چرا بازی Dreams برای پلتفرم PC و کنسول PS5 منتشر نشد؟

رسانه GameInfinitus با انتشار گزارشی به دلایل عدم عرضه بازی Dreams برای پلتفرم PC و کنسول «پلی استیشن ۵» (PlayStation 5) پرداخته است. این بازی خلاقانه در سال ۲۰۲۰ برای کنسول PS4 عرضه شد.

بازی Dreams، اثر استودیو Media Molecule به بازیکن اجازه می‌داد تا در نقش یک سازنده، پروژه گیمینگ خود را طراحی کند. این بازی ابزارهای قدرتمندی را در اختیار بازیکنان می‌گذاشت تا آن‌ها پروژه‌ها را در ژانرهای مختلفی طراحی کنند.

عدم عرضه بازی Dreams برای کامپیوترهای شخصی و پلی استیشن ۵

متاسفانه بازی Dreams نتوانست به اندازه کافی گیمرها و کاربران را به خود جذب کند. استودیو Media Molecule سال گذشته اعلام کرد که پشتیبانی از بازی Dreams را قطع می‌کند. همچنین «مارک هیلی» (Mark Healey)، موسس Media Molecule استودیو را ترک کرد. با وجود اعلام پایان حمایت از بازی Dreams، یکی از منابع درونی معتبر در پیامی ویدیویی در «توییچ» (البته اکنون این پیام پاک شده است) فاش کرد که نسخه PC و PS5 این بازی قرار بود با پشتیبانی از قابلیت‌های «ری-تریسینگ» (Ray-Tracing) و موس/کیبورد روانه بازار شود.

بازی Dreams برای PC

بر اساس گفته‌ی «لنس مک‌دونالد» (Lance McDonald)، بازی Dreams آماده عرضه برای پلتفرم PC و کنسول PS5 بود؛ اما اخراج شدن تعداد کثیری از کارمندان استودیو Media Molecule روی عدم انتشار بازی مزبور تاثیر گذاشت. نکته قابل‌توجه اینجاست که بازی Dreams ابتدا روی پلتفرم PC پایه‌گذاری شده بود و قطعاً در صورت انتشار نسخه نهایی در کامپیوتر، میزان کاربران این محصول به طرز حیرت‌انگیزی افزایش می‌یافت.

گفتنی است استودیو مدیا مولکول، سازنده این بازی تایید کرده بود بازی بعدی آن‌ها دنباله Dreams نیست؛ هرچند آن‌ها هنوز آماده صحبت درباره جزئیات آن پروژه نیستند. همچنین همان‌طور که گفته شد که سرورهای دریمز خاموش نخواهند شد؛ اما بازی دیگر به‌روزرسانی‌های جدیدی دریافت نخواهد کرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.