چگونه دسترسی وب سایت‌ها را در مرورگرهای مختلف مسدود کنیم؟

2022 1 microsoft surface laptop studio surfing web 638bb6988b369136d458b23b jpeg

احتمالاً تاکنون به وب‌سایت‌هایی سر زده‌اید که از شما درخواست دسترسی به بخش‌های مختلف دستگاه‌ مانند میکروفون، دوربین و موقعیت مکانی را داشته باشند؛ اما باید توجه داشته باشید که همه‌ی وب‌سایت‌ها به این اطلاعات نیازی ندارند و بهتر است برخی از دسترسی‌ها را مسدود کنید.

بیشتر مرورگرها به شما امکان می‌دهند که دسترسی وب‌سایت‌ها به قسمت‌های مختلف کامپیوتر، لپ‌تاپ یا حتی گوشی موبایل را کنترل کنید. در این مقاله، نحوه‌ی کنترل دسترسی وب‌سایت‌ها در مرورگرهای مختلف را بررسی می‌کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

وب‌سایت‌ها امکان دسترسی به چه بخش‌هایی از دستگاه را دارند؟

وب‌سایت‌ها معمولاً می‌توانند به قسمت‌های مختلفی از دستگاه‌های شما دسترسی داشته باشند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • دوربین
  • میکروفون
  • نمایشگر
  • موقعیت مکانی
  • تصاویر و فایل‌های چند رسانه‌ای
  • مخاطبین
  • فعالیت‌های دستگاه

برخی از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها ممکن است درخواست کنند که امکان ارسال نمایش نوتیفیکشن، پخش خودکار فایل‌های چندرسانه‌ای یا موارد دیگر را نیز فعال کنید. با این حال، مرورگرها امکان کنترل و مسدودسازی دسترسی وب‌سایت‌ها به اطلاعات و بخش‌های مختلف دستگاه را فراهم می‌کنند.

شما با استفاده از بخش مدیریت دسترسی وب‌سایت‌ها در مرورگرها، می‌توانید تعیین کنید که سایت‌ها به کدام‌ بخش‌ها و اطلاعات دستگاه شما دسترسی داشته باشند و از دسترسی به چه بخش‌هایی جلوگیری شود. همچنین می‌توانید تنظیمات مجوز پیش‌فرض را در مرورگر خود مدیریت و تنظیمات را به‌صورت اختصاصی برای برنامه‌ها یا سایت‌های مختلف تعیین کنید.

مدیریت دسترسی‌ وب‌سایت‌ها در گوگل کروم

برای مدیریت دسترسی وب‌سایت‌ها در مرورگر گوگل کروم، باید به مسیر Setting > Privacy and security > Site setting بروید. در این بخش لیستی از مجوز‌هایی را می‌بینید که به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد به دستگاه‌های شما دسترسی داشته باشند و برای مشاهده‌ی کامل فهرست مجوزها، باید روی گزینه‌ی Additional permissions کلیک کنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.