چرا باید بازی Batman: Arkham Origins را تجربه کرد؟

توسط

در

سه گانه Batman: Arkham از استودیوی راکستدی به طرح کلی موفقی برای تولید بازی‌های ابرقهرمانی خوب تبدیل شده بود و این در واقع طرحی است که خیلی از استودیو‌ها و بازی‌های دیگر از آن موقع برای رسیدن به موفقیتی بزرگ دنبال کرده‌اند. میراث سری Batman: Arkham حتی از این هم فراتر می‌رود و عناوین Arkham Asylum و Arkham City اغلب به عنوان برخی از بهترین بازی‌های نسل خودشان نامیده می‌شوند. در عنوان Arkham Knight شاهد مشکلاتی هستیم، اما با این حال این بازی نیز طرفداران خودش را دارد. این عناوین جز اینکه اقتباس‌های شگفت‌انگیزی براساس یکی از دوست‌داشتنی‌ترین دارایی‌های دنیا هستند بلکه به بازی‌های برجسته‌ و عالی‌ای نیز تبدیل شده‌اند. اما Arkham Origins از جمله عناوینی‌ست که توجه کمی به آن شده است. اما چرا؟ در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.

<!–

–>


مطلب پیشنهادی:۷ دشمن بتمن که بیش از همه او را عذاب داده‌اندبه امید نابود کردن شوالیه‌ی تاریکی
۷ دشمن بتمن که بیش از همه او را عذاب داده‌اند۷ دشمن بتمن که بیش از همه او را عذاب داده‌اند

Arkham OriginsArkham Origins

اما همه بازی‌های سری آرکام عشق و توجهی که لیاقتش را دارند دریافت نمی‌کنند و همان‌طور که گفتیم این بازی‌ها به عنوان یک سه‌گانه شناخته می‌شوند. در کنار این سه بازی معرکه عنوان Arkham Origins یعنی اسپین‌‌آف پیش‌درآمد از استودیوی WB Games Montreal قرار دارد که به دلایل مختلف در بین بقیه این بازی‌ها گم شده است.

این عنوان بین بازی‌های Arkham City و Arkham Knight منتشر شد تا طرفداران را راضی نگه داشته و سرگرم‌ کند. در کل Arkham Origins اثری است که اغلب خیلی نادیده گرفته می‌شود. حتی خود کمپانی برادران وارنر به آن توجهی نمی‌کند و این حقیقت که این بازی فقط برای پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ آن هم یک ماه قبل از جانشینان ‌این کنسول‌ها منتشر شد قطعاً کمکی به جذب مخاطبان نکرد.

همان‌طور که کسانی که این بازی را تجربه کرده‌اند می‌دانند عنوان Arkham Origins ارزش وقت و توجه شما را دارد. این بازی ممکن است اثری را که Batman: Arkham Asylum و Arkham City دارند نداشته باشد یا شاید وسعتی چون عناوین City و Knight را در آن نبینیم اما در نهایت یک تجربه بسیار لذت‌بخش و به یاد ماندنی از شخصیت بتمن را برای شما به ارمغان می‌آورد. Arkham Origins بسیار خوش‌ساخت بوده و عضو جدی‌ و ارزشمندی از سری Arkham به شمار می‌آید.


مطلب پیشنهادی:آشنایی با سری کمیک Batman: One Bad Dayیک The Killing Joke برای دیگر ویلن‌های بتمن
آشنایی با سری کمیک Batman: One Bad Dayآشنایی با سری کمیک Batman: One Bad Day

Arkham OriginsArkham Origins

ناگفته نماند که Arkham Origins تمام نقاط قوت دو بازی قبل از خودش را دارد و مبارزات منظم و ریتمیک سری آرکام به خوبی در آن دیده شده و در اوج خودش است. مبارزه و ضرب و شتم اراذل و اوباش و جاخالی دادن حمله‌هایشان هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود. ترکیب ابزار‌های مختلف بتمن در کنار حمله‌های مختلف برای بدست‌آوردن قدرت‌های خاص بسیار جالب است و به آن‌ها برای مبارزه با گروه‌های مختلفی از دشمنان در اندازه‌های مختلف نیاز دارید. همه این‌ها از اولین مبارزه در ابتدای بازی تا تیتراژ پایانی آن بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است.

