چگونه خوب بازی کنیم؟ (۱۰ تاکتیک ساده برای پیشرفت در بازی کردن)

در این مقاله قصد داریم تاکتیک‌های ساده‌ای را برای پیشرفت مهارت‌های بازیکنان تازه‌کار در عرصه گیمینگ و بازی کردن معرفی کنیم.

صنعت بازی‌های رایانه‌ای در طی دهه‌های گذشته به رشد فزاینده‌ای در جذب مخاطب و سرمایه دست پیدا کرده است. مردم با طیف وسیعی از ژانرها و سبک‌ها در دنیای بازی روبرو می‌شوند؛ از ماجراجویی‌های بزرگ و پرفروش در دنیایی باز پیرامون گانگسترها گرفته تا بازی‌های شخصی و مستقل برای قشر نوجوانان و جوانان. بازی‌های رایانه‌ای به اندازه‌ای مورد احترام هستند که «بفتا» (BAFTA)، مراسمی ویژه و جداگانه برای تحسین بازی‌های رایانه‌ای به صورت سالیانه برگزار می‌کند. ارزش بازی‌های رایانه‌ای به قدری افزایش یافته که موزه هنر مدرن نیویورک، مجموعه‌ای از بازی‌ها را در ویترینی ویژه برای بازدید عموم قرار می‌دهد. جایگاه بازی‌های رایانه‌ای به اندازه‌ای قابل احترام است که مکان‌های هنری بزرگی مانند «قصر بزرگ» در پاریس، نمایشگاه‌هایی در این حوزه برگزار می‌کنند.

بازی‌های رایانه‌ای همچنین در علم پزشکی در قالب موارد پژوهشی مورد استفاده قرار گرفتند و پژوهشگران نتایج مفیدی از تجربه بازی‌های رایانه‌ای به دست آوردند. آن‌ها مدعی هستند که بازی‌ها هماهنگی چشم و دست، انعطاف‌پذیری شناختی، قدرت تصمیم‌گیری و حتی بینایی افراد را بهبود می‌بخشد. علی‌رغم وجود کلیشه‌های رایج، بازی‌های رایانه‌ای اجتماعی و فراگیر هستند و توسط جوامع بزرگ، ناشران و رویدادهای مختلف مورد حمایت قرار می‌گیرند. اساساً، اگر شما از تماشای تلویزیون به مدت سه ساعت در روز خوشحال هستید یا به طور مداوم، اخبار زرد پیرامون افراد مشهور و جریان‌های رسانه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنید، نمی‌توانید با هر درجه‌ای از خودآگاهی، انجام بازی‌های رایانه‌ای را اتلاف وقت بدانید.

بی‌شک، افرادی در هر سنی قصد دارند بازی‌های رایانه‌ای را تجربه کنند. در این مقاله به طور ویژه روش‌های ساده‌ای را برای پیشرفت در بازی کردن به بازیکنان تازه‌کار آموزش می‌دهیم. پس در ادامه متن با ما همراه باشید.

چگونه پیشرفت در بازی - بازی Soldier of Fortune 2

۱۰. یاد بگیرید که بازی‌ها چگونه کار می‌کنند

در قدم نخست، بازیکنان تازه‌کار باید بدانند که درک بازی‌ها بسیار مهم‌تر از گذاشتن سریع انگشت روی ماشه اسلحه است. اکثر بازی‌های رایانه‌ای از مجموعه‌ای از «قوانین» پیروی می‌کنند. این قوانین، نحوه اجرای بازی را برای افراد مشخص می‌کند. این قوانین نانوشته برای نحوه بازی شما بسیار ارزشمند هستند. به عنوان مثال، بازیکن تازه‌کار برای کسب موفقیت در یک بازی «شوتر اول شخص تاکتیکی» (Tactical FPS)، لازم است در فضای باز اقدام به نبرد با دشمنان نکند. همچنین او باید یاد بگیرد که در بازی «شوتر اول شخص» (FPS) چگونه برای زدن هدف، نشانه‌گیری کند. اغلب بازیکنان تازه‌کار متوجه می‌شوند که برای کشتن سریع دشمن باید سَر را نشانه بگیرند. اما تیراندازی با شات‌گان در بیشتر بازی‌ها به سمت قفسه سینه موثرتر عمل می‌کند. همچنین آن‌ها باید راکت‌ها و نارنجک‌اندازها را به سمت پاهای دشمن هدف قرار گیرند.

