چرا حذف دکمه‌های فیزیکی آیفون ۱۵ تصمیم خوبی نیست؟

2022 11 apple iphone 14 lifestyle 2 638bb8fbe60c0026b8255f66

حتی اگر هم مسئله تجربه کاربری را کنار بگذاریم نمی‌توانیم از مشکلاتی که احتمال دارد برای دستگاه پیش بیاید چشم‌پوشی کنیم. اکثر کاربران از دکمه‌های کناری برای روشن و خاموش کردن گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند. حال فرض کنید موتور تاپتیک آیفون دچار مشکل شده و نیاز دارید دستگاه را ری‌استارت کنید. چگونه این کار را با دکمه‌های لمسی یکپارچه که اکنون به درستی کار نمی‌کنند، انجام می‌دهید؟ بله، دستیار صوتی نیز می‌تواند هنگام ری‌استارت کردن آیفون به کار بیاید اما تعداد افرادی که از این روش آگاه هستند، زیاد نیست.

در این مقاله قصد نداریم که آیفون را به دلیل نوآوری در طراحی سرزنش کنیم اما دلیل اینکه شرکت‌ها به سمت حذف دکمه‌های فیزیکی رفته‌اند چیست؟ به عنوان مثال، تسلاها دکمه‌های فیزیکی روی داشبورد ندارند؛ زیرا همه چیز روی صفحه لمسی است.

اگر بخواهیم به دنیای خودروها سری بزنیم و ببینیم حذف دکمه‌های فیزیکی چه تجربه‌ای برای رانندگان ایجاد کرده به نتایج جالبی می‌رسیم.

چندی پیش نتیجه پژوهش گروهی سوئدی نشان داد که حذف همه دکمه‌ها به نفع صفحه‌نمایش‌های لمسی بزرگ تجربه کاربری ناخوشایندی برای رانندگان ایجاد می‌‌کند. در این آزمایش یازده وسیله نقلیه مدرن حضور داشتند که برای انجام کارهایی مانند تغییر موزیک و اعمال تنظیمات هنگام رانندگی با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت مورد بررسی قرار گرفتند.

حذف دکمه‌های فیزیکی و تغییر طراحی قاب‌های محافظ

می‌توان کیس‌های گوشی را یکی دیگر از نگرانی‌ها درباره حذف دکمه‌های فیزیکی دانست. بسیاری از قاب‌های موجود در بازار دارای روکشی روی دکمه‌های صدا و پاور هستند. اگر اپل تصمیم بگیرد دکمه‌های لمسی را در دستگاه خود قرار دهد، باید کیس‌های دستگاه در آن بخش‌ها بریدگی داشته باشند و به همین دلیل به اندازه کافی محافظت نمی‌شوند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.