همچنین مخفی‌کاری و کشتن پنهانی دشمنان سرگرم‌کننده‌تر از هر زمان دیگری است. استفاده از ابزارها و محیط به نفع خودتان و زمانی که تک به تک به سراغ اشخاص در گروه‌های دشمنان می‌روید ترس را در دل آن‌ها می‌اندازد و باعث می‌شود که احساس قدرت کنید. دلیلی وجود دارد که سری آرکام با این دو عنصر اصلی راهش را ادامه داد، مخفی‌کاری و سیستم مبارزات هسته اصلی این بازی‌ها بوده و هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند. در این بین فضای جهان باز آن نیاز به قدردانی دارد، چرا که اگر به دنبال یک عنوان جهان ‌باز از بتمن، جهان‌ پژوهی و فعالیت‌های فرعی هستید این بازی بیشتر از آنچه دنبالش هستید شما را راضی خواهد کرد. همه این‌ها با در نظر گرفتن این موضوع است که Arkham Origins حتی نسبت به City و Knight وسعت کمتری دارد.

Arkham OriginsArkham Origins

نوبت به باس‌فایت‌ها می‌رسد. در سری آرکام و این چهار بازی شاهد برخی از بهترین باس‌فایت‌ها بوده‌ایم. (و حتی اگر بخواهیم روراست باشیم برخی از آن‌ها حتی ناامید‌کننده بوده است.) اما بدون شک بازی Arkham Origins مجموعه‌ای از بهترین باس‌فایت‌‌ها را در بین این سری دارد. بهترین این مبارزات با شخصیت «دث‌استروک» (Deathstroke) است. این مبارزه هرچیزی که یک نفر می‌خواهد را دارا بوده و یک تجربه سریع و یک مبارزه تن به تن عالی را بین این دو ابرقهرمان همسان به ما می‌دهد که شاید برجسته‌ترین نقطه این بازی محسوب شود.

در واقع اگر بگوییم که این یکی از بهترین باس‌ فایت‌های این سری یا حتی بهترین آن است اغراق نکرده‌ایم. و البته یک دسته از باس فایت‌های دیگر مانند مقابله با «بین»، «فایرفلای»، «کاپرهد» و «مسدرفریز» وجود دارند که بسیار به‌یاد‌ماندنی هستند. راستش را بخواهید اگر بقیه عناصر عالی بازی را در نظر نگیریم مبارزات با باس‌ها به تنهایی به کسانی که از این سری لذت برده‌اند پیشنهاد می‌شود.

عنوان Arkham Origins همچنین یک سری مکانیک کند و کاو و جستجو دارد که بقیه بازی‌های این سری انجامش نداده‌اند. همان‌طور که می‌دانید بتمن قرار است که بزرگ‌ترین و خفن‌ترین کارآگاه جهان باشد و این عنصر و وجه بتمن در هیچ‌کدام از بازی‌های سری آرکام به جز Arkham Origins دیده نمی‌شود. با این حال این عناصر چیز بسیار عجیب و غریب یا انقلابی‌ای نیستند و به استانداردی برای آثار بعد خود تبدیل نشدند. صرفا زمانی که با بازی‌های بتمن و سری آرکام طرف هستیم چنین عناصری احساس تازگی به بازی داده و آن را کمی متفاوت و جالب می‌کند.


