چگونه قهوه‌‌‌ساز را رسوب‌زدایی کنیم؟

0 0 0 0 0 0 0 0 6500fd1ec52f30497f3703ba

چرا رسوب‌زدایی قهوه‌ساز مهم است؟

اگر برای رسوب‌زدایی دستگاه و تمیزکاری به موقع آن اقدام نشود، قهوه‌ساز کارایی خود را از دست‌ می‌دهد و دچار مشکلاتی می‌شود. این امر سبب ایجاد هزینه‌های سنگین و اضافی برای کاربران می‌شود که باید برای رفع ایرادات ماشین قهوه‌ساز خود پرداخت کنند.

اگر مواد باقی‌مانده در مخزن یا املاح زیاد آب به نوشیدنی وارد شوند؛ سلامتی انسان به‌خطر می‌افتد. همچنین اگر از شیر برای طعم‌دار کردن قهوه‌ استفاده می‌کنید، باید هربار مخزن را شست‌وشو دهید.

دستگاهی که دچار جرم و رسوبات زیادی شده باشد، به‌تدریج عمر مفید خود را از دست می‌دهد. ازآنجاکه اسپرسوساز و قهوه‌ساز قیمت بالایی دارند و جزو دستگاه‌های گران به‌حساب می‌آیند، با کاهش عمر مفیدشان باید هزینه زیادی برای خرید مجددشان پرداخت شود.

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای تمیز‌کردن قهوه‌ساز و جلوگیری از ایجاد رسوب در آن انجام‌ دهید، تمیز‌ کردن روزانه کلیه تجهیزات دستگاه است. در‌صورتی‌که از قهوه‌ساز در خانه یا کافی‌شاپ استفاده می‌کنید باید به نظافت روزانه دستگاه توجه داشته باشید. تمیزکاری روزانه به تأثیرات فوق‌العاده‌ای روی کیفیت و کارایی قهوه‌ساز منجر می‌شود.

رسوب‌زدایی قهوه‌ساز با روش‌های طبیعی

  • سرکه
  • آبلیمو
  • جوش شیرین

بهترین گزینه‌ برای رسوب‌زدایی قهوه‌ساز آبلیمو است؛ زیرا نسبت به سرکه از لحاظ بو و طعم، تأثیر کمتری بر دستگاه شما دارد و از طرفی دیگر نسبت به جوش شیرین رسوبات بیشتری را حذف می‌کند.

نکات مهم در رسوب‌زدایی قهوه‌ساز

۱. سرکه به‌خاطر بوی تند و غلیظی که دارد، ممکن است انتخاب مناسبی نباشد؛ زیرا معمولاً دستگاه تا مدتی بوی مایع پاک‌کننده را به‌ خود می‌گیرد.

۲. شیوه استفاده سرکه و آبلیمو در فرایند شست‌وشوی قهوه‌ساز یکسان است، اما اگر دنبال انتخاب کم‌‌نقص‌تری هستید، آبلیمو راهکار بهتری خواهد بود.

۳. استفاده از جوش شیرین در نحوه رسوب‌زدایی قهوه‌ساز و اسپرسوساز روشی کارآمد و کم‌هزینه است، اما شاید رسوبات کهنه را به‌سادگی از بین نبرد.

طریقه رسوب‌زدایی قهوه‌ساز با استفاده از آبلیمو یا سرکه

برای جدایی کامل عطر و طعم ناخوشایند از پارچ قهوه‌ساز، آن را تا نیمه پر از آب کنید و دستگاه را روشن کنید تا فرایند دم‌ کشیدن طی شود. یک لیوان کوچک آبلیمو یا سرکه را با آب ترکیب کنید و محلول را درون پارچ قهوه‌ساز بریزید و بگذارید ۱۵ دقیقه بجوشد.

فیلتر دستگاه قهوه‌ساز را جدا‌ کنید و خوب بشویید. سپس فیلتر را به دستگاه متصل‌ کنید تا چرخه دم کشیدن به‌صورت کامل انجام شود. بعد از اتمام فرایند دم‌ کشیدن، پارچ را خالی کنید و آن را با آب پر‌کنید و مجدداً بگذارید دم‌ بکشد تا اثری از عطر و طعم آبلیمو یا سرکه در آن باقی‌ نماند. در‌ نهایت تکه‌ای از پنبه یا اسفنج را آغشته به آبلیمو یا سرکه کنید و با آن توری قهوه‌ساز را بسابید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.