چگونه پیشرفت در بازی - بازی Tetris

۹. آرامش خودتان را حفظ کنید

اگر بازیکن تازه‌کار در طول انجام بازی استرس و ترس داشته باشد، نه تنها خودش را به کشتن نمی‌دهد، بلکه تمامی ارتش و پیروان خود را به سمت مرگ سوق می‌دهد. یک راه خوب برای پیشرفت مهارت‌هایی مانند یادگیری قوانین و مقابله با ترس، انجام بازی کلاسیک «تتریس» (Tetris) است. اگر بازیکن تازه‌کار در انجام بازی Tetris ترس و دلهره داشته باشد، شکست می‌خورد. بازیکن تازه‌کار برای مقابله با ترس و دلهره، باید قوانین بازی Tetris مانند «فضای خالی درست نکنید» (Do not create gaps) و «در ابتدای بازی، چند تا ردیف با هم بسازید» (Early on in the game, go for four lines at a time) را بیاموزد.

چگونه پیشرفت در بازی - بازی Duke Nukem 3D

۸. دسته‌های بازی را بر اساس سلیقه خود تنظیم کنید

ما پیشنهاد می‌دهیم که بازیکنان تازه‌کار برای انجام بازی‌های تیراندازی اول شخص، از کلیدهای جهت‌نمای کیبورد استفاده نکنند. آن‌ها به طور وسوسه‌انگیزی ساده به نظر می‌رسند اما بهترین کلیدها برای انجام چنین بازی‌هایی، کلیدهای WASD هستند. شما با استفاده از کلیدهای مزبور، فضای بسیار نزدیکی برای استفاده از سایر کلیدهای حیاتی برای انجام بازی‌ها در اختیار دارید. به عنوان مثال، در بازی Duke Nukem 3D، شما باید در حین تیراندازی، از پله‌های متحرک پرش (Jump) کنید. از این رو، شما با فشردن کوتاه روی کلید Space، می‌توانید بدون رهاکردن کلیدهای WASD، اقدام به انجام این کار کنید.

در یک بازی استراتژیک، اغلب دکمه‌های شما از پیش، به اندازه کافی به صورت منطقی تنظیم شده‌اند به عنوان مثال، در اکثر بازی‌های استراتژیک، شما باید برای ساختن یک پادگان، کلید B را فشار دهید.

چگونه پیشرفت در بازی - بازی Wolfenstein

۷. با محیط بازی آشنا شوید

بازیکنان تازه‌کار باید بدانند که با «آشنایی با محیط بازی» می‌توانند نقشه‌های بهتری برای حمله به پایگاه دشمنان طراحی کنند. در داخل اکثر بازی‌ها، یک نقشه قرار دارد که بازیکن تازه‌کار بهتر است در هر موقعیتی ویژه (مانند شورش دشمنان و مکان آغاز ماموریت)، نگاهی به آن بیندازد.

چگونه پیشرفت در بازی - بازی Team Fortress 2

۶. با دوستان خود ارتباط برقرار کنید (ویژه بازی‌های آنلاین و چندنفره)

بازیکن تازه‌کار لازم است در زمان انجام بازی آنلاین و چندنفره، در محیطی غریب اقدام به تایپ اطلاعات اولیه‌ای مانند Enemy Incoming و Guard this area نماید. اما بازیکن تازه‌کار وقتی با تیم یا دوستان خود بازی چندنفره می‌کند، باید نحوه برقراری ارتباط موثر با آن‌ها را یاد بگیرد. بازیکنان تازه‌کار باید بدانند که استفاده از ابزارهای صوتی نظیر Skype، TeamSpeak و Xfire voice در طول بازی آنلاین ضروری هستند. بازیکنان تازه‌کار به مرور متوجه می‌شوند که در صورت عدم استفاده از چت‌صوت‌ها، در جریان بازی کشته می‌شوند. کلاینت‌های صوتی مختلف همگی مزایا و معایبی دارند. البته Xfire به بازیکن امکان می‌دهد تا مکالمه درون بازی را نیز تایپ کند. TeamSpeak کمترین تأخیر را برای تایپ پیام و ارسال صوت برای بازیکنان ایجاد می‌کند.