مطلب پیشنهادی:آیا اقتباس از بازی های ویدیویی ترند بعدی سینمای جهان است؟وقت خداحافظی با ژانر ابرقهرمانی!
آیا اقتباس از بازی های ویدیویی ترند بعدی سینمای جهان است؟آیا اقتباس از بازی های ویدیویی ترند بعدی سینمای جهان است؟

Arkham OriginsArkham Origins

چیزی که بسیار در بازی Arkham Origins به چشم می‌آید داستان برجسته‌اش است، اِلمانی که بسیار شبیه به دیگر عناوین سری آرکام است. این حقیقت که «کوین کانروی» و «مارک همیل» برای به عهده گرفتن نقششان به عنوان بتمن و جوکر برنگشتند در ابتدا و قبل از انتشار بازی ناامیدکننده به نظر می‌آمد، اما اگر بخواهیم روراست باشیم اصلا به این اثر صدمه‌ای نزد. در حقیقت «راجر کریگ اسمیت» یک جایگزین عالی برای کانری محسوب می‌شود در حالی که «تروی بیکر» نیز یک عملکرد استثنایی و بهتر را نسبت به شخص قبلی در نقش جوکر داشت. داینامیک بین این دو شخصیت در مرکز برخی از بهترین داستان‌های بتمن در رسانه و در طی سال‌ها قرار داشته است که این صحبت در مورد سه‌گانه استودیوی راکستدی و عنوان Arkham Origins نیز صدق می‌کند.

جدا از این‌ها نحوه‌ای که Arkham Origins شخصیت‌های نمادین و کمتر شناخته شده را از دنیای بتمن به بازی و مبارزات آن آورده و از آن‌ها برای داستان استفاده می‌کند بسیار خشنود‌کننده است. به خصوص طرفداران قدیمی این فرنچایز در این مواقع بسیار هیجان‌زده و خوشحال می‌شوند و با اینکه شاید این داستان برای روایت بزرگ‌تر سری آرکام ضروری نباشد، اما بخش ارزشمند و برجسته‌ای از آن را تا نقطه‌ای که به تیتراژ پایانی می‌رسد شامل می‌شود. اگر شما این بازی را امتحان کرده‌اید پس قطعا تجربه‌تان از سری کامل این عناوین بسیار غنی‌تر و بهتر از قبل خواهد بود.

Arkham OriginsArkham Origins

Arkham Origins حجم مناسبی از طرفداران اختصاصی و علاقه‌مند را داراست. در واقع با بازی‌ای طرف هستیم که دیگران را از خوب بودنش، عناصر عالی‌اش و هرچیزی که به ما ارائه می‌دهد مطلع می‌کند. این اتفاق خوب است، چرا که متاسفانه آن‌قدر که باید مردم به تجربه آن نَنِشسته‌اند. کمپانی برادران وارنر هم قطعا کمکی در این زمینه نکرده و در هر زمان و مکانی که صحبت از بازی‌های بتمن می‌شود اسمی از این عنوان عالی توسط آن‌ها آورده نمی‌شود.

این موضوع جای تاسف دارد که Origins همچنان تنها برروی پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ در دسترس بوده و همچنان بعد گذشت سال‌ها ریمستری از آن برای کنسول‌های مدرن‌تر ارائه نشده است. حتی تکنولوژی backward compatibility آن نیز محدود و انحصاری است و شما تنها با داشتن دیسک می‌توانید به تجربه آن برروی کنسول‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری اس/ایکس بنشینید. امیدواریم که یک نسخه ریمستر شده از بازی را در آینده‌ای نه چندان دور دریافت کنیم و بالاخره این بازی بتواند آنطور که لیاقتش را دارد دیده شود. در نتیجه کسانی که نتوانسته‌اند به تجربه آن بنشینند این فرصت را پیدا کنند که یکی از بهترین بازی‌های بتمن تا به امروز را تجربه کنند.


مطلب پیشنهادی:با بهترین مادهای اسکایریم آشنا شوید!بیش از ۱۰۰ ماد مختلف برای بهبود تجربه این بازی فوق‌العاده
با بهترین مادهای اسکایریم آشنا شوید!با بهترین مادهای اسکایریم آشنا شوید!

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.