چگونه بدون هزینه برنامه نویسی را یاد بگیریم؟

653a50d75641fa531bdc5d98

در مقابل، سایت اشتراک ویدیو یوتیوب که فکر می‌کنم هرکسی نام آن را یک بار شنیده، اصلی‌ترین مرجعی است که تمام برنامه‌نویسان بدون شک از آن کمک گرفته‌اند! در این دنیای بی‌انتها از مباحث آموزشی، برنامه‌نویسی جای خوبی دارد و یوتیوب را به محلی برای پاسخ به سوال‌های توسعه‌دهندگان تبدیل کرده است!

مسلماً کانال‌های بسیار خوبی در زمینه برنامه‌نویسی به زبان انگلیسی وجود دارد اما برنامه‌نویسان خوبی نیز هستند که از داخل ایران، آموزش‌های خود را در پلتفرم یادشده آپلود می‌کنند و تعداد آن‌ها کم هم نیست. تنها کافیست آموزش مورد نیاز یا سؤالتان را جست‌وجو کنید و با ده‌ها ویدئوی آموزشی مواجه شوید که شما را از سؤال کردن در جوامع آنلاین نیز بی‌نیاز می‌کنند. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که در آینده، خود شما نیز به یکی از مدرسان حرفه‌ای برنامه‌نویسی در یوتیوب تبدیل شوید.

یادگیری از طریق آموزش به دیگران

این روش بیشتر به درد کسانی می‌خورد که چند ماه یا حتی چند سال به صورت گسسته برنامه‌نویسی را تمرین کرده‌اند و اکنون به دنبال حرفه‌ای شدن در این مسیر هستند. اگر در مرحله‌ای که گفتیم هستید، می‌توانید به دنبال کارآموزان کم سن و سال یا افرادی باشید که قصد شروع یادگیری برنامه‌نویسی در حوزه‌ی انتخابی شما را دارند.

هنگامی که شما مطالبی که یاد گرفته‌اید را برای افراد دیگر بازگو می‌کنید، در واقع جای آن‌ها را در ذهن خود محکم‌تر می‌کنید و همین امر سبب بهبود روزافزون شما می‌شود؛ زیرا برنامه‌نویسی جزو مباحث بسیار فرار است و اگر از تمرین کردن دست بکشید، سطح حرفه‌ای بودن شما به زودی کاهش پیدا می‌کند.

یکی دیگر از روش‌های یادگیری از طریق آموزش به دیگران، شروع یک پروژه (مبتدی تا حرفه‌ای بسته به سطح معلومات شما) و ضبط تمام مراحل آن و در نهایت انتقال آن به دیگران است. مثلاً یوتیوب بستر خوبی برای قرار دادن نمونه‌‌کارهای شماست و باعث می‌شود افراد این حوزه، شما را بهتر بشناسند.

حال که صحبت از نمونه کار شد، باید بدانید میزان موفقیت شما در استخدام و دریافت پروژه در شغل برنامه‌نویسی، ارتباط مستقیمی با تعداد نمونه کارهای شما دارد، خصوصاً برای افرادی که سابقه کار ندارند. شما می‌توانید پروژه‌های کوچک و بزرگ خود را در بستری مانند گیت‌ هاب که قبلاً آن را به‌طور کامل در زومیت معرفی کردیم آپلود کنید و به دیگر برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان از سراسر دنیا اجازه دهید کارها و نحوه کدنویسی شما را ببینند و اشکالاتتان را بگویند.

چنین فرایندی می‌تواند روند یادگیری و پیشرفت شما را به راحتی چندین برابر کند و مسیر شما نیز برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق، هموارتر گردد.

برنامه های یادگیری برنامه نویسی

نوبت به بخش جذاب آموزش رایگان برنامه‌نویسی رسید، روشی که هم می‌تواند مفاهیم ابتدایی را به خوبی برایتان توضیح دهد و هم همه‌جا همراه شما باشد. شناخت بهترین برنامه ها برای برنامه نویسی که تعدادی از آن‌ها را قبلاً در زومیت بررسی کردیم، می‌تواند به شما کمک کند یادگیری را برای خود به مرحله متفاوتی ببرید و مطالب نیز در ذهن شما بهتر جاگیر شوند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.