چگونه مشکل وای فای گوشی شیائومی را برطرف کنیم؟

xiaomi 13 lite front view in hand 647a1158571ccb0586e9eac7

قبل از اینکه به سراغ گوشی بروید، یک بار مودم خود را مجدداً خاموش و روشن کنید. به بیانی ساده‌تر، مودم را ریستارت کنید تا شاید مشکل وصل نشدن به وای فای برطرف شود.

مشکلات سخت افزاری

گاهی اوقات ممکن است سخت‌افزار گوشی آسیب دیده باشد و به همین دلیل، دستگاه به وای فای وصل نمی‌شود. در واقع، این احتمال وجود دارد که بخش آنتن یا مودم گوشی شما به‌ علت ضربه دیدن یا نفوذ آب آسیب دیده باشد. در چنین مواقعی، برای حل مشکل اتصال گوشی به شبکه وای فای باید به یک تعمیرکار ماهر مراجعه و دستگاه خود را تعمیر کنید. البته قبل از انجام کار، ابتدا روش‌هایی را که در ادامه بیان کرده‌ایم، انجام دهید.

برطرف‌ کردن مشکل اتصال گوشی‌های شیائومی به وای فای

فعال و غیرفعال‌کردن حالت پرواز

یکی از روش‌های رایج و مرسوم برای بازیابی شبکه در انواع گوشی‌ها از جمله شیائومی، فعال و غیرفعال‌ کردن حالت پرواز (Air Plan Mode) است.

در بخش تنظیمات سریع دستگاه خود و با کلیک روی آیکون هواپیما، حالت پرواز را فعال و پس از چند دقیقه، غیر فعال کنید. با این روش ساده، احتمالاً مشکل وصل نشدن گوشی به وای فای برطرف شود.

غیرفعال کردن سایر اتصالات گوشی

گاهی اوقات ممکن است که گوشی‌ به‌دلیل فعال‌بودن سایر اتصالات دستگاه، به وای فای وصل نشود. برای مثال، احتمالاً بلوتوث یا هات اسپات گوشی روشن است و در اتصال دستگاه به وای فای اختلال ایجاد کرده‌اند.

قبل از فعال و غیرفعال‌کردن حالت هواپیما، اتصالات دستگاه را بررسی و آن‌ها را غیرفعال کنید. پس از غیرفعال‌سازی و انتخاب مجدد شبکه‌ی وای فای، احتمالاً مشکل موردنظر برطرف شود.

ریستارت گوشی

اگر با فعال و غیرفعال کردن حالت هواپیما و خاموش کردن سایر اتصالات، مشکل اتصال وای فای حل نشد، یک بار دستگاه خود را ریستارت کنید. برای این منظور می‌توانید مقاله چطور گوشی شیائومی را فکتوری ریست کنیم را مطالعه کنید.

ریستارت‌ کردن تنظیمات شبکه در گوشی

گاهی اوقات پیش می‌آید که حتی با ریستارت گوشی، مشکل اتصال گوشی‌های شیائومی به وای فای برطرف نمی‌شود؛ در چنین مواقعی، باید به سراغ ریستارت کردن تنظیمات شبکه دستگاه بروید. با این کار، تنظیمات شبکه بازنشانی و مشکل اتصال دستگاه به وای فای برطرف می‌شود. برای این کار، به ترتیب زیر عمل کنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.