چگونه با گوشی‌های ارزان قیمت، عکس‌های خوبی بگیریم؟

0 658d2544494c1ffd7082b1bb

معمولاً تنظیمات میانبر برای باز کردن دوربین در گوشی‌های اندرویدی متفاوت است. اما در بسیاری از دستگاه‌ها با دو بار فشار دادن دکمه پاور دستگاه می‌توانید دوربین خود را باز کنید.

۳. از تنظیمات دوربین غافل نشوید

بسیاری از گوشی‌های هوشمند حتی گوشی‌های ارزان قیمت، تنظیمات مختلفی در بخش دوربین دارند که با تغییر آن‌ها می‌توانید عکس‌های باکیفیتی را ثبت کنید. از جمله این تنظیمات می‌توان به رزولوشن، قابلیت HDR، قابلیت Night Mode و کنترل‌های دستی برای تنظیم روشنایی و فاصله کانونی و… اشاره کرد. در ادامه مهم‌ترین تنظیماتی را که به شما کمک می‌کند تا با گوشی‌های ارزان قیمت عکس‌های خوبی بگیرید، معرفی می‌کنیم.

رزولوشن

دوربین برخی از گوشی‌های ارزان قیمت، رزولوشن ۳۲ یا حتی ۵۰ مگاپیکسلی دارد؛ اما معمولاً وضوح تصاویر خروجی، ۸ یا ۱۲.۵ پیکسل است. گاهی اوقات ممکن است به تنظیمات رفته و رزولوشن را روی ۵۰ مگاپیسکل تنظیم کنیم اما ممکن است تصاویر ثبت شده، کیفیت مناسبی نداشته باشند.

با افزایش رزولوشن در بخش تنظیمات، لزوماً کیفیت عکس‌ها بیشتر نمی‌شود و حتی ممکن است به دلیل کاهش نور دریافتی، شاهد افت وضوح باشیم. به طور کلی، بهتر است که رزولوشن دستگاه را روی حالت پیش‌فرض قرار دهید.

تنظیمات هوش مصنوعی

برخی از گوشی‌های کلاس اقتصادی، از هوش مصنوعی بهره می‌برند که در هنگام عکسبرداری، تشخیص می‌دهد از چه چیزی عکس می‌گیرید و تنظیمات را بر اساس آن بهینه می‌کند. البته الگوریتم‌های هوش مصنوعی در انواع گوشی‌های مختلف هر برند متفاوت است و لزوماً با فعال بودن AI، وضوح تصاویر افزایش نمی‌یابد.

هنگام فعال بودن AI ممکن است تصویر با رنگ‌های اغراق‌آمیز و کنتراست بسیار ضعیف، ثبت شوند. در نتیجه، پیشنهاد می‌شود، قبل از فعال کردن AI در تنظیمات، چند عکس بگیرید و ببینید که آیا با فعال کردن این قابلیت می‌توان تصاویر خوبی ثبت کرد یا خیر.

فناوری HDR

دوربین بسیاری از گوشی‌های امروزی، به قابلیتی به نام HDR مجهز هستند. با فعال کردن این قابلیت، جزئیات در تاریک‌ترین و روشن‌ترین نقاط سوژه بهبود پیدا می‌کند و باعث افزایش نسبی کیفیت تصاویر می‌شود. با مطالعه مقاله HRD چیست بیشتر با این فناوری آشنا شوید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.