چرا بسته الحاقی جدید Destiny 2 اهمیت ویژه‌ای برای بانجی دارد؟

در این مطلب از این می‌گوییم که «چرا بانجی و Destiny 2 باید حساب جدیدی روی بسته الحاقی The Final Shape باز کند؟» و چگونه این اکسپنشن، آینده و بقای بانجی را به دست گرفته است.

<!–

–>

مدت زمان زیادی است که بازی دستینی ۲ (Destiny 2) در موقعیت سخت و نه‌چندان مناسبی قرار گرفته است. انتشار اکسپنشن لایت‌فال (Lightfall) هم نه‌تنها باعث بهبود وضعیت نشد که در عوض مشکلات تازه‌ای را به عنوان لوتر-شوترِ بانجی اضافه کرد. متاسفانه، لایت‌فال چه از منظر گیم‌پلی و چه از حیث روایت نتوانست انتظارات بازیکنان را برآورده کند و داستان آن هم هیچ پاسخی برای پرسش‌هایی که خیلی قبل‌تر مطرح شده بودند، نداشت. این ماجرا با شروع سیزن جدید بازی (Season of the Deep) تشدید شد و انبوهی از مشکلات شروع به نمایان‌شدن کردند. شکایت بازیکنان دستینی ۲ از پرداخت‌های درون برنامه‌ای و از طرف دیگر اخراج تعداد زیادی از کارمندان بانجی و به دنبال آن تاخیر خوردن بسته الحاقی فاینال شیپ (The Final Shape) ناامیدی عمیقی را بین کامیونیتی و جامعه کاربران بازی ایجاد کرد. طبق گزارشات اخیر، بازی‌سازان باقی‌مانده از تیم بانجی هم چنین حسی دارند و این استودیو در وضعیت آشفته‌ای به سر می‌برد. حال با توجه به همه‌ی این‌ها، به‌نظر می‌رسد The Final Shape بار سنگینی را باید به دوش بکشد.

چرا بسته الحاقی جدید Destiny 2 اهمیت ویژه‌ای برای بانجی دارد؟ - ویجیاتوچرا بسته الحاقی جدید Destiny 2 اهمیت ویژه‌ای برای بانجی دارد؟ - ویجیاتو

با توجه به اطلاعاتی که پس از اخراج کارمندان بانجی منتشر شد، فهمیدیم یکی از دلایل اصلی که باعث شد این اتفاق بیافتد، این بود که درآمد دستینی ۲ در مقایسه با انتظاراتی که از آن می‌رفته بسیار پایین‌تر بوده است. لایت‌فال هم که در میان انبوهی از بازی‌های بزرگ و پرطرفدار سال ۲۰۲۳ گم شد و حتی تعداد کمی از بازیکنان که تمایل به پیش‌خرید The Final Shape داشتند را هم دلسرد کرد.

اکنون، گزارش جدیدی از سوی IGN منتشر شده که نشان می‌دهد دیگر دلیل اخراج کارمندان مستقیما به رعایت آستانه‌های درآمدی معین و رسیدن به یک تعادل و سودآوری مناسب مربوط بوده است. زیرا در صورتی که بانجی نتواند به آن درآمد معین برسد، سونی اجازه دارد تا هیئت مدیره فعلی را منحل کند و کنترل کامل شرکت را به دست بگیرد.

بسته الحاقی The Final Shape در وضعیت سخت و پیچیده‌ای قرار گرفته است

DestinyDestiny

این مساله به هیچ عنوان شوخی‌بردار نیست. با تصاحب کامل بانجی، سونی می‌تواند تمامی بازی‌های بانجی را آن‌طور که می‌خواهد مدیریت کند و تعداد کارمندان حال حاضر را افزایش یا کاهش دهد. بدین ترتیب مدیریت جدید بانجی رویه‌ی دیگری را دنبال خواهد کرد و حتی احتمال دارد بانجیِ جدید کیلومترها با آن استودیویی که گیمرها دوستش داشتند، متفاوت باشد. البته که اتفاقات ناخوشایندی مثل اخراج‌ها و از دست دادن اعتماد کامیونیتی همه ریشه در مشکلاتِ سالی که گذشت و به‌طور دقیق استارتر پک بازی که جنجال بزرگی به راه انداخت، دارند.

احتمال تصاحب بانجی توسط سونی همچنین بسته الحاقی «فاینال شیپ» را در وضعیت دشواری قرار داده است و آینده استودیو در گرو موفقیت یا شکست آن رقم می‌خورد. اکنون The Final Shape هم باید به درآمد معینی که سونی تعیین کرده برسد و از طرفی چون نقطه اوج حماسه‌ای ده ساله است که توسط بازی قبلی این سری شروع شد، باید داستان و روایت معرکه‌ای داشته باشد و نتیجه‌گیری نهایی بازی را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برساند.

بانجیبانجی

همین مساله، The Final Shape را درگیر مشکل دیگری می‌کند. این اکسپنشن نقطه شروع خوبی برای تازه‌واردها به‌نظر نمی‌رسد و انگار بیشتر برای بازیکنان قدیمی‌ای است که چندین سال با داستان Destiny 2 همراه بوده‌اند. نتیجه اینکه انتظارات مختلف و گاها متفاوت از این بسته الحاقی، فشار زیادی را بر مسیر توسعه آن وارد می‌کند. چرا که بانجی برای حفظ همه‌چیز و در دست داشتن کنترل کامل شرکت به یک برد مالی نیاز دارد که انتشار فاینال شیپ هیچ‌جوره آن را تضمین نمی‌کند. حتی اگر The Final Shape عملکرد خیلی خوبی داشته باشد، این احتمال همچنان وجود دارد که پلیرها بعد از اتمام حماسه Light and Darkness دیگر سراغ بازی را نگیرند و بازی تنها مدت زمان کوتاهی بتواند آن‌ها را درگیر خود کند.

بنابراین «فاینال شیپ» نه‌تنها باید به هنگام عرضه به یک موفقیت بزرگ تبدیل شود که همچنان باید به گونه‌ای طرفداران را راضی کند که آن‌ها بعد از یک مدت کوتاه بازی را به حال خود رها نکنند. اکنون این اکسپنشن وظیفه‌ای فراتر از «بازگرداندن دوباره گیمرها به بازی» بر دوش دارد؛ از این به بعد The Final Shape تنها امید بانجی برای بقاست.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.