چگونه با استفاده از هوش مصنوعی Gemini گوگل تصویر بسازیم؟

اگر Midjourney یا DALL-E یا Stable Diffusion برای نیازهای شما بسیار پیشرفته یا گران هستند، می‌توانید از Google Gemini برای تولید تصویر به کمک هوش مصنوعی استفاده کنید. در زیر، روش تولید تصاویر هوش مصنوعی با گوگل جمنای را به همراه چند نکته برای گرفتن بهترین نتایج توضیح می‌دهیم. البته در حال حاضر این قابلیت به دلیل حاشیه‌هایی که بر سر دقیق نبودن افراد موجود در تصاویر ایجاد شده، غیرفعال شده است ولی گوگل اعلام کرده که به زودی بار دیگر ایجاد تصاویر امکان‌پذیر خواهد شد.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Ideapad 1-Celeron N4020 4GB 256SSD

۹,۲۷۹,۰۰۰

۸,۹۸۹,۰۰۰

تومان

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ 15IRH8-i7 16GB 512SSD RTX4060

۵۷,۴۶۹,۰۰۰

تومان

تولید تصاویر هوش مصنوعی با «جمنای» (Gemini) یا همان «بارد» (Bard) پیشین بسیار ساده و کاملا رایگان است. می‌توانید از Gemini بخواهید درباره‌ی هر چیزی که می‌خواهید، تصویری ایجاد کند، اما باید مشخص کنید که می‌خواهید یک تصویر تولید کند، چون در غیر این صورت، ممکن است فقط به ارائه‌ی یک توضیح درباره‌ی دستور شما همراه با تصاویر موجود در اینترنت بسنده کند.

از کلماتی مانند «تولید» (Generate) یا «ایجاد» (Create) در ابتدای درخواست خود استفاده کنید تا Gemini دو تصویر مجزای تولید شده با هوش مصنوعی را برای شما نمایش دهد. اگر نتایج را دوست نداشته باشید می‌توانید روی Generate more در زیر تصاویر کلیک کنید تا دو تصویر تازه را به شما نشان بدهد. همچنین می‌توانید درخواست دیگری را وارد کنید و دستورالعمل‌های اضافی درباره نوع تصویری که می‌خواهید مطرح کنید.

ایجاد تصویر با هوش مصنوعی جمنای

هنگامی که Gemini تصویر عالی مورد نظرتان را ایجاد کرد، می‌توانید ماوس خود را روی آن نگه دارید و برای دانلود تصویر روی نماد فلش رو به پایین کلیک کنید. همچنین می‌توانید با کلیک روی نماد اشتراک‌گذاری و انتخاب دانلود همه‌ی تصاویر، هر دو تصویر را با هم دانلود کنید.

به گفته‌ی گوگل، Gemini برای تولید تصویر از مدل انتشار متن به تصویر هوش مصنوعی گوگل به نام Imagen 2 استفاده می‌کند و اگر علاقه‌مند هستید، می‌توانید از طریق یک حساب رایگان گوگل کلود به Imagen 2 دسترسی داشته باشید.

برای کمک به شناسایی تصاویر هوش مصنوعی، Gemini یک واترمارک SynthID به تصاویر تولید شده اضافه می‌کند که برای چشم انسان قابل رؤیت نیستند و تحت تأثیر فشرده‌سازی یا فیلترها قرار هم نمی‌گیرد اما می‌توان آن را توسط SynthID شناسایی کرد.

نکاتی برای تولید عکس با استفاده از Google Gemini

در حالی که استفاده از Gemini بسیار ساده است، اما ایجاد تصاویر خوب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. بنابراین اگر با این قسمت مشکل دارید، چند نکته را برای گرفتن نتایج بهتر مطرح می‌کنیم:

۱. توصیفی و واضح باشد

هرچه دستورهای نوشتاری شما توصیفی‌تر باشد، احتمال اینکه نتایج بهتری بگیرید، بیشتر است. سعی کنید جزئیاتی مانند رنگ‌ها، عناصر، نور یا نمای دوربین را مطرح کنید.

۲. سبک‌های مختلف هنری را امتحان کنید

هنگام ایجاد یک تصویر هوش مصنوعی، ارجاع به سبک‌های هنری خاص می‌تواند مفید باشد. می‌توانید هنرمندان یا آثار هنری مشهور و سبک‌های مختلف مانند انتزاعی، کوبیسم، طبیعت بی‌جان یا پرتره را نام ببرید.

۳. از Image Prompts استفاده کنید

به جای تلاش برای توصیف ایده‌ی خود، می توانید یک تصویر آپلود کنید و از Gemini بخواهید که مشابه آن را با تغییرات دلخواه ایجاد کند.

برای نمونه در اینجا عکس یک سگ با چوب در دهان را آپلود کردیم و از بارد خواستیم آن را به سبک ونسان ون‌گوگ بازسازی کند. می‌توانید نتایج را در بالا مشاهده کنید.

تصویرسازی و تولید عکس یک سگ با هوش مصنوعی گوگل

۴. به تکمیل کردن درخواست ادامه دهید

بعید به نظر می‌رسد که در اولین تلاش به تصویری دلخواه برسید. بنابراین، نکته‌ی کلیدی این است که به جمنای در مورد تغییرات خاص، مانند واقعی‌سازی تصویر، استفاده از رنگ‌های زنده‌تر و غیره آموزش دهید.

در نهایت توجه داشته باشید که Gemini یک راه ساده و رایگان برای تولید تصاویر هوش مصنوعی ارائه می‌دهد، بنابراین ارزش امتحان کردن را دارد تا ببینید چه نتایجی می‌توانید به دست بیاورید. حتی می‌توانید از خود Gemini در زمینه‌ی ایجاد دستورهای مورد نظر برای تولید تصاویر هوش مصنوعی استفاده کنید، یا از این راهکارهای تولید تصویر با هوش مصنوعی کمک بگیرید.

منبع: Make Use Of

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Ideapad 1-Celeron N4020 4GB 256SSD

۹,۲۷۹,۰۰۰

۸,۹۸۹,۰۰۰

تومان

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ 15IRH8-i7 16GB 512SSD RTX4060

۵۷,۴۶۹,۰۰۰

تومان

پرسش‌های متداول درباره‌ی تولید تصاویر با هوش مصنوعی Gemini گوگل

آیا ساخت تصویر با هوش مصنوعی جمنای رایگان است؟

بله، گوگل این سرویس را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است و علاوه بر امکان ارائه‌ی توضیحات نوشتاری، امکان اسخت تصویر هم با آن وجود دارد.

در هر بار درخواست چند عکس ارائه می‌شود؟

هنگامی که یک دستور را برای تولید تصویر در Gemini می‌نویسید، گوگل دو تصویر تولید شده با هوش مصنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد که امکان استفاده از یک گزینه برای بازتولید تصاویر هم وجود دارد. علاوه بر این می‌توانید با توضیحات بیشتر به نتایج دقیق‌تری در تلاش‌های بعدی برسید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.