چطور ایرپاد اصلی را تشخیص دهیم؟

چه حسی بدتر از این که ایرپاد خود را با توجه به قیمت بالای آن خریداری کنید و پس از مدتی استفاده متوجه شوید که ایرپاد فیک خریداری کرده‌اید و در واقع مبلغ زیادی از شما کلاه‌برداری شده است. با وجود این که تولیدکنندگان ایرپادهای فیک تلاش می‌کنند تا محصولات خود را بسیار نزدیک به نسخه اصلی تولید کنند اما باز هم با در نظر داشتن برخی از موارد می‌توانید ایرپاد اصل را از تقلبی تشخیص دهید. در ادامه همراه تکنولایف باشید تا روش تشخیص ایرپاد اصلی از تقلبی را به شما آموزش‌ دهیم.

مشاهده موجودی و قیمت ایرپاد اصلی در فروشگاه اینترنتی تکنولایف: قیمت ایرپاد

تشخیص ایرپاد اصلی چگونه است؟

اگر می‌خواهید از بابت اصل بودن ایرپاد خود مطمئن شوید چند راه موجود در این متن را امتحان کنید و اگر در همه موارد ایرپاد با موفقیت از تست‌ها خارج شد یعنی ایرپاد شما اصلی و ساخت خود اپل است.

سایت تشخیص اصل بودن ایرپاد

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای تشخیص اصل بودن ایرپاد چک کردن سریال نامبر آن است. سریال نامبر یک عدد موجود به روی محصولات اپل است که دقیقا مانند اثر انگشت حالت منحصر به فرد دارد و سایت اپل از طریق این عدد می‌تواند محصول را تشخیص و شرایط گارانتی و جزئیات دیگر آن را به نمایش دربیاورد. شما از طریق چک کردن سریال نامبر می‌توانید از اصل بودن ایرپاد خود مطمئن شوید.

تشخیص ایرپاد پرو اصلی

برای تشخیص ایرپاد پرو اصل و فیک یا ایرپاد پرو نسل ۲ یا حتی ایرپاد ۲ و ۳ تنها کافیست درب کیس این محصولات را باز کنید و سریال هک شده داخل درب کیس را در سایت checkcoverage.apple وارد کنید. با وارد کردن این شماره و زدن کد امنیتی اگر ایرپاد شما اصل باشد مدل آن به روی صفحه نمایش داده می‌شود و در غیر این صورت سایت به شما ارور می‌دهد و این یعنی با ایرپاد فیک مواجه هستید.

در نظر داشته باشید که سریال نامبر ایرپاد مکس زیر بالشتک سمت چپ قرار گرفته‌ است و برای دسترسی به این عدد باید بالشتک را از جای خود خارج کنید.

تصمیم را برعهده ایفون بگذارید

برای تشخیص ایرپاد پرو اصلی یک کار بسیار ساده می‌توانید انجام دهید. در ios 16 اپل یک قابلیت جدید را به ایفون‌ها اضافه کرده است که ایفون می‌تواند ایرپاد غیر اصل متصل شده را تشخیص دهید و به شما بگوید که در حال استفاده از یک ایرپاد فیک هستید. برای استفاده از این قابلیت تنها کافیست ایرپاد را به ایفون خود متصل کنید و اگر با ارور These headphones could not be verified as genuine AirPods and may not behave as expected مواجه شدید یعنی ایرپاد شما غیراصل است.

تشخیص ایرپاد پرو اصل و فیک

این راه برای تشخیص ایرپاد ۳ اصلی و ایرپاد ۲ و ایرپاد پرو نسل ۲ نیز کاربرد دارد و حتی برای ایرپاد مکس نیز می‌توانید از این راه استفاده کنید.

بررسی دقیق ایرپاد و کیس

یکی دیگر از راه‌های تشخیص ایرپاد ۲ اصلی از تقلبی یا دیگر مدل‌ها این است که ظاهر ایرپاد و کیس را به دقت مورد بررسی قرار دهید و آن را با عکس‌های موجود در سایت اپل مقایسه کنید. ایرپاد شما و کیس دقیقا باید مانند عکس‌های موجود به روی سایت اپل باشد و اگر متوجه انحنای بیشتر ایرپادزها، سری متفاوت و یا هر جزئیات دیگری شدید حتما با ایرپاد فیک مواجه هستید.

