چرا پرورش عشق به هنر در کودکان مهم است؟

هنرهای فرهنگی – چیزهایی مانند رقص، موسیقی، هنرهای تجسمی و تئاتر – برای شروع کاوش با فرزندانتان از سنین جوانی مهم هستند.  آن دسته از هنرهایی که در قالب رخدادهای بین‌المللی و ملی جای می‌گیرند در جهان به هنرهای فرهنگی معروف هستند. هنر به شما این امکان را می‌دهد که ذهن خود را گسترش دهید، خلاقیت خود را کشف کنید و در فرهنگ و جامعه ما تامل کنید. وقتی عشق به هنر  در کودکان ایجاد می‌کنید، آن‌ها فرصتی برای کشف راه‌های ابراز وجود دارند و فرصت پیدا کردن علایق مادام العمر را دارند. هنرهای فرهنگی شامل هنرهای تجسمی، موسیقی، رقص، تئاتر در تمام اشکال آن است. واضح ترین دلیل اهمیت هنرها این است که فکر و خلاقیت را ترویج می‌کنند. آن‌ها نه تنها محصول ذهن خلاق افراد هستند، بلکه باعث می‌شوند هر کسی که به آن‌ها نگاه می کند یا تماشا می کند به معنای آن‌ها فکر کند. بهترین بخش مربوط به هنرهای فرهنگی است. آن‌ها تخیل را ترویج و تشویق می کنند. حتی زمانی که شما خلق کننده یا اجرا کننده نیستید، قرار گرفتن در معرض هنرهای فرهنگی فرصتی برای درگیر شدن با آن‌ها و اجازه دادن به تخیل شما را فراهم می‌کند.

هنرهای فرهنگی نیز به افراد دریچه‌ای برای احساساتشان می‌دهد. خلق هنر راهی عالی برای پردازش تجربیات و احساسات است – چه از طریق ایجاد و مشارکت در آن یا حتی با تماشای و قدردانی از هنر. ایجاد عشق به هنر در کودکان در زمان بزرگسالی از آن‌ها افرادی فهیم و مسئولیت پذیر می‌سازد.

قدردانی از هنرهای فرهنگی به مردم این امکان را می‌دهد که افق دید خود را گسترش دهند و دیدگاه‌های دیگر را در نظر بگیرند. ممکن است یک نفر برخی از انواع یک هنر خاص را دوست داشته باشد اما برای حوزه دیگری از هنر علاقه نشان ندهد؛ برای مثال، شما ممکن است عاشق مینیاتور باشید اما از نقاشی مدرن لذت نبرید یا ممکن است هنر مدرن را دوست داشته باشید اما علاقه‌ای به دیدن نقاشی های دوره رنسانس نداشته باشید. هنرهای فرهنگی نیز جامعه و فرهنگی را که حول آن ایجاد شده است منعکس می‌کند. قدردانی از انواع مختلف هنر و تربیت عشق به هنر در کودکان به شما امکان می‌دهد دیدگاه‌های مختلف را درک کنید. وقتی کودکان خود را از سنین پایین در معرض هنرهای فرهنگی قرار می‌دهید، آن‌ها یاد می‌گیرند که به دیدگاه‌های مختلف فکر کنند و از آن‌ها قدردانی کنند. والدین و مربیان به طور یکسان می‌دانند که پرورش بیان هنری در کودکان مهم است. هنر به کودکان اجازه می‌دهد تا خود را به روش‌های منحصر به فرد و خلاقانه بیان کنند و همچنین مزایای رشدی متعددی را به همراه دارد. چنین مزایایی شامل افزایش رشد شناختی و عاطفی، و همچنین بهبود حرکتی ظریف و مهارت های حل مسئله است. با این حال، با وجود این مزایا، دسترسی به آموزش هنر برای کودکان همیشه آسان نیست، چه به دلیل کاهش بودجه یا کمبود زمان و منابع باشد.

