چرا به ریمیک سه‌گانه اصلی God of War نیاز داریم؟

به دلایلی کاملا مشخص، در حال حاضر کریتوس یکی از اصلی‌ترین نمادهای شرکت سونی است. بازی God of War که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، به خاطر داستان قوی و فضاسازی زیبایی که داشت مورد قبول تمامی منتقدان و بازیکنان شد. این بازی یک گیم‌پلی بسیار جذاب داشت و به نحوی یک سبک جدید از نقش‌آفرینی را به نمایش گذاشت. ولی خب تمامی این دست‌آوردها بدون سه‌گانه اصلی God of War ممکن نبود. ما شاید تا این اندازه به کریتوس جذب نمی‌شدیم، اگر با شخصیت قبلی‌اش آشنا نبودیم.

<!–

–>

در حال حاضر فروش مجموعه جدید گاد آو وار از سه‌گانه‌ قبلی‌اش هم بیشتر است. البته این موضوع به این علت نیست که کیفیت بازی‌های قبلی‌اش کم بود، صرفا بازی‌های جدید این مجموعه گرافیک و گیم‌پلی مهیج‌تری را می‌توانند با تکنولوژی امروزی نشان دهند. با این حال نباید بازی‌های قبلی این مجموعه را فراموش کنیم. الان زمان خیلی خوبی است که سه‌گانه اصلی God of War یک ریمیک دریافت کنند تا نسل جدید بازیکنان هم بتوانند با داستان اصلی کریتوس آشنا شوند. دلایل خوبی هم وجود دارد که سونی و سانتا مونیکا این کار را انجام دهند و اگر شما هم می‌خواهید با این دلایل آشنا شوید، در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.

وضعیت فعلی مجموعه وابسته به سه‌گانه اصلی است


چرا به ریمیک سه‌گانه اصلی God of War نیاز داریم؟ - ویجیاتوچرا به ریمیک سه‌گانه اصلی God of War نیاز داریم؟ - ویجیاتو

نسخه‌ای که در سال ۲۰۱۸ دیدیم خیلی به بازی‌های قدیمی این مجموعه شباهت داشت. البته درست است که فضا بازی و گیم‌پلی آن به شدت تغییر کرده بود، ولی هنوز مشخص بود که ما در حال تماشا یک دنباله هستیم و نه یک داستان جدید از کریتوس. نحوه روایت داستان، شخصیت‌هایی که می‌بینیم و در کل تجربه‌ای که داریم به شدت وابسته به آگاهی از داستان قدیمی بازی است. درست است که شما می‌توانید از بازی گاد آو وار ۲۰۱۸ به خوبی لذت ببرید و حتی به سراغ بازی‌های اولش هم نروید؛ ولی داستان بازی چندین برابر زیبا‌تر می‌شود اگر با داستان‌های قبلی هم آشنا باشید.

حالا چرا این موضوع مهم است؟ چون دلیل خیلی از ویژگی‌های شخصیتی کریتوس را می‌‌توانیم در بازی‌های اول ببینیم. علت تمرکز کریتوس روی کودکی آترئوس می‌تواند درگیری خود کریتوس با زئوس باشد. یا حتی می‌توانیم دلیل اینکه چرا کریتوس دوست ندارد که بقیه راز خدایی او را بدانند را بفهمیم. همه این‌ها باعث می‌شوند که به یک نسخه ریمیک نیاز داشته باشیم تا بقیه هم با داستان اصلی کریتوس آشنا شوند. شاید همه به تجهیزات مورد نیاز برای تجربه سه‌گانه اصلی God of War را نداشته باشند و یک مجموعه ریمیک می‌توانید این فرصت را برای همه ایجاد کند.

یک تصمیم عالی برای مجموعه


سه‌گانه اصلی God of Warسه‌گانه اصلی God of War

هنوز معلوم نیست که آینده این مجموعه به کدام سمت خواهد رفت. با اتمام God of War Ragnarok یک سری سوال بی‌جواب ماند و شاید بازی بعدی هم در مورد همین موضوع باشد. البته این را هم باید ذکر کرد که یک اسپین‌آف بر اساس آترئوس هم دور از ذهن نیست. اگر این مجموعه در ادامه داستانش کریتوس را نکشد، احتمالا او شخصیت اصلی بازی بعدی هم باشد. برای همین برای سونی خیلی خوب خواهد شد اگر کمی بیشتر در مورد تاریخ این شخصیت نمادینش توضیح دهد.

