چرا ساخت دنباله بازی کال آف دیوتی بلک اپس ۲ حرکت هوشمندانه‌ای است؟

با اینکه هیچ چیز هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما ظاهرا عنوان بعدی کال آف دیوتی دنباله مستقیم از نسخه بسیار محبوب بلک اپس ۲ است. به نظر می‌آید قرار است این عنوان با خود موارد جذاب زیادی را به همراه داشته باشد. برای مثال برگرداندن شخصیت‌های محبوب طرفداران و ساخت یک بازی آینده‌نگرانه. حتی قرار است برخی ویژگی‌هایی به بازی اضافه شود که دوستداران زیرمجموعه‌های سری منتظر آن بودند. در حال حاضر زود است که بگوییم این عنوان همان چیزی است که فرانچایز می‌خواهد. اما چیزی که مشخص است این است که این بازی می‌تواند قدم درست بعدی برای سری باشد.

<!–

–>

در حال حاضر، سری کال آف دیوتی مشخصا دوران سختی را پشت سر می‌گذارد، آن هم با عرضه بازی‌هایی مانند مدرن وارفر ۳ و ونگارد. طرفداران به شدت منتظر یک اثر متفاوت هستند، اما استودیو‌ها در انجام این مورد ناکام بودند. با این حال، برگشتن به روز‌های خوب سری در دوره عناوینی مانند بلک اپس ۲ می‌تواند نوش داروی فرانچایز باشد. اگر به بازی بعدی به اندازه کافی دقت شود، مشکل مجذوب شدن طرفداران به بازی‌ها پایان می‌رسد.

یک دنباله از بلک اپس ۲ یک ایده معرکه می‌تواند باشد

کال آف دیوتی بلک اپس 2کال آف دیوتی بلک اپس 2

دلیل اینکه برگشتن به دوره انتشار بلک اپس ۲ ایده خوبی می‌تواند باشد این است که همچنان این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ سری به شمار می‌رود. تا قبل انتشار GTA V این اثر به عنوان بزرگ‌ترین لانچ دنیای سرگرمی شناخته می‌شد. بازیکنان عاشق گیم‌پلی بازی، داستان میخکوب کننده و تقریبا همه‌ی جنبه‌های بازی بودند.

بلک اپس ۲ روایت خیره‌کننده‌ای که تری‌آرک با ساخت نسخه قبلی آورده بود را به یک مرحله جدید برد. این بار، بازیکنان در دو تایم لاین مختلف مشغول بازی بودند که در نقش الکس میسون و پسرش دیوید ظاهر می‌شدند. داستان میخکوب کننده بازی بازیکنان را لبه صندلی نگه می‌داشت. همچنین از بهترین موارد بازی به داشتن چند پایان‌بندی مختلف بسته به انتخاب‌های شما اشاره کرد.

جدای از بخش کمپین بازی، بودن ۳ مود فوق‌العاده جذاب در بازی بود که این اثر را خاص‌تر می‌کرد. این مودها زامبی مود، TranZit مود و مولتی‌پلیر نشاط‌آور بازی بودند. با اینکه این اثر کامل نبود، اما همچنان محتوای خوبی برای ارائه داشت که گیمرها را همراه خود می‌کرد. متاسفانه اما تری‌آرک رویه داستان را در بلک اپس ۳ عوض کرد. حتی در نسخه چهارم عملا بخش کمپین بازی را حذف کرد.

یک دنباله خوب می‌تواند بلک اپس را به ریشه خود برگرداند

کال آف دیوتی بلک اپس 2کال آف دیوتی بلک اپس 2

بعد از تغییرهای شدید بلک اپس طرفداران به شدت منتظر بازگشت سری به ریشه‌های خود بودند. انتشار بلک اپس کلد وار این کار را تا حدودی انجام داد چون نقش دنباله نسخه اول بلک اپس را ایفا کرد. حتی با اینکه این اثر خیلی خوب نبود، طرفداران دوستش داشتند. به دلیل این موفقیت، منطقی است که تری‌آرک این راه را به درستی ادامه دهد.

حال که به نظر می‌رسد طرفداران یک دنباله خوب را در پیش دارند، خیلی از آن‌ها بسیار مشتاق انتشار آن هستند. اگر این شایعات درست باشند، نقشه استودیو برای سال ۲۰۲۵ عالی به نظر می‌رسد. این دفعه اما نوبت یک دنباله پرمحتوا از داستان خوش ساخت بلک اپس ۲ است. نه تنها این بازی یک بازگشت عالی برای شکل‌گیری دوباره مجموعه است، بلکه می‌تواند داستانی را ارائه بدهد که بلک اپس ۳ هیچ‌وقت نتوانست ارائه دهد.

جدای از ریبوت کل سری، تری‌آرک با گسترش بازی داستان‌های کامل‌تری هم می‌تواند ارائه دهد. در حال حاضر همه چیز به نظر می‌آید که به خوبی پیش می‌رود. با وجود دور شدن طرفداران از مجموعه با نسخه‌های سوم و چهارم بلک اپس، این عنوان به نظر راه بازگشتی برای دوستداران کالاف دیوتی است.

خب دوستان نطر شما چیست؟ اگر شایعات درست باشند این بازی می‌تواند مجموعه را به شکوه قبل بازگرداند؟ نظرات خود را با ما به اشتراگ بگذارید.       

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.