ساز دهنی مدل mv

۱۸,۳۲۰

تومان

فلوت ریکوردر یاماها مدل YRS 23

۴۹۰,۰۰۰

تومان

القای عشق به هنر فر در کودکان

بازدید کنندگان از موزه‌ی آثار ون‌گوک

القای عشق و قدردانی از هنرهای فرهنگی در فرزندانتان آسان است. بزرگترین کلید تربیت عشق به هنر در کودکان، قرار گرفتن در معرض آن است. لزومی ندارد که کودک را تحت فشار قرار دهید تا نوع خاصی از هنر را دوست داشته باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فرصت‌هایی را برای فرزندان خود فراهم کنید تا تصمیم بگیرند که چه نوع هنری را دوست دارند. ما با هم در این مقاله سعی می‌کنیم یاد بگیریم چگونه با معرفی اقسام هنرهای فرهنگی به کودکان عشق به هنر را در آن‌ها پرورش دهیم.

هنر تجسمی

راه‌های زیادی برای قرار دادن کودکان در هر سنی در معرض هنر وجود دارد. حتی کودکان خردسال نیز می‌توانند از قدم زدن در موزه و کاوش در سبک‌های مختلف هنری لذت ببرند. در حالی که بچه‌های کوچک‌تر لزوماً نمی‌توانند ساعت‌ها را در موزه هنر بگذرانند، نیم ساعت یا بیشتر کاوش در بخش کوچکی از موزه برای شروع قرار گرفتن در معرض هنر برای تربیت عشق به هنر در کودکان کافی است.

از کاوش در موزه با هم یک بازی بسازید. بخشی از موزه را انتخاب کنید که دارای رنگ‌های روشن یا مجسمه‌های جذاب باشد. با اشاره به یک سگ، یک ببر و یک خانم زیبا در نقاشی‌ها به اطراف قدم بزنید. حتی از بچه‌های کوچک خود بخواهید که نقاشی با رنگ قرمز یا پرنده پیدا کنند. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد که شروع به تماشا و بررسی نقاشی‌ها و مجسمه‌ها کنند. با افزایش سن، می‌توانید موزه را طولانی‌تر کاوش کنید یا به بخش‌های مختلف موزه بپردازید و بپرسید کدام نقاشی‌ها را بیشتر دوست دارید و چرا.

به علاوه، انواع موزه‌های هنری برای کاوش در کشور ما وجود دارد. برخی کوچک و پر از هنرمندان محلی یا منطقه‌ای هستند در حالی که برخی دیگر بزرگ هستند و شامل نقاشی‌های مشهور جهان هستند. مثلا موزه هنرهای معاصر جایی است که می‌توانید هنر بین‌الملل را در سبک مدرن به کودکان خود نشان دهید. برخی از موزه‌ها بر روی نوع خاصی از هنر تمرکز می‌کنند. برای ایجاد عشق به هنر در کودکان کافی است آنچه را که به آن دسترسی دارید کاوش کنید. این‌ها  همه هنر است و از نظر آموزش به کودکان شما برای قدردانی از هنر مفید است. شما (و فرزندانتان) مجبور نیستید هر هنرمند یا هر سبک هنری را که می‌بینید دوست داشته باشید. بدیهی است که نگاه کردن به هنر راهی عالی برای آشنا کردن کودکان با هنرهای فرهنگی است، اما خلق هنر نیز همینطور است! طراحی، رنگ‌آمیزی و نقاشی همه راه‌های فوق‌العاده‌ای برای کمک به کودکان برای درک هنر هستند. نقاشی یا مجسمه‌ای را که هنگام بازدید از موزه دیدید انتخاب کنید و آن را در خانه بازسازی کنید. درباره یک هنرمند بیاموزید و سعی کنید مانند آن‌ها هنری خلق کنید. سپس به موزه ای بروید که هنر این هنرمند را در خود دارد تا بتوانید شخصاً آن را ببینید! این کار در ایجاد عشق به هنر در کودکان بسیار موثر است.

