چرا به بازی ددپول نیاز داریم؟

ددپول یک شخصیت خاص از دنیای کمیک‌های مارول است. این جهش‌یافته که به اسم خودش یعنی وید ویلسون نیز شناخته می‌شود، فردی ماهر در استفاده از چندین اسلحه مختلف است و مانند ولورین فاکتور التیام‌بخشی را نیز در خود دارد. اما شاید مهم‌ترین شاخصه این کاراکتر، شوخ طبعی او باشد که به راحتی با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند. همین قدرت ددپول باعث شده که او بین ابرقهرمانان بسیار محبوب شود. ددپول در سال‌های اخیر حضورهای زیادی در کمیک‌ها، فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و بعضی ویدیوگیم‌ها داشته است.

<!–

–>

چیزی که در بازی‌ها مشخص بوده این است که او بیشتر یک شخصیت جانبی بود و نقشی در داستان اصلی نداشت. از این نگذریم که ددپول بازی خود را در سال ۲۰۱۳ نیز داشت که توسط استودیوی High Moon ساخته و توسط اکتیویژن منتشر شد، اما متاسفانه به قدری که باید دیده نشد. زمان گذشته و الان به چند دلیل بهترین زمان برای عرضه یک بازی جدید از ددپول است، پس با ویجیاتو همراه باشید.

دنیای مشترک اینسامنیاک بین شخصیت‌های مارول

ددپول در MCUددپول در MCU

اینسامنیاک گیمز پس از موفقیت بازی اسپایدرمن ۲۰۱۸، جهان خودش که برگرفته از دنیای مارول بود را گسترش داد. با اینکه این بازی چند مکان نمادین از کمیک‌های مارول مانند برج اونجرز و پناهگاه مقدس دکتر استرنج را در خود داشت، بیشتر یک اثر مستقل بود که فقط شامل اسپایدرمن و کاراکترهای مربوط به آن می‌شد و اسپایدرمن ۲ نیز همین مسیر را ادامه داد. اینسامنیاک گیمز اما یک تصمیم جالب گرفت و دنیایی مشترک بین این شخصیت‌ها ساخت چون به گفته خود استودیو، بازی ولورین به نوعی با ادامه اسپایدرمن ۲ ارتباط دارد.

البته باید به این اشاره کنیم که بازی ولورین در زمان و مکانی متفاوت از اسپایدرمن روایت می‌شود؛ اما به نوعی استودیو قصد دارد با دنیای این شخصیت‌ها کارهایی کند که آینده جذابی را در انتظار خواهد داشت. حضور ددپول در بازی ولورین برای یک چشم‌انداز شخصیتی معرکه است و به نوعی زمینه‌سازی خوبی برای بازی خودش می‌شود.

بیش از یک دهه از بازی قبلی ددپول گذشته است

بازی ددپولبازی ددپول

بازی ددپول که توسط اکتیویژن منتشر شد شاید آن‌قدر هم قدیمی به نظر نرسد، اما فقط برای کنسول‌های نسل هفتمی Xbox 360 و PS3 در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. مشخصا توسعه‌دهندگان هر آنچه از دست‌شان بر می‌آمد انجام دادند تا یک بازی خوب با آن تکنولوژی بسازند، اما در حال حاضر ۲ نسل از آن کنسول‌ها گذشته و پیشرفت‌های عظیمی در این زمینه حاصل شده است.

از این‌رو، سازندگان دست بازتری دارند تا بتوانند یک بازی ددپول بهتر بسازند. به جای اینکه ما یک بازی خطی هک اند اسلش ببینیم، می‌توانیم ددپول را در یک دنیای جهان باز مشاهده کنیم. حال اگر توسعه‌دهندگان بخواهند قابلیت تلپورت او از بازی قبلی را نیز در آن اجرا کنند، تکنیک‌های پیمایش جذابی به وجود خواهد آمد. این قابلیت را می‌توان با سرعت و روان بودن تکنیک Web Swinging در اسپایدرمن ۲ نیز مقایسه کرد و دید که چقدر عالی می‌شود.

