چند حقیقت شوکه کننده درباره حیوانات که اصلاً انتظارشان را ندارید

دنیای ما مملوء از حیوانات شگفت انگیز با ویژگی هایی منحصر به فرد است. برخی از این ویژگی ها اما واقعاً عجیب و ترسناک اند. از خوردن تخم های خود گرفته تا هم‌نوع خواری، برخی حیوانات رفتارهای ترسناکی دارند که ممکن است با دانستن آن ها دیگر هوس پا گذاشتن به طبیعت نکنید.

۱- عقرب ها بعد از قطع کردن دم شان، از یبوست تلف می شوند

1 na 62d525376bc9c

عقرب ها آناتومی نسبتاً عجیبی دارند. فضولات بدن شان آن ها از نقطه ای در نزدیکی نیش شان دفع می شود. به همین دلیل اگر به دلیلی دم خود را قطع کنند (مثلاً برای فرار از یک موجود شکارچی) توانایی دفع فضولات بدن شان را از دست می دهند. نتیجه ی این امر، مرگ تدریجی عقرب بر اثر یبوست است.

۲- اردک ها از بی حوصلگی هم‌نوع خواری می کنند

2 na 62d5252585c0b

دقیقاً روشن نیست چرا اردک ها گاهی به هم‌نوع خواری روی می آورند. اما پژوهش ها آن را با احساس بی حوصلگی و حضور در فضایی شلوغ یا بدون تهویه مرتبط می داند.

۳- مگس های میوه هوسبازند

3 na 62d52526c5b65

آن مگس های میوه ی پر سر و صدا که در آشپزخانه تان پرسه می زنند، فقط به دنبال موزهای رسیده تان نیستند. آن ها در حقیقت به صورت دسته جمعی در حال برانگیختن میل جنسی خود هستند تا برای جفتگیری با یکدیگر آماده شوند.

۴- نوازش کردن پرنده ها باعث برانگیختگی جنسی در آن ها می شود

4 na 62d5252e5775f

پرنده ها وقتی پرهایشان را نوازش می کنید، واقعاً لذت می برند، چرا که جفتگیری پرنده ها معمولاً با نوازش یکدیگر از قسمت سر و پشت آغاز می شود.

۵- مارمولک های شاخ‌کوتاه بزرگ از چشمان خود به بیرون خون می پاشند

5 na 62d5252fd2efc

این در حقیقت یکی از مکانیسم های دفاعی مارمولک شاخ‌کوتاه بزرگ است. این خزنده وقتی از سوی یک موجود شکارچی احساس خطر کند، به عنوان واکنش دفاعی نهایی خود، از حدقه ی چشمانش به بیرون خون پرتاب می کند.

۶- کفشدوزک ها غذای ناخوشایندی دارند

6 na 62d52531ca6a9

کفشدوزک ها طی تنها یک فصل نزدیک به هزار تخم کوچ طلایی رنگ می گذارند، اما همه ی آن ها به دوران بزرگسالی نمی رسند. اگر شکاری پیدا نشود، کفشدوزک ها تخم های خودشان را می خورند.

۷- اسلولوریس ها آرنج های سمی دارند

7 na 62d525269d7b7

میمون های اسلولوریس (چشم گرد تنبل) از غدد بازویی در قسمت بازوی آن ها قرار دارد، یک ماده ی سمی ترشح می کنند که در دیگر پستانداران باعث واکنش آلرژیک می شود. این حیوانات زمانی که احساس خطر کنند، این ماده را لیس می زنند و سپس با گاز گرفتن موجود شکارچی، زخمی آغشته به سم بر روی بدنش باقی می گذارند.

۸- رتیل های تارانتولا غذای خود را با نی می خورند

8 na 62d52539e59d2

رتیل های تارانتولا گرچه ظاهر بسیاری ترسناکی برای انسان ها دارند، اما آن ها ترجیح می دهند به حشرات، قورباغه ها، موش ها و پرندگان حمله ببرند. این رتیل ها برای خوردن شکارشان، آنزیم های گوارشی ای را ترشح می کنند که بدن شکار را تبدیل به مایع می کند، سپس غذای خود را با استفاده از دهانه ای نی مانند که در زیر نیش شان قرار دارد، به داخل دهان می کشند.

۹- اندام جنسی زنبورهای نر هنگام جفتگیری منفجر می شود

9 na 62d5253b8b2c3

بیضه های زنبورهای نر هنگام جفتگیری منفجر می شود و به این ترتیب نوک اندام جنسی آن ها درون بدن زنبور ملکه باقی می ماند. این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که زنبور نر دیگری نتواند با زنبور ملکه جفتگیری کند.