از برنامه Find My اپل کمک بگیرید

برنامه Find My یکی از سرویس‌های شرکت اپل است که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق نقشه و لوکیشن مکان محصولات خود را ردیابی کنند تا بتوانند در صورت گم شدن محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. این ویژگی‌ می‌تواند به عنوان نحوه تشخیص ایرپاد پرو اصلی به کمک شما بیاید؛ چرا که قطعا ایرپاد فیک به شما اجازه نمی‌دهد که از طریق این برنامه آن را پیدا کنید.

شما از طریق برنامه Find My موجود به روی ایفون یا ایپد و یا از طریق سایت آیکلود به این قابلیت دسترسی پیدا کنید. اگر ایرپاد اصلی خریداری کرده باشید محصول در صورت روشن بودن Find My به صورت خودکار به این بخش اضافه می‌شود و مهم‌تر این که به شما امکان می‌دهد تا از قابلیت‌هایی مانند پخش صدا یا جهت‌یابی کمک بگیرید.

برای این کار در برنامه find my به تب Devices مراجعه کنید، اگر ایرپاد در این لیست حضور داشت و اجازه پخش موسیقی و مکان‌یابی به شما می‌داد قطعا با ایرپاد اصلی مواجه هستید و در غیر این صورت می‌توانید به اصل بودن ایرپاد خود شک کنید. پس حتما به این راه نیز به عنوان یکی از راه‌های تشخیص ایرپاد پرو اصلی از تقلبی توجه داشته باشید.

از فروشگاه‌های معتبر خرید خود را انجام دهید

به عنوان آخرین راه از روش تشخیص ایرپاد اصلی از تقلبی به شما توصیه می‌کنیم این محصول را از مغازه‌ها یا سایت‌های معتبر خریداری کنید. سایت‌ها و مغازه‌های معتبر قطعا از اجناس اصلی استفاده می‌کنند و مهم‌تر این که به شما مهلت تست می‌دهند با بتوانید با صبر و حوصله محصول مورد نظر را تست کنید و از سلامت آن مطمئن شوید.

جمع بندی

در این مطلب انواع راه‌های تشخیص ایرپاد اصلی را به شما توضیح دادیم، از نحوه تشخیص ایرپاد اصلی با سریال گرفته تا چک کردن برنامه Find My و حتی چک کردن وضعیت ظاهری محصول. حتما قبل از خرید ایرپاد به این موارد توجه داشته باشید تا با ضرر مالی مواجه نشوید.

سوالات متداول

نحوه تشخیص ایرپاد اصلی چگونه است؟ در این مطلب به چندین راه اشاره کردیم که می‌توانید از طریق آن‌ها به اصل بودن ایرپاد خود پی ببرید. به عنوان مثال در ios 16 خود ایفون می‌تواند این موضوع را تشخیص دهد و در صورت تقلبی بودن ایرپاد این موضوع را به شما اطلاع دهد.

سایت تشخیص ایرپاد اصلی کدام است؟ برای تشخیص ایرپاد اصل از فیک کافیست که سریال ایرپاد خود را در سایت checkcoverage.apple چک کنید. با وارد کردن این شماره و زدن کد امنیتی اگر ایرپاد شما اصل باشد مدل آن به روی صفحه نمایش داده می‌شود و در غیر این صورت سایت به شما ارور می‌دهد و این یعنی با ایرپاد فیک مواجه هستید. سریال نامبر ایرپادهای مختلف داخل درب کیس هک شده است و سریال نامبر ایرپاد مکس زیر بالشتک گوش سمت چپ دیده می‌شود.

ads

می‌خواهید لپ تاپ اپل خود را بفروشید یا به تنظیمات کارخانه برگردانید؟ مطلب زیر را بخوانید:

ریست فکتوری مک بوک

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.