بسیاری از موزه‌ها برنامه‌هایی مخصوصاً برای کودکان، اعم از کوچک‌تر و بزرگ‌تر دارند که می‌توانید از کاوش در موزه یا اشکال خاصی از هنر تا خلق آثار هنری بهره ببرید. همچنین می‌توانید کلاس‌ها و برنامه‌های هنری زیادی پیدا کنید تا به فرزندانتان اجازه دهید بیشتر به کاوش و خلق آثار هنری بپردازند. بسیاری از این برنامه‌ها رایگان هستند، بنابراین موزه‌های محلی، کتابخانه‌ها، و سازمان‌های شهری یا شهرستانی را برای یافتن پیشنهادهای نزدیک خود بررسی کنید.

مجموعه 11 عددی ابزار مجسمه سازی

۶۹۰,۰۰۰ تومان

موسیقی

موسیقی یکی از هنرهای فرهنگی است که فرزندان شما احتمالاً قبلاً با آن آشنا شده اند. شما موسیقی را روی دستگاه‌های پخش موسیقی خود پخش می‌کنید و احتمالاً در ماشین خود به رادیو گوش می‌دهید. با این حال، راه‌های عالی دیگری برای قرار دادن کودکان در معرض انواع دیگر تجربیات موسیقی وجود دارد. بدیهی است که بچه‌های شما می‌توانند خودشان نواختن ساز را یاد بگیرند. با این حال، نواختن یک ساز برای همه در کار نیست و این اشکالی ندارد.

علاوه بر پخش موسیقی، برای ایجاد عشق به هنر در کودکان می‌توانید با دیدن و گوش دادن به موسیقی زنده، فرزندان خود را در معرض موسیقی قرار دهید. این یک راه عالی برای القای عشق به موسیقی در کودکان است زیرا موسیقی در تمام اشکال آن دیدن زنده شگفت انگیز است. ارکستر، رسیتال پیانو، کنسرت جاز یا هر کنسرتی در این زمینه راهی عالی برای کشف موسیقی زنده است. با بچه‌ها در هر سنی، می‌توانید بپرسید که چگونه از موسیقی لذت می‌برند. با بچه‌های بزرگ‌تر، می‌توانید در مورد اینکه موسیقی چه احساسی در آن‌ها ایجاد می‌کند یا به چه چیزی آن‌ها را وادار به فکر کردن می‌کند، صحبت کنید.

ساز دهنی مدل mv

۱۸,۳۲۰

تومان

ساز دهنی مدل هارمونیکا کد 002

۳۰۱,۹۶۰

تومان

تئاتر

کودکان در هر سنی می‌توانند هنرهای فرهنگی را از طریق تئاتر درک کنند. دیدن یک نمایش یا موزیکال (که ترکیبی از موسیقی و تئاتر است!) هیجان انگیز است و می‌توان آن را به یک تجربه کامل تبدیل کرد. این کار باعث ایجاد عشق به هنر در کودکان است. نمایشی را انتخاب کنید و ببینید که می‌دانید بچه‌ها از آن لذت خواهند برد.

تئاتر اغلب ابزار بسیار آسانی برای صحبت در مورد هنرهای فرهنگی و جامعه است. از آنجایی که داستان روشنی بیان می‌شود، معنا و بازتاب جامعه و فرهنگی که از آن آمده است چیزی نیست که شما مجبور به تفسیر آن باشید. این بدان معنا نیست که شما باید یک بحث بزرگ داشته باشید یا در مورد درسی که باید از هر نمایشنامه یا موزیکالی که تماشا می‌کنید صحبت کنید، اما این موضوعی است که اگر بخواهید یا اگر شما یا بچه‌هایتان به آن علاقه خاصی دارید می توانید درباره آن صحبت کنید که باعث تقویت عشق به هنر در کودکان می‌شود.

اگر اجرا چیزی است که بچه‌های شما به آن علاقه دارند، کمپ‌های تابستانی مربوط به بازیگری و تئاتر و همچنین فرصت‌هایی برای تست بازیگری برای نقش‌هایی در تئاترهای محلی و تولیدات تئاتر مدرسه‌شان را کشف کنید.

رقص و حرکات ریتمیک

راه دیگری برای نشان دادن و القای عشق به هنرهای فرهنگی در کودکان از طریق رقص است. انواع سبک‌های رقص و حرکات ریتمیک وجود دارد  که کودک را برای ورود به عرصه هنر وارد می‌کند.