اگر بازیکن نمی‌تواند از صدا استفاده کند، باید سریع تایپ‌ کردن را بیاموزد و از هر گفتار خودکار درون بازی به سرعت استفاده نماید. بازیکن بهتر است در هنگام تایپ پیام از ابزار Global Chat استفاده کند! Global Chat برای چت کردن، ناسزا گفتن به هنگام مرگ و تبریک‌ گفتن به نیروی دشمن عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

چگونه پیشرفت در بازی - بازی Mortal Kombat 4

۵. تمرین کنید

بازیکن باید در جریان انجام بازی رایانه‌ای، مهارت‌های خود را بهبود بخشد. او باید تاکتیک‌ها و روش‌های استفاده از ابزارها و سلاح‌های جنگی را بیاموزد. او باید تمرین کند تا سریع‌ترین واکنش را در زمان حمله دشمن نشان دهد. او باید در سریع عمل کردن در طول بازی پیشرفت کند.

چگونه پیشرفت در بازی - بازی Batman; Arkham Asylum

۴. تا جایی که می‌توانید، قوانین بازی را دور بزنید!

گاهی اوقات دور زدن قوانین بازی می‌تواند یک مزیت برای بازیکن تبدیل شود. به عنوان مثال، شما در بازی Batman: Arkham Asylum می‌توانید برای نابود کردن دشمنان، به جای انجام مبارزات نزدیک و اجرای شیوه‌های تعیین‌شده، با کمک سلاح Batclaw، دشمنان را یک به یک به سقف اتاق آویزان کنید. همچنین شما در بازی Hitman 2 می‌توانید تنها با استفاده از چاقو، بازی را به اتمام برسانید.

البته ما پیشنهاد می‌دهیم که در بازی‌های استراتژیک هرگز به فکر شکستن قوانین نباشید. شما در بازی استراتژیک باید با ارائه یک نقشه خوب و کامل، اقدام به نابودی دشمنان کنید. در غیراین‌ صورت، شما به طور مداوم در این بازی‌ها با شکست مواجه می‌شوید.

چگونه پیشرفت در بازی - بازی Serious Sam 2

۳. یک سبک خاص برای خود طراحی کنید

داشتن سبکی خاص برای پیش‌ بردن بازی امری ضروری تلقی نمی‌شود. اما اگر سبکی را برای خود در نظر داشته باشید، انجام بازی برای شما جذاب‌تر خواهد شد. به عنوان مثال، شما ممکن است در بازی Serious Sam 2، زنبورهای غول‌پیکر را تنها با نشانه‌گیری سَر آن‌ها با اسلحه «اسنایپر»، از پا در بیاورید. همچنین در شبیه‌ساز فوتبال مانند سری PES، شما تنها با ارسال توپ از جناحین، می‌توانید دروازه تیم حریف را باز کنید.

چگونه پیشرفت در بازی - بازی Battlefield 4

۲. به تیم محلق شوید

یکی از جذابیت‌های دنیای بازی‌های چندنفره و آنلاین، عضو شدن در گروهی برای پیش‌ بردن بازی است. اکثر بازیکنان تازه‌کار به همین دلیل ترجیح می‌دهند که بازی‌های آنلاین را تجربه کنند.

چگونه پیشرفت در بازی - بازی PES 2014

۱. به دنبال برنده شدن باشید!

برنده شدن در بازی رایانه‌ای لذت‌بخش است و شما را به هدفی مشخص می‌رساند. برنده شدن به معنای پیشرفت شما در بازی تلقی می‌شود. هرچه که در پایان بازی نصیب‌تان می‌شود، با آغوش باز قبول کنید. ما پیشنهاد می‌دهیم که هرگز پس از شکست‌ خوردن در یک بازی، عصبانی و ناراحت نشوید. دفعه بعد سخت‌تر تلاش کنید. بازی را دوباره شروع کنید و ببینید که در کدام نقطه از بازی ضعف دارید. در حالی که نقطه ضعف را شناسایی کرده‌اید، بی‌شک راه‌حلی برای عبور از آن پیدا خواهید کرد.

نظر شما چیست؟ به نظر شما کدام یک از روش‌های فوق می‌تواند در پیشرفت بازی کردن بازیکن کمک بسزایی کند؟ شما می‌توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.