۱۰- بسیاری از کوالاها به بیماری مقاربتی دچارند

10 na 62d525267694c

فرآیند تکامل با کوالاها چندان مهربان نبوده است. این حیوانات برای هم ادرار و مدفوع کردن و هم تولید مثل کردن تنها یک اندام دارند که به آن «پارگین» گفته می شود. به همین دلیل بسیاری از آن ها به بیماری مقاربتی کلامیدیا مبتلا هستند.

۱۱- خیارهای دریایی رژیم غذایی چندش آوری دارند

11 na 62d525265d45f

این موجودات که بیش از ۱۲۰۰ گونه ی مختلف از آن ها وجود دارد، را می توان در اعماق اقیانوس ها در حال تغذیه از مدفوع خودشان پیدا کرد.

۱۲- به لاکپشت های گازگیر می توان تغذیه از اجساد انسان را یاد داد

12 na 62d5252c14cac

دولت هند برای پاکسازی رود گنگ از اجساد انسان ها، در دهه ی ۹۰ لاکپشت های گازگیر را برای انجام این کار آموزش داد. در جریان این پروژه که به دلیل فساد و سوء مدیریت با شکست مواجه شد، در ابتدا به لاکپشت ها با گوشت ماهی مرده غذا داده می شد تا مرده خواری را یاد بگیرند.

۱۳- مگس ها بسیار غیر بهداشتی اند

13 na 62d525338637c

مگس ها جدا از آزاردهنده بودن بسیار چندش آور هم هستند. جدا از تغذیه از فضولات، آن ها دست کم ۶۵ بیماری را به انسان ها انتقال می دهند، از جمله حصبه و سل.

۱۴- سمورهای دریایی می توانند پرخاشگر و آزارگر باشند

14 na 62d52547424b6

سمورهای دریایی نر واقعاً آزارگرند. آن ها هنگام جفتگیری، سمورهای ماده را محکم می گیرند و با پرخاشگری صورت آن ها را گاز می گیرند.

۱۵- عروس دریایی جعبه ای احتمالاً سمی ترین موجود دریایی دنیا است

15 na 62d5253050904

این موجودات که عمدتاً در اقیانوس های شمالی استرالیا یافت می شوند، یک نیش آن ها می تواند باعث حمله ی قلبی در قربانی شود. به همین دلیل با دیدن شان باید به سرعت از آن ها فاصله گرفت.

۱۶- تنبل ها هنگام مدفوع کردن تا پای مرگ می روند

16 na 62d52545d212e

مدفوع کردن برای تنبل ها کار خطرناکی محسوب می شود. دلیلش این است که آن ها مجبورند برای این کار از درخت روی زمین بیایند، چیزی که آن ها را در معرض موجودات شکارچی قرار می دهد و از سویی دیگر این حیوانات روی زمین کُندتر از روی درخت هستند.

۱۷- میرکت ها بچه کُش اند

17 na 62d5252fe8b3e

میرکت ماده ای که ریاست گروه را برعهده دارد، بر میزان زاد و ولدها نظارت می کند و بچه میرکت هایی که به خودش تعلق ندارد را از میان می برد. او با این کار اطمینان حاصل می کند که فرزندان خودش بیشترین شانس بقا را خواهند داشت.

۱۸- ممکن است ترشحات بدن سگ های آبی را خورده باشید

18 na 62d52549ccdbb

این ترشحات که به آن «کاستوریوم» هم گفته می شود، ماده ای زردرنگ است که از کیسه هایی درون بدن سگ های آبی ترشح می شود. این ماده که ترکیبی از مایعات روده ای و ادرار سگ های آبی است، سال ها است به عنوان طعم دهنده در بستنی های وانیل مورد استفاده قرار می گیرد. از این ماده در تولید سیگار و عطر هم استفاده می شود.

۱۹- بعضی قورباغه ها درون مدفوع فیل ها زندگی می کنند

19 na 62d5253641cc3

چه کسی فکرش را می کرد مدفوع فیل ها خانه ای عالی برای قورباغه ها باشد؟ با این فضولات فیل ها پناهگاهی عالی در برابر نور خورشید است و با توجه به جذب حشرات، غذای مورد علاقه ی قورباغه ها را هم فراهم می کند.

۲۰- خفاش های خون آشام ذاتاً خونخوارند

20 na 62d5252ed983a

خفاش های خون آشام (گونه ای از خفاش) تنها از خون پستانداران تغذیه می کنند. خوشبختانه احتمال اینکه به دنبال انسان ها باشد کم است، با این حال، امر ناممکنی هم نیست.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.