چرا بازی Assassin’s Creed Red آینده فرانچایز را تعیین می‌کند؟

بازی Assassin’s Creed Red از همان لحظه معرفی شدنش توسط یوبیسافت به یکی از مورد انتظارترین عناوین این شرکت تبدیل شد. این بازی که قرار است یک اثر نقش آفرینی جهان باز باشد در دوره قرون وسطی ژاپن (۱۱۸۵ الی ۱۶۰۳ میلادی) جریان دارد و طرفداران مدت‌هاست منتظر تم ژاپنی برای سری هستند. یوبیسافت مدت‌ها پیش و در بازی Assassin’s Creed 3 به یک Assassin’s Creed ژاپنی همراه با نسخه‌های Origins و Odyssey اشاره کرده بود. همچنین بر اساس برخی شایعات این بازی آخرین نسخه سری Assassin’s Creed با فرمول Origins خواهد بود. با ویجیاتو همراه باشید.

<!–

–>

چند ماه پیش، لیکر مشهور جان هارکر (John Harker) ادعا کرد که Assassin’s Creed Red آخرین بازی سری با فرمول Origins است و با توجه به اخبار اخیر می‌شود گفت که سخن او محتمل به نظر می‌رسد. اگر ادعاهای اخیر درست باشند، این بازی نه‌تنها پایانی بر فرمول سری طی ۷ سال اخیر می‌شود، بلکه المان‌های جدیدی به فرانچایز می‌دهد تا بر پایه آن‌ها آینده مجموعه ساخته شود.

سال‌ها پیش به این بازی اشاره شده بود

چرا بازی Assassin’s Creed Red آینده فرانچایز را تعیین می‌کند؟ - ویجیاتوچرا بازی Assassin’s Creed Red آینده فرانچایز را تعیین می‌کند؟ - ویجیاتو

همان طور که گفتیم به نسخه‌های Origins، Odyssey و Red در بازی Assassin’s Creed 3 اشاره شده بود. نمادهایی در این اثر وجود داشت که به مصر، یونان و ژاپن اشاره می‌کرد و طرفداران خواستار آشکار کردن حقیقت از سوی یوبی‌سافت بودند. ژاپن یکی از بهترین مکان‌هایی بود که سری می‌توانست به آن کوچ کند اما یوبیسافت قبل اینکه سراغش برود مکان‌های بسیار دیگری را برای عناوین خود انتخاب کرد. عرضه سالانه عناوین این فرانچایز شکافی عظیم ایجاد کرد و آثاری مانند Unity و Syndicate به خوبی بازی‌های قبلی خود نبودند. مشخص بود که فرانچایز هویتی جدید می‌خواست و انجام این کار یک سال طول کشید. فاصله یک ساله ایجاد شده باعث به وجود آمدن نسخه Origins شد که یک ورودی گسترده جدید در سری محسوب می‌شد. این اثر المان‌های نقش‌آفرینی بسیاری را با خود آورد که در Odyssey و Valhalla شاهد آن‌ها بودیم و نسخه رِد هم شامل این عناصر خواهد بود.

دنبال کردن یک فرمول خاص در عناوین کلاسیک سری باعث ایجاد خستگی هواداران از مجموعه شده بود، اما سبک جدیدی که فرانچایز پیش گرفت نیز به مرور خسته‌کننده شد. نسخه‌های اوریجینز، آدیسی و والهالا هر کدام صدها ساعت طول می‌کشند تا کامل تمام شوند. همین امر باعث آزاردهنده شدن جهان بزرگ این آثار شد و عناصر کلیدی سری مانند پارکور دیگر به خوبی قبل به چشم نمی‌آمدند. ادامه دادن سبک اوریجینز ممکن است باعث شود که Assassin’s Creed ژاپنی ما آن چیزی نباشد طرفداران مدت‌ها منتظرش بودند. اگر شایعات درست باشند و این اثر آخرین بازی با سبک اوریجینز باشد، یعنی یوبیسافت متوجه ایراد کار شده و سعی در تغییر رویه‌ای شاید مثبت در این فرانچایز دارد. در اصل می‌توان از نسخه Red به عنوان پلی برای شروع تغییرات فرانچایز نام برد.

بازی Assassin’s Creed Red شروعی بر آینده سری است

چرا بازی Assassin’s Creed Red آینده فرانچایز را تعیین می‌کند؟ - ویجیاتوچرا بازی Assassin’s Creed Red آینده فرانچایز را تعیین می‌کند؟ - ویجیاتو

Assassin’s Creed Red شاید آخرین بازی با فرمول اوریجینز باشد، ولی به جز آن قرار است پایه‌گذاری بر آینده فرانچایز باشد. بر اساس برخی شایعات و خبرهای تایید شده، به نظر می‌آید که یوبیسافت دنیایی بزرگ از این سری در دست ساخت دارد. شایعاتی وجود دارند که یک بازی مولتی پلیر از سری در دست ساخت است، نسخه Hexe یک عنوان کاملا جدید و متفاوت است، Assassin’s Creed Nebula دارای سه تم و جو متفاوت و حتی ریمیک AC4: Black Flag در دست ساخت است. همه این اطلاعات نشان می‌دهند که هیچ یک از عناوین نام برده شده جهان بازی نقش‌آفرینی نیستند.

شایعات مربوط به نسخه Red اما گسترده‌تر از دیگر عناوین است. درست است که دورانی از این فرانچایز در حال پایان است، اما دوره‌ای جدید در حال پایه‌گذاری است. بر اساس برخی شایعات مربوط به این بازی، تغییرات زیر را شاهد خواهیم بود:

  • دیگر شاهد دنیای امروزی در بازی نخواهیم بود و بخش مربوط به زمان حال بازی با تایم‌لاینی مربوط به دهه ۲۰۹۰ که در آینده است عوض خواهد شد.
  • این مورد به این معنی است که ما دیگر نمی‌خواهیم جلوی یک فاجعه عظیم در دنیا را بگیریم، بلکه می‌گذاریم روایت داستان این مورد را پیش بیاورد و خط داستانی را کمی به جلو هل بدهد.
  • بازی دو پروتاگونیست خواهد داشت، یکی از آن‌ها فردی در دنیای واقعی و دیگری شخصی مربوط به او می‌باشد.
  • این تقریبا یعنی در بازی بیشتر به تاریخ توجه می‌شود تا اسطوره‌شناسی.
  • شاهد مکان‌های اختفای جدید و ویژگی‌های جدید گیم‌پلی مانند قلاب، شوریکن و موارد دیگر خواهیم بود.
  • سیستم جدید برای گیم‌پلی
  • قابلیت ری تریسینگ
  • بهتر شدن سیستم پارکور و انیمیشن‌های بازی
  • و خیلی موارد دیگر!

اگر حتی نصفی از شایعات بالا درست باشند به این معنی است که بازی با چالشی بزرگ روبرو است. سبک جدیدی از گیم‌پلی، روایت داستانی متفاوت، وفاداری به جهان باز بودن و دیگر موارد بالا باعث می‌شود فشار بالایی بر تیم سازنده باشد. انتظارات بالایی از این اثر وجود دارد و موفقیت سری هم مستقیما به این بازی مربوط است. امیدواریم که این بازی ما را ناامید نکند و بتوانیم آینده‌ای خوب برای این سری محبوب مشاهده کنیم.

خب دوستان نظر شما چیست؟ به نظر شما آیا این بازی آینده فرانچایز را تعیین می‌کند؟ چقدر به این اثر امیدوار هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.