چرا سری سایلنت هیل در خطر قرار گرفته است؟

مجموعه سایلنت هیل یکی از مهم‌ترین سری‌ بازی‌های ژانر ترسناک است و اوج آن در دوره پلی‌استیشن‌های یک و دو بود. اما پروژه‌های اخیر و آینده مربوط به سری، ریسک لکه‌دار کردن هویت و روح این مجموعه را با خود به همراه دارد. در حال حاضر کونامی پروژه‌های زیادی از سایلنت هیل در دست ساخت دارد و بسیاری از طرفداران چشم‌انتظار آینده مجموعه هستند. اما در این بین طرفدارانی هم دلهره دارند که فاز جدید سایلنت هیل چندان چنگی به دل نزند.

<!–

–>

سایلنت هیل را بسیاری به عنوان رقیبی برای رزیدنت اویل درنظر می‌گرفتند، اما از همان ابتدا این مجموعه نشان داد که عنوانی متمایز در ژانر وحشت روان‌شناختی است که می‌تواند گسترده‌تر شود و داستانی عمیق به بازیکنان ارائه دهد. Team Silent توسعه بازی‌های بعدی سری را بعد از سایلنت هیل ۴ متوقف کرد و موفقیت‌های مجموعه کمرنگ شد و کونامی را مجبور به استفاده از استراتژی عرضه فعلی کرد.

اعتبار در خطر سایلنت هیل

ریمیک سایلنت هیل 2ریمیک سایلنت هیل 2

زمانی که توسعه سری سایلنت هیل دست Team Silent بود، این فرانچایز چشم‌اندازی مشخص و خلاقانه داشت. در حال حاضر عناوین سایلنت هیل توسط استودیوهای متنوعی ساخته می‌شوند و خب این بد نیست که این بازی‌ها توسط فکرهای خلاق متفاوتی ساخته شوند، اما چیزی که باید در نظر داشت این است که سایلنت هیل نوایی مبهم و خاص در روایت داستان داشت و برای چنین مجموعه‌ای بهتر است گروهی ثابت مشغول به کار شوند.

بحث لکه‌دار شدن اعتبار این فرانچایز لحظه‌ای حس شد که خبر کنسل شدن ساخت بازی سایلنت هیل توسط کوجیما پخش شد و طرفداران را به شدت عصبانی کرد. خیلی از بازیکنان خواستار دیدن یک بازی از این مجموعه به ساخت کوجیما بودند، چون او به ریشه سری آشنا است و می‌توانست از ایده‌های خلاقانه گیرمو دل تورو کمک بگیرد. فاز فعلی این مجموعه رهبری فردی مثل کوجیما را کم دارد و چهره‌ای مثل او تکه‌ای گمشده برای سری به شمار می‌رود.

رقبای بزرگ ژانر ترس و بقا

سایلنت هیلسایلنت هیل

خیلی جالب است که سال‌ها از رقابت رزیدنت اویل و سایلنت هیل در ژانر ترس و بقا گذشته و الان هم باید در بین بازی‌های بودجه کلان شاهد رقابت این دو سری باشیم. وضعیت فعلی کپکام به گونه‌ای است که رقابتی در این زمینه برای عناوین خود نمی‌بیند.

حتی سری رزیدنت اویل که با عرضه رزیدنت اویل ۷ به ژانر بقا دوباره متعهد شد از عناوین کلاسیک سایلنت هیل الهام‌ گرفته است. بد نیست بگوییم که الن ویک ۲ که از بازی‌‌‌های ترسناک اخیر است در دی‌ان‌ای خود ترس القاگر نهاده است. سیر تکاملی بازی‌های ترسناک دهه اخیر فضایی شدیدا رقابتی ایجاد کرده و حالا پیدا کردن جایگاه در این بازار راحت نخواهد بود.

مشخصا نگرانی عادی‌ای برای طرفداران وجود دارد که آینده سری چه خواهد شد، اما در این بین خوش‌بینی‌ای هم وجود دارد. عناوین آینده سری یعنی Silent Hill: Townfall و Silent Hill f ممکن است ارتباطی مفید بین بازی‌های کلاسیک و خلاقیت تازه سری ایجاد کنند. در نهایت هم Silent Hill 2 Remake ممکن است برای طرفداران ورودی خوبی در فرانچایز باشد و آن‌ها را بعد از سال‌ها باز هم راضی کند. اگرچه که نگرانی آنجاست که عنوانی مثل Short Massage کاملا از ریشه‌های سری دور است و ممکن است چنین برنامه‌ای برای دیگر عناوین نیز در نظر گرفته شده باشد.

خب دوستان نظر شما چیست؟ آیا به آینده سری با وجود وضعیت فعلی کونامی امیدی هست؟ به نظر شما کوجیما در آینده برای ساخت عنوانی دیگر از سری باز می‌گردد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.