آن باید نرخ فریم بیشتری را نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر برای شما به ارمغان بیاورد.


نحوه چک‌کردن ورژن DirectX

برای چک‌کردن ورژن دایرکت‌ایکس کلید “Windows” را نگه دارید و “R” را فشار دهید تا کادر Run ظاهر شود. “dxdiag” را تایپ کنید، سپس “OK” را انتخاب کنید. اگر پنجره‌ای باز شد “Yes” را انتخاب کنید تا پنجره DirectX Diagnostic Tool باز شود.

پنجره Runپنجره Run

در صفحه‌ای که باز می‌شود اطلاعات زیادی از قبیل ورژن ویندوز، مدل‌ کامپیوتر، ورژن بایوس، نوع پردازنده، میزان رم و ورژن دایرکت‌ایکس را می‌توانید مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از طریق تب‌های دیگر به اطلاعات جزئی‌تر دسترسی داشته باشید.

پنجره DirectX Diagnostic Toolپنجره DirectX Diagnostic Tool

کلام‌ آخر

برای دریافت آخرین نسخه DirectX برای کامپیوتر ویندوزی خود می‌توانید از Windows Update یا وبسایت رسمی مایکروسافت استفاده کنید. استفاده کردن از نسخه‌های به‌روزتر دایرکت‌ایکس تاثیرات قابل‌توجهی را بر عملکرد بازی‌ها می‌گذارد. در این مقاله از ویجیاتو به آموزش چک‌کردن ورژن DirectX پرداختیم.

دایرکت ایکس (DirectX) چیست؟

دایرکت‌ایکس رابط نرم افزاری است که بعد مولتی مدیای ویندوز را عهده‌دار است.

نسخه‌های مختلف DirectX چه تفاوتی دارند؟

قابلیت های نسخه‌های مختلف دایرکت ایکس با هم متفاوت است و هر نسخه ویژگی‌های متفاوتی ارائه می‌دهد.

مزایای استفاده از نسخه‌های به‌روزتر DirectX چیست؟

نسخه‌های به‌روزتر این رابط نرم‌افزاری میزان استفاده از منابع کامپیوتر را کاهش و متوسط نرخ فریم در بازی‌ها را بهبود بخشیده است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.