چرا در هنگام رانندگی تمایل بیشتری به غذاخوردن داریم؟

احتمالا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که در هنگام رانندگی در مسیرهای طولانی و به ویژه در زمان مسافرت، فرد راننده علاقه زیادی به خوردن انواع غذاها و هله هوله های مختلف دارد. دلیل این موضوع چیست؟

به گزارش سیناپرس، رانندگی در یک مسیر طولانی و خسته کننده دمعمولا کار دشواری است و در این میان هدف شما در مقصد، اصلی ترین انگیزه پشت سر گذاشتن این شرایط دشوار محسوب می شود. در این میان  برخی افراد معتقدند این مقصد نیست که در طول سفر بیشترین اهمیت را دارد زیرا بیش از دو سوم  از شرکت کنندگان در یک نظر سنجی اعلام کردند که خوردن  تنقلات می ‌تواند خستگی یک سفر طولانی را کم کند.

این  نظرسنجی جدید که از ۲۰۰۵ بزرگسال انجام شد نشان می دهد که راهکارهایی مانند خوردن تنقلات (۳۸ ٪)، شرکت در بحث و گفتگو (۳۴ ٪) و توقف در طول مسیر (۳۰٪) از مهم ترین روش های کاهش خستگی در یک سفر جاده ای هستند. علاوه بر این، شرکت کنندگان اعلام کردند بهترین گزینه سفر برای آن ها در صورت داشتن حق انتخاب، سفر با خودرو (۳۸%) هواپیما (۳۵%) و  قطار (۱۸%) است.

بهترین میان وعده های سفر جاده ای

نتایج نشان داد که  ۷ نفر از هر ۱۰ نفر (۷۱ درصد)  موافق هستند که سفرهای جاده ای به آن ها این اجازه را می دهد تا رژیم غذایی خود را فراموش کرده و هر میزان تنقلات را که دوست دارند بخورند. در این میان ۴۷ درصد پاسخ دهندگان معتقدند مصرف چیپس بهترین گزینه در هنگام رانندگی بوده و ۴۴ درصد به  کلوچه و شیرینی و ۴۲ درصد به  آب نبات  اشاره کردند.

در هر صورت عمل خوردن در حال حرکت به قدری مهم است که ۴۴ درصد افراد حتی می گویند ممنوعیت غذا خوردن در ماشین در سفرهای جاده ای یک قانون اشتباه و بد است. شصت و یک درصد از پاسخ دهندگان نیز اعتراف کردند که با کسی که اجازه خوردن مواد غذایی را در حین رانندگی نمی دهد به سفر نمی روند.

به گزارش سیناپرس، با وجود این، اکثریت  ۵۲ درصدی شرکت کنندگان می گویند که هر فرد باید تنقلات خود را همراه داشته باشد و همچنین انتظار می رود که آن ها را با همسفران خود به اشتراک بگذارند، دو سوم (۶۵٪) این افراد اذعان دارند که برخی از خوراکی ها وجود دارد که هرگز با بقیه همسفرانشان به اشتراک نمی گذارند. اصلی ترین تنقلاتی که پاسخ دهندگان برای خود ذخیره می کنند عبارتند از شکلات ، میوه های خاص و آدامس.

گفتنی است صرف نظر از طول و نوع مسیر، پاسخ دهندگان به طور ایده آل مایلند هر سه ساعت یکبار توقف کنند تا انبار خوراکی های خود را دوباره پر کنند.

قوانین طلایی سفر در جاده چیست؟

به گزارش سیناپرس، برای بسیاری از پاسخ دهندگان (۴۳٪) این موضوع دارای اهمیت زیادی است که  سرنشینان خودرو پیش از سفر استحمام کنند. ۳۹ درصد افراد معتقدند دیگر قانون طلایی سفرهای جاده ای استفاده از دئودورانت است، اما نه عطر یا ادکلن قوی  و ۳۸ درصد حاضرین در این نظر سنجی معتقدند سرنشین صندلی جلو باید در مسیرها کمک کرده و به راننده آذوقه برساند و ۳۱ درصد نیز می گویند همیشه خود راننده باید موسیقی پخش شده در طول سفر را انتخاب کند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: studyfinds

نوشته چرا در هنگام رانندگی تمایل بیشتری به غذاخوردن داریم؟ اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.