مزایای آموزش هنر

عشق به هنر در کودکان

آموزش هنر و ایجاد عشق به هنر در کودکان یکی از جنبه‌های اساسی رشد کودک است. زیرا خلاقیت، تخیل، بیان خود و مهارت‌های حل مسئله را تقویت می‌کند. بهتر است برخی از مزایای ایجاد عشق به هنر در کودکان را با هم مرور کنیم

توسعه شناختی:

آموزش هنر با تقویت حافظه، توانایی‌های بصری-فضایی و مهارت‌های تفکر انتقادی باعث رشد شناختی می‌شود. ایجاد هنر باعث تحریک ارتباطات عصبی مغز، بهبود دامنه توجه و مهارت های حل مسئله می‌شود. همچنین کودکان را تشویق می‌کند تا آزمایش کنند، ریسک کنند و از اشتباهات درس بگیرند، که منجر به بهبود اعتماد به نفس و نتایج یادگیری می‌شود.

رشد عاطفی:

هنر با اجازه دادن به بچه‌ها برای بیان و پردازش احساسات پیچیده‌ای که ممکن است قادر به بیان آن‌ها در کلمات نباشند، خروجی احساسی را فراهم می‌کند. کودکان یاد می‌گیرند که با احساسات قوی کنار بیایند و همدلی و خودآگاهی را در خود پرورش دهند که منجر به بهبود سلامت روان می‌شود. هنردرمانی ابزاری مفید برای کودکانی است که دچار اضطراب، افسردگی و تروما هستند.

ماژیک وایت برد کد x-828 M بسته 4 عددی

۴۲,۸۰۰

تومان

ماژیک سی دی مدل X-130

۲۰,۰۰۰

تومان

تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف

کودکی نقاشی می‌کشد

آموزش و تقویت عشق به هنر در کودکان به توسعه مهارت‌های حرکتی ظریف و هماهنگی دست و چشم کمک می‌کند و کنترل و دقت در حرکات را افزایش می‌دهد. فعالیت‌هایی مانند طراحی، نقاشی و مجسمه‌سازی، مهارت و قدرت را بهبود می‌بخشد، که منجر به بهبود دستخط و توانایی بهتر در کار با ابزارهایی مانند قیچی و چسب می‌شود.

قدردانی هنری

مطالعه و خلق هنر به کودکان ارزش ابراز وجود را می‌آموزد و به آنها کمک می‌کند تا در طول زندگی قدردانی از هنر داشته باشند. از طریق آموزش هنر، کودکان با فرهنگ‌ها، زمینه‌های تاریخی و سبک‌های مختلف آشنا می‌شوند و درک بهتری از دنیای اطراف خود ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، تقویت قدردانی از هنر از صنعت خلاق و بازده فرهنگی حمایت می‌کند و در نتیجه به اقتصاد کمک می‌کند. پس از بررسی اهمیت آموزش هنر برای بچه‌ها و بحث در مورد راه های مختلف برای تقویت عشق آنها به آن، می‌بینیم که هرگز برای معرفی آنها به دنیای هنر زود نیست.

ما آموخته‌ایم که آموزش هنری رشد شناختی و عاطفی را تحریک می‌کند، مهارت‌های حرکتی ظریف را تقویت می‌کند و قدردانی از هنر را ترویج می‌کند. بنابراین، والدین و معلمان باید خلاقیت را تشویق کنند و به ترویج عشق به هنر در کودکان تلاش کنند.  هنر را در دسترس قرار دهند و پیشرفت را جشن بگیرند. در کلاس درس، هنر را می‌توان در موضوعات دیگر گنجاند تا آن را به یک رویکرد چند رشته‌ای تبدیل کند.

ما باید در نظر داشته باشیم که سرمایه گذاری در آموزش هنر برای کودکان فقط یک فعالیت تفریحی نیست، بلکه راهی سازنده برای افزایش رشد کلی آن‌هاست. والدین و معلمان باید دست به دست هم دهند تا هنر را در سنین پایین معرفی کنند و بچه‌ها را تشویق کنند تا جنبه هنری خود را کشف کنند.

منبع: dailymom

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.