چگونه به پلی استیشن ۴ موس و کیبورد وصل کنیم؟

یکی از ویژگی‌های قابل توجه کنسول‌های نسل هشتم پلی استیشن، پشتیبانی از موس و کیبورد است. با استفاده از این ویژگی بازیکنان قادر استفاده از موس و کیبورد برای تجربه بازی‌ها یا وب گردی هستند. اتصال موس و کیبورد به کنسول پلی استیشن در چند قدم ساده ممکن است.

<!–

–>

تصویری از کیبورد و موس گیمینگتصویری از کیبورد و موس گیمینگ

استفاده از موس و کیبورد برای انجام بازی‌های رقابتی، باعث بهبود دقت و واکنش بازیکنان می‌شود. همچنین بازی‌های متنوعی از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. در این مقاله آموزشی از ویجیاتو به چگونگی اتصال موس و کیبورد به کنسول پلی استیشن پرداختیم.


مزیت‌های استفاده از موس و کیبورد برای بازی

استفاده از موس و کیبورد برای انجام بازی‌های رقابتی سبب افزایش دقت، واکنش و کنترل بازیکنان می‌شود؛ به همین دلیل بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای به‌جای کنترلرهای معمولی از موس و کیبورد گیمنگ استفاده می‌کنند. همچنین برای تجربه بازی‌های آنلاین و شوتر استفاده از موس و کیبورد توصیه می‌شود.

تصویری از کیبورد مخصوص بازیتصویری از کیبورد مخصوص بازی

فاکتورهایی مانند پینگ، فریم‌ریت (Frame rate) و سخت افزار مورد استفاده بر تجربه گیمر از بازی‌های آنلاین تأثیر می‌گذارد. استفاده از موس و کیبورد برای تجربه بازی‌های آنلاین و چندنفره، باعث لذت بخش‌تر شدن تجربه بازی می‌شود. اکثر بازی‌های رقابتی با موس و کیبورد سازگار هستند.

تصویری از یک کیبورد گیمینگتصویری از یک کیبورد گیمینگ

پشتیبانی از موس و کیبورد در کنسول پلی استیشن نسل هشتم، باعث افزایش تنوع در تجربه بازی‌ها می‌شود. همچنین بازیکنان را ترغیب می‌کند تا برای هر نوع بازی یا فعالیتی، تجهیزات مناسب را انتخاب کنند. از بازی‌های سازگار با موس و کیبورد، می‌توان به Fortnite ،Minecraft و Call of Duty اشاره کرد.


چگونه موس و کیبورد را به کنسول خود متصل کنیم؟

کنسول پلی استیشن با کیبوردهای وایرلس و سیمی کاملا سازگار است. برای وصل کردن موس و کیبورد گیمینگ به کنسول‌های پلی استیشن از دو روش سیمی و بدون سیم (بلوتوث) می‌توان استفاده کرد. برای اتصال موس و کیبورد به صورت سیمی کافی است از پورت‌های USB کنسول استفاده کنید.

اگر قصد استفاده از موس یا کیبورد وایرلس به همراه دانگل USB را دارید. ابتدا دانگل USB را به کنسول خود متصل کنید و چند ثانیه صبر کنید تا اتصال موس و کیبورد با کنسول برقرار شود. همچنین کنسول نسل هشتمی پلی استیشن از دستگاه‌های بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند.

تصویری از قسمت تنظیماتتصویری از قسمت تنظیمات

برای استفاده از موس و کیبورد به صورت بلوتوث ابتدا وارد تنظیمات کنسول شوید. با وارد شدن به صفحه تنظیمات گزینه Devices را انتخاب کنید. سپس وارد صفحه Bluetooth Devices شوید. با انتخاب این گزینه موس و کیبورد خود را روشن کنید و در حالت Pairing قرار بدهید. درآخر نام دستگاه مورد نظر باید در لیست دستگاه‌های قابل اتصال ظاهر شود.

تصویر تنظیمات پلی استیشن برا اتصال کیبورد و موستصویر تنظیمات پلی استیشن برا اتصال کیبورد و موس

سخن پایانی

پشتیبانی و سازگار بودن با موس و کیبورد، بدون شک یکی از بهترین ویژگی‌های پلی استیشن ۴ محسوب می‌شود. با استفاده از این ویژگی گیمرها هنگام تجربه بازی‌های رقابتی، قادر به جایگزین کردن کنترلرهای معمولی خود با موس و کیبورد هستند. استفاده از موس و کیبورد برای انجام بازی‌های شوتر، باعث بهبود تجربه بازیکنان می‌شود. در این مقاله سه روش برای استفاده موس و کیبورد در کنسول پلی استیشن ذکر کردیم.

چرا باید از موس و کیبورد استفاده کنیم؟

استفاده از موس و کیبورد برای انجام بازی‌های رقابتی سبب افزایش دقت، واکنش و کنترل بازیکنان می‌شود.

آیا کنسول پلی استیشن با موس و کیبورد سازگار است؟

بله، این کنسول با انواع موس و کیبورد سازگار است.

کدام بازی‌ها از موس و کیبورد در کنسول پشتیبانی می‌کنند؟

بازی‌های محبوبی مانند Fortnite ،Call of Duty، Minecraft و اکثر بازی‌های کراس‌پلتفرم از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.