چه عواملی به خرابی پمپ پکیج منجر می‌شود؟

21 652be662a2403295296f933a

ازجمله دلایل یک‌سره روشن‌ماندن پکیج می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

  • خرابی برد پکیج
  • وضعیت نامناسب قرار‌گیری پمپ پکیج
  • گیرکردن شیر موقعیت میانی پکیج

روشن‌نشدن پمپ پکیج

روشن‌نشدن پمپ پکیج از نشانه‌های اصلی خرابی این قطعه است. دلایل زیادی به روشن‌نشدن پمپ پکیج منجر خواهد شد. ممکن است روشن‌نشدن پمپ به‌دلیل وجود مشکل در قطعاتی مثل برد الکترونیکی دستگاه و قرار‌گیری غیراصولی دودکش پکیج و تنظیم اشتباه فشار گاز دستگاه اتفاق بی‌افتد.

نکته: با تنظیم دقیق فشار گاز دستگاه و نحوه‌ی قرار‌گیری دودکش و قطعات دیگر، پمپ پکیج را تعمیر و تعویض کنید.

تولید صدای بلند پمپ پکیج

اگر صدایی غیرطبیعی از پمپ گرمایش مرکزی شنیدید، احتمالاً مشکل در عملکرد قفل هوا است. بسیاری از مشتریان از صدای زمزمه مداوم قفل هوا شکایت می‌کنند. پمپ گرمایش مرکزی در حالت کارکرد کامل زمزمه‌ای خفیف و لرزشی جزئی خواهد داشت. تولید صدای بلند پمپ پکیج، نشانه‌ی واضحی است که قطعه‌ای به‌درستی کار نمی‌کند و به عیب‌یابی و تعمیر نیاز دارد.

اگر هوا در پمپ جمع شود، قاعدتاً این قطعه به‌درستی کار نمی‌کند. بسیاری از پمپ‌های گرمایش مرکزی پیچ تخلیه دارند که می‌توان از آن برای حذف هوا استفاده کرد و به پمپ اجازه می‌دهد تا دوباره بدون تعویض قطعات داخلی کار کند.

اکثر پمپ‌های پکیج به‌ویژه پمپ‌های باکیفیت، از پیچ تخلیه بهره می‌برند؛ قطعه‌ای بسیار کوچک که می‌تواند برای حذف هوا از سیستم استفاده شود. توصیه‌ی قطعی ما این است که هنگام انجام این کار، از دستورالعمل‌های موجود در دفترچه‌ی راهنما پکیج پیروی کنید.

هنگامی‌که پمپ را روی دیگ قرار دادید، به‌دنبال پیچ کوچک تخلیه‌ی پمپ گرمایش باشید. توجه کنید که پمپ پر از آب است؛ بنابراین، پیچ را بسیار آهسته باز کنید. معمولاً کمتر از یک‌چهارم دور کافی است؛ زیرا به‌محض تخلیه‌ی تمام هوا، احتمالاً مقدار کمی آب از پمپ به بیرون نشت می‌کند.

اگر با انجام اقدامات گفته‌شده مشکل برطرف نشد، احتمالاً صدا‌های پمپ به‌دلیل نوع کیفیتش همیشه وجود داشته است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.