چرا درمان ویروس جدید آنفلوانزا بسیار زمان بر است؟

گزارش های پزشکی نشان می دهد: طی هفته های اخیر در بسیاری از مناطق جهان شاهد افزایش موارد ابتلا به نوع جدید ویروس آنفلوانزای موسوم به H3N2 هستیم که یک زیرگروه از ویروس آنفولانزای A محسوب می شود. این بیماری طول درمانی طولانی داشته و بیماران زمان زیادی را برای بهبود نیاز دارند.

به گزارش سیناپرس، نوع جدید ویروس آنفلوانزا که در بسیاری از مناطق جهان شیوع یافته است، می تواند پرندگان و پستانداران را آلوده کند و اخیراً شاهد افزایش موارد این عفونت در گوشه و کنار جهان بوده‌ایم. عفونت آنفلوانزای H3N2 از نظر علائم تب، کاهش تعداد گلبول‌ های سفید خون و افزایش CRP یا پروتئین واکنش ‌گر، بسیار شدیدتر از نوع A H1N1 یا B است. این بیماری مانند هر بیماری ویروسی دیگری با علائمی نظیر تب، ضعف عمومی، گلودرد، سردرد و سرفه ظاهر می شود اما بسیار شدیدتر از سایر انواع آنفلوانزا محسوب شده و تب ناشی از آن معمولاً برای یک دوره طولانی فرد بیمار را درگیر می کند. علائم این نوع جدید از آنفلوانزا گاهی ممکن است هفته ها تا حتی ماه ها ادامه داشته باشد و کودکان خردسال و افراد مسن بیشتر مستعد ابتلا به این عفونت هستند.

ویروس جدید آنفلوانزا چگونه منتشر می شود؟

بررسی های انجام شده نشان می دهد؛ ویروس H3N2 از طریق قطرات آلوده منتشر شده در هوا و با روشی مانند ویروس کرونا پخش می شود. بنابراین این ویروس بسیار مسری بوده و در محیط های عمومی احتمال انتقال آن بسیار بیشتر می شود. متاسفانه این دو بیماری توسط ویروس های مختلف ایجاد شده و با کاهش استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، شیوع این ویروس سریعتر شده است.

علائم عفونت ویروس H3N2 چیست؟

علائم اولیه این بیماری شبیه علائم آنفولانزای معمولی است، بنابراین افراد باید به جای خود درمانی به دنبال مشاوره پزشکی باشندزیرا در صورت مراجعه به موقع برای درمان، امکان تشخیص و مداخله زودهنگام امکان پذیر است. بنابراین توصیه می شود هر زمان علائم سرماخوردگی از جمله تب، بدن درد و ضعف و گلودرد را داشتید سریعا به مراکز درمانی مراجعه و از مشورت متخصصین استفاده کنید.

چگونه از عفونت H3N2 در امان بمانیم؟

به گزارش سیناپرس، از آنجایی که این نوع جدید آنفلوانزا یک بیماری تنفسی است که  از طریق قطرات پخش می شود، استفاده از ماسک در داخل و خارج از منزل می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. از آنجایی که بیشتر مردم به طور طبیعی در داخل خانه از ماسک استفاده نمی کنند، مشاهده می شود که با ابتلای یک نفر از اعضای خانواده، در نهایت تمام خانواده مبتلا می شوند. در این میان رعایت بهداشت و شستشوی دست کمک زیادی به پیشگیری از شیوع این بیماری می کند. نوشیدن آب فراوان، غرغره آب و نمک، استنشاق بخار آب داغ، پرهیز از غذا و محیط سرد و رعایت فاصله اجتماعی از شدت شیوع ویروس H3N2 می کاهد.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

نوشته چرا درمان ویروس جدید آنفلوانزا بسیار زمان بر است؟ اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.