سرعت بسیار زیاد پیشرفت کنسول‌های امروزی باعث شده‌ است که بسیاری از بازیکنان نتوانند یک تجربه خوب از بازی‌های نسبتا قدیمی داشته باشند. درست است که نسخه‌های قدیمی‌تر سه‌گانه اصلی God of War برای کنسول‌های جدید هم آمدند و ریمستر‌ نسل هفتم‌شان را روی کنسول‌های جدید دیدیم؛ ولی هنوز خیلی از بازیکنان نمی‌دانند که داستان کریتوس در یونان چیست. برای همین اگر سونی تصمیم بگیرد که این سه‌گانه را ریمیک کند هم به نفع بازیکنان است تا با داستان اصلی کریتوس آشنا شوند و هم به نفع خودشان است تا شهرت و محبوبیت کریتوس را از این طریق افزایش دهند.

یادآوری سه‌گانه اصلی God of War می‌تواند روی آینده هم تاثیرگذار باشد


چرا به ریمیک سه‌گانه اصلی God of War نیاز داریم؟ - ویجیاتوچرا به ریمیک سه‌گانه اصلی God of War نیاز داریم؟ - ویجیاتو

با یادآوری داستان‌های قبلی بازی، سانتا مونیکا می‌تواند از چندین روش روایت داستان استفاده کند. دیگر این استودیو نیازی نیست که نگران باشد که آیا بازیکنان با یک بخشی از داستان آشنا هستند یا نه. این موضوع کمک می‌کند که دست این استودیو برای ساخت بازی‌های جدیدش بازتر باشد و هم در کنار آن بتواند با الهام از بازی‌های گذشته، عناوین بهتری را منتشر کند. در کنار این موضوع یک دلیل دیگر هم وجود دارد.

در حال حاضر بازی‌های بسیار زیادی هستند که احتمالا در موردشان یک فیلم و یا سریال منتشر شود. یکی از این بازی‌ها مجموعه گاد آو وار است و شاید در آینده‌ای نزدیک یک سریال در مورد کریتوس ببینیم. برای همین اگر سونی یک ریمیک از بازی‌های قبلی‌اش را منتشر کند، هم می‌تواند بازیکنان را با گذشته کریتوس بیشتر آشنا کند و هم محبوبیت این مجموعه را افزایش دهد تا وقتی که سریالش منتشر شد، فروش خیلی بهتری داشته باشد. قطعا بازیکنان نسبت به چنین کاری واکنش خیلی بهتری نشان خواهند داد.

احتمال ریمستر در آینده‌ای نزدیک


سه‌گانه اصلی God of Warسه‌گانه اصلی God of War

از آن‌جایی که بسیاری از بازیکنان جدید PS5 اصلا نسخه‌های قبلی را تجربه نکرده بودند، تعجبی ندارد که سونی هم قصد دارد که به یک طریقی این بازی‌ها را به دستشان برساند. طبق یک سری از شایعات قرار است که سه‌گانه اصلی God of War برای پلی استیشن ۵ ریمستر شود. البته هنوز یک موضوع دقیق مشخص نیست. ما هنوز نمی‌دانیم که آیا قرار است یک ریمستر مثل چیزی که روی PS3 دیدیم دریافت کنیم یا چیزی شبیه به یک ریمیک.

از آن‌جایی که سونی روی ریمسترهای بازی‌هایی مثل اسپایدرمن و لست آو آس هم کار کرد، بعید نیست که پروژه بعدی‌اش برای گاد آو وار باشد. متاسفانه هنوز اطلاعات دقیقی از این ریمستر در دست نیست. تنها حدسی که می‌توانیم بزنیم این است که سال ۲۰۲۵ چون سالگرد بیست سالگی مجموعه گاد آو وار است، شاید این ریمستر سه‌گانه اصلی هم در همان سال منتشر شود.

نظر شما چیست؟ آیا دوست دارید که ریمیک یا ریمستر سه‌گانه اصلی گاد آو وار ساخته شود؟ حتما نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید!

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.