سازندگان مشکلی با ساخت عنوانی با رده‌بندی سنی بزرگسالان ندارند

ددپولددپول

با وجود اینکه ددپول یک جهش‌یافته قدرتمند و فردی شوخ‌طبع است، جنبه‌های شخصیتی دیگری نیز دارد که کاراکترش را شکل می‌دهند. برای مثال شخصیت کمیک بوکی او یک شمشیر زن بددهان است که دشمنانش را به بدترین شکل غرق در خون می‌کند. بازی قبلی این شخصیت قادر بود که این جنبه شخصیت را به خوبی منتقل کند؛ اما بسیاری از طرفداران می‌ترسیدند که این جنبه‌های ددپول به خاطر مالکیت دیزنی کنار گذاشته شود.

این ترس‌ها الان کنار گذاشته شده‌اند، چون آرکین اعلام کرد روی بازی بلید از مارول کار می‌کند که رده‌بندی سنی بزرگسال دارد. با این تفاسیر مشخص است که مارول و دیزنی نگران این نیستند که جایگاه شخصیت‌هایشان بین جو خانواده‌ها از بین برود. از این‌رو یک بازی دیگر از ددپول قطعا همانی خواهد بود که ما از او می‌شناسیم.

ددپول الان عضوی از MCU است

ددپولددپول

زمانی که اولین بازی ددپول عرضه شد، این شخصیت و بقیه جهش‌یافتگان مارول در اختیار کمپانی ۲۰th Century Fox بودند. این نشان‌دهنده این است که طرفداران صرفا از وجود ددپول خبر داشتند و اولین ماجراجویی او به ما نشان داد که او و بقیه اعضای X-Men تلاش می‌کردند تا ویلن داستان یعنی Mr. Sinister را متوقف کنند. دیزنی، کمپانی فاکس را در سال ۲۰۱۸ خریداری کرد و ددپول نیز مانند بقیه عضوی از MCU شد. جالب است که فیلم سوم ددپول نیز در دنیای مشترکی بین این شخصیت‌ها به سر می‌برد.

در نتیجه، به نظر می‌آید توسعه‌دهندگان ویدیوگیم دست بازتری برای ارتباط دادن ددپول با شخصیت‌های مارول و جهش‌یافتگان دارند. با اینکه همچنان جذاب است که با جهش‌یافتگان دیگر مانند ولورین و کیبل برخورد کنیم، یک بازی ددپول که با دیگر شخصیت‌های مارول هم در ارتباط است، جذاب‌تر از قبل خواهد بود.

ددپول الان بیش از پیش محبوب است

ددپولددپول

در سال ۲۰۰۹ ددپول فقط یک حضور فاجعه بار در فیلم X-Men Origins: Wolverine داشت. از این‌رو بیشتر طرفداران ددپول را به عنوان یک شخصیت فراموش‌شدنی دیدند. در نتیجه بازی مستقل اولش نمی‌توانست نظر تعداد زیادی از هواداران را به خود جلب کند جز افرادی که از طرفداران کمیک بوک‌ها بودند. هرچند از آن زمان خیلی چیزها برای این شخصیت عوض شد.

رایان رینولدز توانست یک ورژن دقیق‌تر از این شخصیت را در سال ۲۰۱۶ و در اولین فیلم این شخصیت به نمایش بگذارد، موردی که در فیلم دوم نیز توسط او ادامه یافت. همین‌طور تماشاگران مدرن نیز با با ددپول آشنایی پیدا کردند و این اتفاق کلی سود برای فیلم‌های این شخصیت به همراه داشت. جالب‌تر این است که همراه شدن ددپول با شخصیت‌های MCU در فیلم جدیدش محبوبیت بیشتری به همراه خواهد داشت. همه این‌ها نشان‌دهنده این است که ددپول بیش از همیشه محبوب است. در نتیجه سازندگان می‌توانند با ساخت یک بازی از ددپول توجه طرفداران را بیش از هر وقت دیگری به خود جلب کنند.

خب دوستان نظر شما چیست؟ دیگر چه دلایلی وجود دارند که یک بازی از این ابرقهرمان (یا شاید هم یک ضدابرقهرمان) برای ما طرفداران ساخته شود؟ به نظر شما چه ژانری برای ساخت بازی ددپول به نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.